Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale deurvergrendeling.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Centrale deurvergrendeling.

Bericht door Ronaldvanderlely »

Kan iemand mij helpen!! Als ik met m,n handzender de deuren ontgrendel gaat alles direct daarna weer dicht. Het probleem is afkomstig van de servomoter in mijn linker voorportier. Als ik het linker portier met de sleutel open, gaat hij direct weer op slot. (het gebeurt dan met enig geweld) Als ik in de auto zit en de knop omhoogtrek dan sluit hij ook weer direct. Ik heb de servo (stuurmotor) uit elkaar gehaald en niets bijzonders kunnnen ontdekken. Is de servomotor dan toch kapot of is het iets anders? Nu de connector (electrisch) losgehaald en gelaten. De overige deuren werken wel naar behoren met de handzender.

Groeten en alvast bedankt, Ronald. :adhd
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door ardesch 879 »

veertje?
Groetjes Driekus Ardesch
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door Die Bruine »

Gaat het palletje wel omhoog? Zo ja, dan inderdaad het veertje. Als het slot links helemaal niet open gaat dan is het waarschijnlijk een kabelbreuk ergens. Ik heb er ook last van, moet ik nog steeds maken. Mijn slot gaat niet open met de handzenders, moet het echt met de hand doen. Slot probeert meteen weer te sluiten, vermoedelijk omdat er geen signaal wordt doorgegeven dat alles open mag :)
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door koos 890 »

Ronald er kan ook nog een stangetje krom zijn van de cv. Een optie is ga even langs de dealer en deze repareerd dit zo ??
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
AndreB
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2008, 19:01

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door AndreB »

Hoi Ronald,
ook ik heb een probleempje met de centrale deurvergrendeling. het rechter voorportier gaat direct weer opslot wanneer deze geopend wordt. Ik heb de stekker van de van het kastje in de deur getrokken, zodat niet alle deuren in het slot vallen. Ik heb het kastje in de deur open gehaald, maar kan geen veertje vinden. Mogelijk dat de rubberen manchet zoveel weerstand moet geven en dus als een soort veertje moet dienen.
Als jij een andere oplossing heb hoor ik het wel.

Andre :yes
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door Harry 341 »

Veertje in het DEURSLOT is stuk.
grtz.Harry
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door Ronaldvanderlely »

Hoi allemaal,

Bedankt voor je reacties! Ik heb via Marktplaats 2 andere servomotoren kunnen kopen en zodra ik ze in huis heb zet ik er 1 in mijn linkerportier. Ik laat horen hoe het afloopt.
Veertje kan het volgens mij niet zijn want de besturingsstang gaat prima omhoog en vergrendeld dan in die stand. hetzelfde geldt voor de beweging omlaag.

Groetjes, Ronald. :zwaai :nuts
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door stijnh »

ik heb juist herzelfde probleem enkele jaren geleden gehad
het veertje dat het vergrendelingssysteem ophoog houd(hetgeen je moet indrukken om je auto op slot te doe) in het slot was gebroken
als het dat is dan gaat dat 'tjoepje'(ik weet de juiste naam niet) waarmee je je deur van de binnenkant op slot doet veel gemakkelijker naar beneden dan bij de ander deuren
ik heb er gewoon zelf een veertje voor aangepast en het werkt nog altijd
je kan ook gewoon het slot vervangen maar de servo motor vervangen heeft geen enkele zin als je met hetzelfde probleem zit

succes ermee
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Ronaldvanderlely
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:30
Locatie: Breda.

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door Ronaldvanderlely »

:nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :nuts :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Hoi allemaal,

Vandaag een andere servomotor gemonteerd en ja hoor: zelfde probleem!! Veertje in deurslot is in orde. Na even nadenken begonnen met doormeten van bedrading vanaf de connector (servomotor) en de connector achter de zekeringenkast. En jawel: een lullige draadbreuk in 1 van de draden. Het was in mijn geval de witte draad. (model 11-2002) Precies gebroken in het midden van het harmonicarubber tussen de deur en carroserie. Nieuw draadje er doorheen gewurmd en aangesloten. Werkt weer als een tierelier!! :adhd

Zit nu met 2 servomotoren een een ontvanger op de plank. Staat wel leuk!?

Bedankt voor jullie meedenken en tot schrijfs.

Groetjes, Ronald.
Laatst gewijzigd door Ronaldvanderlely op 20 apr 2008, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Centrale deurvergrendeling.

Bericht door stijnh »

fijn om te horen dat het probleem opgelost is
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie