Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Automaat schokt in z'n achteruit

vragen over de T4
Plaats reactie
dejager
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2020, 20:53

T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door dejager »

Hallo,

Ik heb een T4 uit 2001 met een automaat en 420000km. Ik heb de T4 een jaar geleden overgenomen en een gigantisch boekwerk met historie erbij gekregen. De T4 is dus altijd goed onderhouden. Ook heeft de automaat de (bekende) revisie gehad na ongeveer 80.000km.
Ik heb tot nu toe probleemloos gereden. Vanochtend bij het inparkeren merkte ik dat de T4 bij het achteruit rijden enorm schokt. Vooruit rijden merk ik geen verschil, het is enkel als ik achteruit rij. Hij wil dus nog wel een klein stukje achteruit rijden, maar hij schokt daar enorm bij.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of weet iemand wat er aan de hand is?
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door DE KNEU »

Wanneer is de transmissieolie/filter voor het laatst ververst? Moet elke 40.000 gebeuren incl filter,liefst ook flushen.Is er een xtra oliekoeler gemonteerd ?en om de koppelomvormer te sparen laat je m liefst in N stand staan met draaiende motor bij bv stoplicht,overgang,file etc .Gaat het in R stand zetten soepel of met een schok?

De automaatjes van de T4 zijn nooit Olympisch kampioen geweest dus vroeg of laat ben je aan de beurt voor een volgende revisie...succes
dejager
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2020, 20:53

Re: T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door dejager »

Hartelijk dank voor alle info!
Hij heeft het onderhoud gehad, echter is hij nooit doorgespoeld geweest voor zover ik kan zien.
Dat ga ik eerst laten doen, en dan hopen dat het daarmee al beter is.
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door DE KNEU »

Xtra Oliekoeler is echt een must,de bakolie temperatuur kan behoorlijk oplopen en het fabrieksaf koelertje is dan echt onvoldoende. :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door Multivan Generation »

DE KNEU schreef: 31 jul 2021, 17:39 Wanneer is de transmissieolie/filter voor het laatst ververst? Moet elke 40.000 gebeuren incl filter,liefst ook flushen.
Waar staat dit, dat dit iedere 40.000 km MOET gebeuren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DE KNEU
Berichten: 230
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:38

Re: T4 Automaat schokt in z'n achteruit

Bericht door DE KNEU »

Multivan Generation schreef: 03 aug 2021, 23:01
DE KNEU schreef: 31 jul 2021, 17:39 Wanneer is de transmissieolie/filter voor het laatst ververst? Moet elke 40.000 gebeuren incl filter,liefst ook flushen.
Waar staat dit, dat dit iedere 40.000 km MOET gebeuren?
Dat staat nergens, deze raad heb ik destijds van transmissie bedrijf Heuvelink gekregen ,die reviseren voor VWdealers in west/midden brabant dus dat zal wel goed zitten :zwaai
Plaats reactie