Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opgelost - Geen goed inkomende turbo
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
de stekker ligt onder de temp druk sensor van de ic zo te zien
als de druk flink boven max gaat zal hij in noodloop gaat is een beveiliging dat zul je in de log zien
als de druk flink boven max gaat zal hij in noodloop gaat is een beveiliging dat zul je in de log zien
Laatst gewijzigd door Duveltje-77 op 21 jun 2009, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
jipDuveltje-77 schreef:de stekker ligt onder de temp druk sensor van de ic zo te zien

(voor de duidelijkheid : foto is wel van de t4wiki)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
de turbo blaast alleen zijn spoeldruk door de toerental
deze zal toch richting de 1800 moeten gaan bij volgas in de 3
deze zal toch richting de 1800 moeten gaan bij volgas in de 3
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Heb de N75 door kunnen meten, 30.7ohm.stijnh schreef:de regelklep die je ziet op de foto is die van de egr , die van de turbo n75 zit erachter, wat dieper.sgsdebruijn schreef:Enne doormeten N75 gaf 16.7 ohm.
Ik heb deze doorgemeten, het deel wat eronder zit hoe heet die? daar zit een witte connector op is op het plaatje niet te zien.
]http://213.239.212.66/wiki/images/Elekt ... rt_ACV.jpg
de aansluitingen van de darmen moeten naar de wastegate en turbo leiden
hoop dat je de goeie hebt genomen
Slangen zitten op de volgende manier aangesloten
bovenste - gaat naar de slang die vanaf de LMM komt
connector
middelste - gaat naar de wastegate
onderste gaat naar de turbo.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
ok volgens mij is dit je prob de onderste moet naar de lmm de boven is de turbodruk
de middelste is de turbowastegate actuator die zit dus goed
de middelste is de turbowastegate actuator die zit dus goed
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
1 lmm
2 waste gate
3 turbo
zo heb ik het ook!
2 waste gate
3 turbo
zo heb ik het ook!
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
heb het van t4 wiki
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Doorbraak :klappen
Wastgate los geeft powerrrrrr, jemig wat een verschil. Is het nog nodig om de logs te plaatsen??
moet ik nog met de volgorde spelen? ik heb een ACV van '96
Wastgate los geeft powerrrrrr, jemig wat een verschil. Is het nog nodig om de logs te plaatsen??
moet ik nog met de volgorde spelen? ik heb een ACV van '96
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
mooi, zaten de slangen nu slecht aangesloten?
al getest met juist aangesloten slangen?
als je nog aan het zoeken bent voor de slangen ,er staan veel plaatjes op de t4wiki mocht je er niet uitgeraken
(lmm is dus niet total loss!!! goed beoordelen kan maar nadat je alles eens weer aangesloten hebt)
al getest met juist aangesloten slangen?
als je nog aan het zoeken bent voor de slangen ,er staan veel plaatjes op de t4wiki mocht je er niet uitgeraken
(lmm is dus niet total loss!!! goed beoordelen kan maar nadat je alles eens weer aangesloten hebt)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Ik denk dat er een aantal mensen een
verdient hebben, die krijgen bericht van me 
LMM moet inderdaad onder, wastegate midden turbo boven.
Heb het net even snel gedaan met wat slangetjes lassen met van die witte dingen, morgen nieuwe vacuumslang halen maar niet bij de dealer jesus wat zijn die gasten duur.
Ik heb deze camper een kleine 3 weken geleden gekocht, wist niet dat de 102pk zoveel power heeft, ik ben weer helemaal in mijn nopjes dacht echt dat ik troep had gekocht. Mensen bedankt voor jullie hulp zal het niet vergeten.
En wat betreft de LMM die zou nog iets beter kunnen functioneren maar dat komt wel, eerst aankomend weekend met mijn dochtertje van nog geen 2 jaar lekker camperen bij opa en oma op de camping. De vrouw blijft thuis met de kleine van net geen maand, hebben we allebij ff rust.


LMM moet inderdaad onder, wastegate midden turbo boven.
Heb het net even snel gedaan met wat slangetjes lassen met van die witte dingen, morgen nieuwe vacuumslang halen maar niet bij de dealer jesus wat zijn die gasten duur.
Ik heb deze camper een kleine 3 weken geleden gekocht, wist niet dat de 102pk zoveel power heeft, ik ben weer helemaal in mijn nopjes dacht echt dat ik troep had gekocht. Mensen bedankt voor jullie hulp zal het niet vergeten.
En wat betreft de LMM die zou nog iets beter kunnen functioneren maar dat komt wel, eerst aankomend weekend met mijn dochtertje van nog geen 2 jaar lekker camperen bij opa en oma op de camping. De vrouw blijft thuis met de kleine van net geen maand, hebben we allebij ff rust.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
kom dat nou tegen
dat was wel het laatste wat in mijn gedachten zou opkomen dat de slangen verwisseld zouden zijn
tof dat het is opgelost
en nu genieten maar

ps: vergeet die lmm maar, je hebt binnenkort toch een diode




tof dat het is opgelost

en nu genieten maar


ps: vergeet die lmm maar, je hebt binnenkort toch een diode

Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Stijn je hebt me wel goed geholpen! ga niet met Diode rijden kan ervoro zorgen dat de uitlaatgassen te heet zijn heb ik gelezen.
Wel ff testen en uitlezen wat er gebeurt, weet nu hoe het moet
Wel ff testen en uitlezen wat er gebeurt, weet nu hoe het moet

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
blij dat het prob is opgelost
slangen bij de groothandel weghalen ben je met 5euro klaar
lmm is niet lekker hoor traag dus een nieuwe zal nog meer leven brengen
diode zou ik niet mee blijven rijden wegens roetuitstoot (hete verbranding)
zou graag nog een rijdende log zien als alles gereed is tot 3500 in de 3 versn
om de lmm te beoordelen
maar veel plezier ermee
slangen bij de groothandel weghalen ben je met 5euro klaar
lmm is niet lekker hoor traag dus een nieuwe zal nog meer leven brengen
diode zou ik niet mee blijven rijden wegens roetuitstoot (hete verbranding)
zou graag nog een rijdende log zien als alles gereed is tot 3500 in de 3 versn
om de lmm te beoordelen
maar veel plezier ermee
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
ivm diode rijden: als je auto niet gechipt is , je lmm in goede staat, goede luchtfilter (liefst k&n), geen roetkat en alles in orde dan ligt de roetbegrenzing (lmm-begrenzing) ongeveer overal over boven de koppelbegrenzing (behalve onder 1500 toeren waar het een fractie scheelt) , dwz dat de roetbegrenzing geen zin meer heeft .
let op bij als je auto gechipped is, vele chippers verhogen de koppelbegrenzing enorm veel dus die wordt niet meer bruikbaar maar gebruiken de roetbegrenzing als enige begrenzing
dan is het belangrijk om de lmm te houden
is je auto niet in goede toestand, houdt de lmm dan maar
en ja, je leest overal wat anders, dus alleen maar dingen doen waarvan je zelf zeker bent dat ze goed zijn
wil je echt weten wat het uitmaakt dan moet je de inspuiting gaan loggen
(groep 3, 8 en 11 eens met lmm en eens met diode loggen, in 3 of 2 van stationair tot 3500 volgas)
heb er ook nog wel een grafiekje van maar eerst morgen mijn laatste examen gaan afleggen
let op bij als je auto gechipped is, vele chippers verhogen de koppelbegrenzing enorm veel dus die wordt niet meer bruikbaar maar gebruiken de roetbegrenzing als enige begrenzing
dan is het belangrijk om de lmm te houden
is je auto niet in goede toestand, houdt de lmm dan maar
en ja, je leest overal wat anders, dus alleen maar dingen doen waarvan je zelf zeker bent dat ze goed zijn

wil je echt weten wat het uitmaakt dan moet je de inspuiting gaan loggen

heb er ook nog wel een grafiekje van maar eerst morgen mijn laatste examen gaan afleggen

Ik rijd T-vier met veel plezier!! 
