Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouw van korte naar wijsneus

vragen over de T4
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Hey Oskar,

Heb je dat toevallig ook gedaan dan, grotere intercooler gemonteerd ?
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

grote interkoeler moet je aanpassinging doen wat ik gehoord heb ivm lucht slangen naar inter koeler en senor die is anders
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

dijk schreef:Wat dacht je van het esthetische vlak, korte neus is al mooi maar de lange neus nog ff iets mooier.Bovendien kun je er dan ook een VR 6 in kwijt ..................................................................GNIFFEL
Afbeelding

@ Theo: je kunt de orginele radiateur erin laten,is wel zo handig ivm de koeling voor de stuurbekrachtiging maar dan moet je de oude bovenbalk laten zitten, dan zul je zelf steuntjes moeten maken om de bovenste schroeven van de koplampen te bevestigen en de grille vast maken.

Groet Marcel





Maar op de slotplaat is de slotpen bevestigd die in motorkapslot valt, als je de oude slotplaat laat zitten komt slotpen dan overeen met slotmechanisme wijsneuskap ?

Als je met steunen gaat werken ziet dat er dan niet hobbybob uit als je onder de motorkap kijkt ?
Alkema 547
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2007, 16:06
Locatie: Peize

Bericht door Alkema 547 »

Het lijkt me toch het gemakkelijkst dat je wel de nieuwe radiateur erop zet.
En het is het mooiste dat je natuurlijk ook de nieuwe stuur olie koeler erop zet. Mocht je die niet kunnen krijgen dan kan je natuurlijk ook wel gemakkelijk de oude koeler erop zetten. Dit lijkt me toch gemakkelijker dan zelf steuntjes maken en de oude slotplaat laten zitten
Afbeelding
Binnenkort wijsneus model
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Bericht door dijk »

@ Theo,

Het gekke is dat als je de slotvanger verlengt met +/- 6 cm hij precies past. Dat is ongeveer dezelfde lengte als een wijsneus langer is. Anders kijk eens bij mij onder de kap, Melderslo is niet zo ver uit de buurt, alhoewel................... me carnaval ist tog n end sjouwe lol

Schoene Gruesse von Boxmeer, Marcel

Afbeelding
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Boxmeer, dat is inderdaad dichtbij.
Mocht ik besluiten de oude slotplaat te laten zitten wil ik graag even bij je komen kijken. Kom er dan tzt op terug.

BVD
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

ombouw lange neus

Bericht door Oskar 725 »

Hoi Theo,
grote interkoeler zit er inderdaad in bij mij, als je dit wil moet je daar bij aanschaf van een radiateur rekening mee houden.
Bij auto's zonder grote interkoeler is de radiateur de drager in de neus en bij één met grote interkoeler is de interkoeler de drager en zit de radiateur achter aan de interkoeler geschroefd, kortom de radiateuren zijn ook weer verschillend.
En alles is met steuntjes aan te passen maar zoals je zelf al zei, het word een soort hobby Bob geval. Maar ieder het zijne.
Een slotbalk en radiateur kan ik je aan helpen maar de koel vinnen niet.
Radiateur is voor één zonder grote interkoeler.
Groet, Oskar.
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Merk je ook verschil met deze grotere intercooler ?

Zou je me willen mailen wat je voor de radiateur en slotplaat vraagt, mocht ik tegen een set aanlopen zonder deze onderdelen kan ik tenminste uitellen wat ik totaal kwijt ben.


theocuppen&wanadoo.nl (&=@)

bvd
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Bericht door dijk »

Oskar 725 schreef:Hoi Theo,
grote interkoeler zit er inderdaad in bij mij, als je dit wil moet je daar bij aanschaf van een radiateur rekening mee houden.
Bij auto's zonder grote interkoeler is de radiateur de drager in de neus en bij één met grote interkoeler is de interkoeler de drager en zit de radiateur achter aan de interkoeler geschroefd, kortom de radiateuren zijn ook weer verschillend.
En alles is met steuntjes aan te passen maar zoals je zelf al zei, het word een soort hobby Bob geval. Maar ieder het zijne.
Een slotbalk en radiateur kan ik je aan helpen maar de koel vinnen niet.
Radiateur is voor één zonder grote interkoeler.

Och Oskar,

Het is maar net waar je prioriteiten liggen, om maar even aan de zogezegde steuntjes te refereren. Doordat ik de oude radiateur heb laten zitten, ik heb niet eens het koelwater afgelaten, heb ik me daarmee de aanschaf van een nieuw exemplaar bespaard, tweedehands is in dit geval geen optie, vooral niet als deze al een tijdje droog staat. Aangezien ik voorts gezegend ben met een atmosferische 2,4 dieselkrachtbron die nou niet bepaald een hightech uitstraling heeft vind ik, trots op mijn eigen innovativiteit, dat het de lay-out van de motorruimte een leuke opfrisser heeft gegeven, hihihi :proost

Edoch, welk hersenspinsel enige medepatiënten, we zijn toch allemaal besmet met dat heerlijkste virus dat Transporter heet, doet besluiten de fraaie belijning van het geloof ik Indigoblauwe koetswerk te ontsieren met zulks beplaksel is mij een compleet raadsel… getuigd mijns inziens van een hoog Hobbybobgehalte.(3x woordwaarde)
Maar ieder het zijne.

Met vriendelijke groet, Hobbybob.(let even op de nieuwe spelling)


Afbeelding
Laatst gewijzigd door dijk op 17 feb 2007, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2213
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Hobby bob

Bericht door Oskar 725 »

Zoals ik al schreef ieder het zijne en op een 2.4 diesel heb je niets aan een interkoeler, begrijp je sarcasme niet.
de ene ombouwer is de andere niet, en een tweedehands radiateur kan je jaaaaaaren bewaren mits goed geconserveerd.
Wat de een innovativiteit ten aanzien van de lay-out van de motor ruimte noemt vindt de ander hobby bob werk.
Ook zie je de motorruimtwe niet als de kap dicht zit.
Ik heb jouw werk niet gezien en het ook niet afgekraakt, iedere medaille heeft zijn keerzijde.
En van plaksel heb je trouwens ook geen verstand. :bonk :bonk :bonk :bonk
Maar dat is mijn persoonlijke mening. :klappen :happy .
Groet, Oskar.
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

Een ieder die reactie heeft gegeven bedankt !!!!!!

Heb echter spijt dat ik de term "hobbybob" in het leven heb geroepen bij 1 van mijn berichten. Heb er niets lullig mee bedoeld en had het anders moeten omschrijven. En Marcel ben er van overtuigd dat het onder je kap er puik uitziet, daarom zei ik ook dat ik graag bij je wilde komen afkijken als ik de oude radiateur zou laten zitten. Vind het erg spijtig dat je die term blijkbaar verkeerd hebt op gevat. Kan me er achteraf gelezen er wel iets bij voorstellen maar was echt niet zo bedoeld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gr.

Theo.
Gebruikersavatar
roopie
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2007, 15:35

Bericht door roopie »

ik heb het ook gedaan met me oude t4 de draadboom heb ik aangepast ik was voor 1000 euro klaar met een dag werk

Gr
Roopie ex t4
Alkema 547
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2007, 16:06
Locatie: Peize

Bericht door Alkema 547 »

Ik heb gelezen in dit topic dat er meerdere mensen de nieuwe neus ervoor hebben gezet, daarom leek het me handig om deze vraag in dit topic te stellen.

Wij zijn nog opzoek naar een trekoog verlenger. We hebben gehoord dat er wel setjes zijn te verkrijgen die je zo op de oude vast bout. Maar bij de dealer was dit niet te verkrijgen.
Dus wie weet hier een adresje voor!!
Afbeelding
Binnenkort wijsneus model
Plaats reactie