Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remlichtschakelaar

vragen over de T4
Plaats reactie
Rob
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:18
Locatie: Enschede

Remlichtschakelaar

Bericht door Rob »

Mijn automaat haperde bij het in zijn achteruit zetten
De garage heeft de remlichtschakelaar al een keer vervangen en toen deed hij het weer. Nu haperde hij weer, eruit halen kon ik ook wel dacht ik
Erin zetten ook alleen bleven de remlichten toen brandden en knipperde het voorgloeilampje. Niks lukte, een nieuwe gehaald maar ook die doet het niet
Lampen blijven brandden. ik moet daarbij aantekenen dat ik alleen de stekker ervan heb aangesloten en niet de hele schakelaar heb vastgezet
Wie kent het euvel en helpt me uit de brandt
Gr rob
ed5369
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jan 2007, 12:13

Bericht door ed5369 »

Beste Rob,

Zelf ben ik nu aan de 8ste schakelaar bezig, dus redelijk ervaren met het fenomeen niet werkende remlicht schakelaar zullen we maar zeggen.

Zoals ik lees heb je de schakelaar uitgeprobeerd in ontspannen toestand, dus naast het voetje waar hij in hoort.
dan klopt het dat de lichten blijven branden.

Hoe te werk te gaan.

1] verwijder oude schakelaar uit de houder door deze te draaien [ bajonetsluiting]
2] KOM NIET.!!!!!! aan het pennetje van de nieuwe schakelaar, deze is namelijk zelf instellend en indien verkeerd behandeld loop je het risico dat ook de nieuwe schakelaar kapot gaat of haperend gaat werken.!
3] met alles verwijderd, druk nu het rempendaal geheel in en hou deze vast.!!!!!!
4] plaats terwijl je het rempendaal vasthoud in de onderste stand de nieuwe schakelaar
5] laat het pendaal pas los als de schakelaar netjes op zijn plek vast zit
6] laat het pendaal nu los, er zijn nu een aantal klikjes te horen, dit hoort zo de schakelaar wordt nu afgesteld op je pendaal diepte
7]Sluit de kabel weer aan op de schakelaar, kan ook eerder maar dan gaat het draaien niet zo makkelijk.

Indien juist uitgevoerd werkt alles weer naar behoren.

Geluk en succes gewenst van deze kant.

ED500
Afbeelding
Plaats reactie