Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Warmlopende motor

vragen over de T4
Plaats reactie
R.Breebaart

Warmlopende motor

Bericht door R.Breebaart »

Hallo allemaal,

Sinds Januari ben ik trots bezitter van een T4 Caravelle 1.9TDI. Ik heb veel uren in de bus gestoken om hem weer helemaal mooi te krijgen. Alle kleine mankementjes zijn opgelost, ik heb er echter nog één. Al vanaf dat ik de bus heb aangeschaft slaan de ventilatoren van de moter niet aan boven de bedrijfstemperatuur om de motor te koelen. Ik dacht aan een thermostaat-probleem, deze heb ik dus los gehad en gereinigd. Het lijkt dat deze in orde is, maar dat weet ik niet zeker. Is er iemand die ook zo een probleem heeft gehad of weet wat het probleem kan zijn?
Bedankt.

M.v.g.
R.Breebaart
Die Bruine

Re: Warmlopende motor

Bericht door Die Bruine »

Als je de kabels naar de temperatuursensor met elkaar in contact brengt zou de fan moeten draaien. Als dit niet gebeurt mag je er van uit gaan dat de sensor defect is. Als de fan niet gaat draaien wordt het zoekwerk vrees ik.

De thermostaat zorgt ervoor dat de koelvliestof pas gaat circuleren wanneer dit de juiste temperatuur heeft bereikt. Ik weet niet of de T4 een sensor voor en na de thermostaat heeft, maar ik zou toch eerst hier naar kijken.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Wim T4 935

Bericht door Wim T4 935 »

Wellicht het bekende probleem met de zekeringen. Zie ook: viewtopic.php?f=2&t=3714&p=18129&hilit= ... gen#p18073
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
R.Breebaart

Bericht door R.Breebaart »

Bedankt,

Het was inderdaad het probleem met de zekering in het kleine zwarte kastje :yes. De zekering was gescheurd, heb nu een tijdelijk gesoldeerde oplossing.
Zijn deze zekeringen gewoon te koop bij Heron of kan ik dit beter bij een andere zaak halen?

M.v.g.
R.Breebaart
Wim T4 935

Bericht door Wim T4 935 »

Voorzover ik weet heeft de dealer ze gewoon hoewel ik ervan uitga dat de "betere" automaterialenhandel ze ook wel verkoopt.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

Heron is toch automaterialen zaak in oosten van het land?? die heeft die denk ik ook wel, maar voor een paar cent (bij wijze van) ook bij de dealer te koop lijkt me.

Zo'n zekering klapt er niet zomaar uit, daar moet een oorzaak voor zijn(geweest) als ze niet te duur zijn, neem er dan gelijk 2 of 3 dan kun je als de nieuwe ook eruit klapt op zoek naar de oorzaak (vastzittende fanmotor (nu en dan)of doorgeschuurde kabel die af en toe massa raakt)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie