Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

vragen over de T4
corrosie
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2010, 20:27

Re: Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

Bericht door corrosie »

Ik heb via "Radio Piet" in Arnhem een vervangende spanningsregelaar gekocht.

Toen ik afgelopen weekend begon met demonteren, en toch de spanningsmeter eens over de regelaar zette, bleek deze gewoon een nette 10V te leveren. De bestaande regelaar lijkt dus zo slecht nog niet. Dan zal het probleem toch elders in de print zitten.

Eerst maar eens met vakantie :driveT4 , later nog eens verder zoeken. Ik word gelukkig steeds sneller in het demonteren van het dashboard :bonk

@Herman: na de vakantie neem ik de print verder onder de loupe!
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 443
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

Bericht door Timy »

Ik heb een digitale versie gemonteerd direct op het koelsysteem en weet nu tot op de graad nauwkeurig hoeveel het is. Kan het aanraden, het metertje wijkt (ondanks recent wisselen spanningsregelaar) behoorlijk af. Ik zie nu exact wat er gebeurd en dat stelt erg gerust :knipoog
corrosie
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jan 2010, 20:27

Re: Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

Bericht door corrosie »

@Timmy, wat heb je daarvoor aangeschaft en hoe heb je het gemonteerd?
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 443
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

Bericht door Timy »

corrosie schreef: 17 jul 2018, 11:35 @Timmy, wat heb je daarvoor aangeschaft en hoe heb je het gemonteerd?
Ben over 2,5wk thuis kan ik de foto's plaatsen. Maar als je even een PM stuurt kan ik ze wel naar je mailen. Wil je ze dan plaatsen op het forum?

Maar als je zoekt op digitale temperatuur meter vind je het e.e.a.. Heb het in een koelslang gemaakt, doormidden geknipt en tussen geplaatst. Met een kabeltje achterlangs naar het dashboard en de display in het bakje rechtsonder het stuur 'verstopt'. Je ziet hem daardoor precies tijdens het rijden maar is verder geen aanslag op het originele dashboard (vind ik wel fijn..).

Let wel op, de draden zijn niet altijd lang. Om dan vanaf ontvanger tot in het dashboard te komen is een uitdaging. Had ik ook last van.
Catsailor
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 aug 2015, 13:30

Re: Temperatuurlampje 2.4d knippert, temperatuurmeter slaat niet uit.

Bericht door Catsailor »

Heb dezelfde problemen bij m.n 91 aab , voor m.n eigen gemoedsrust maar een digitaal temperatuur metertje geplaatst, en gebruik de dagteller ipv de tankmeter.
Bijlagen
20180719_120045-600x1067.jpg
Vw T4 2.4 aab bj 1991
Saab 9000
Volvo S 70 1997
Mercedes SLK 200 R171 2004
Volvo C70 2008
Plaats reactie