Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

elektrische ramen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

elektrische ramen

Bericht door ward »

Hoi hoi,

Vanmiddag met de bus weg, maar, m'n raam (elektrisch) wou niet open, er tikte wel iets, maar niet te openen!!
na diverse keren geprobeerd te hebben, ging het "spiraal" (storingslampje) branden.
Kan iemand mij vertellen of dit probleem vaker voorkomt, en wat het zou kunnen zijn ??!!

groeten,

Ward.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: elektrische ramen

Bericht door Wim T4 935 »

De meeste problemen zijn te wijten aan breuken in de kabelboom tussen portier en stijl, meestal aan de bestuurderskant omdat die deur het meest gebruik wordt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: elektrische ramen

Bericht door ward »

poe, dat is een beetje werk zeg!!!, ik zal het eens bekijken, maar eens een dagje voor uit trekken! bedankt voor de reactie.
Afbeelding
richie
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jan 2007, 16:41
Locatie: Wateringen

Re: elektrische ramen

Bericht door richie »

Het lijkt aan het mooie weer te liggen.

Ook mijn rechter raam bleef dicht. In de deur hoorde ik het relais wel tikken.

Ook ik kreeg de raad de draden in de deur door te meten ivm breuk.

Alles had spanning en net op het moment dat ik de bediening wilde gaan demonteren heeft een "vriend" een paar klappen met een hamer op de motor gegeven ..... en het werkt weer. Waarschijnlijk zaten de koolborstels op de rotor vast.

Geen garantie, maar mijn raam werkt al weer enkele weken zonder te haperen.

Groeten,

Richie.
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: elektrische ramen

Bericht door ward »

Dat was het dus niet!!!!!!!!!!!!!, de elektronica bij het motortje is kapot volgens mij, ik kan alleen nog maar pulsen met de schakelaar, dan komt het raam elke keer een klein stukje naar beneden of omhoog, maar hoe kom ik aan zon'nieuw (gebruikt) unit ???? weet iemand dit??
Afbeelding
Gebruikersavatar
arie73
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2007, 06:05
Locatie: ylst

Re: elektrische ramen

Bericht door arie73 »

heb het zelfde probleem gehad het is vaak toch kabelbreuk ondanks de dikke tape die er omheen zit in de kabelmof kijk foto van matje succes ermee bij mij was het inderdaad de draad breuk in de kabel mof :yes daarna werkt het weer als van ouds
ik heb me als arie 73 geregistreerd omdat ik met arie alleen me niet kon registreren
Gebruikersavatar
armin
Berichten: 275
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:44
Locatie: De Pinte (B)

Re: elektrische ramen

Bericht door armin »

Hallo

Ik heb ook het probleem gehad, kant passagier.
na 'n paar dagen ging het terug open en dicht, waarschijnlijk een slecht kontakt?

groetjes
Armin
Gebruikersavatar
ward
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:20

Re: elektrische ramen

Bericht door ward »

Ben eruit, het werkt weer, de besturingselektronica nabij de raammotor was defect, vervangen, en prima in orde, wel duur zo,n raamset!!!!!! bij de dealer 285 euries ex btw (afzetters). elektronica en motor passen zowel links als rechts, raammechanica niet !!!!
Afbeelding
Plaats reactie