Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kunststof binnenschermen

vragen over de T4
Plaats reactie
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

kunststof binnenschermen

Bericht door Coen220 »

Heeft er iemand ervaring met de kunststof achter binnen spatschermen ?
Helpen deze een beetje voor de geluidsisolatie ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Heeft er iemand ervaring met de kunststof achter binnen spatschermen ?
Helpen deze een beetje voor de geluidsisolatie ?
Ja en JA.

Ik ben met een artikel bezig wat deze week online komt.
Dus als je nog even geduld hebt? :knipoog :jump

Je kunt me ook even mailen voor een PDF is maar een indruk, maar toch.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: kunststof binnenschermen

Bericht door Beckontheroad »

Heb, mede geinspireerd door Peter e.a. al 2 achterkuipen besteld , en (afhankelijk van het stukje van Peter ;-) ) ga ik nog voorkuipen in Duitsland bestellen
en zodra het een beetje schappelijk weer is, even op de krik

S6,
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Binnenschermen

Bericht door Coen220 »

Bedankt mannen ik ben reuze benieuwd naar jullie uitkomst.

groeten Coen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Als je me even een mailtje stuurt,
dan krijg je zo snel mogelijk de PDF die ik er even van gemaakt heb, teruggestuurd.

Groeten Peter
ps ik doe mijn best om het deze week online te hebben. Het is wel een stukje van bijna 3 Mb geworden :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

@ Coen:

Voor het geluidsisoleren van wielkasten kan ik ook bitumen ontdreuningsmateriaal aanbevelen. Niet de speelgoedplaatjes die VW zelf gebruikt, maar echt spul met massa: 4 mm dik en 8 kg/m2. Zelfklevend en zeer goed te verwerken als het verwarmd is (met een verfstripper gaat dat goed). Kan zowel aan de binnen- als aan de buitenzijde van de wielkast. Buiten het best met wat warmer weer opbrengen en zeer goed aandrukken. Dan blijft het goed zitten, ook met vorst. Het verschil in geluidsnivo is enorm!

Ik heb het spul zelf van http://www.akoestiekwinkel.nl, kost daar 17 euro/m2, geen binding mee, maar wel goede ervaringen. Het heet Vibraflex. Het werkt op alle carosseriepanelen erg goed. Er is ook een lichtere variant van 2,5 mm dik (5 kg/m2).
Bestelling/levering van het bedrijf is snel en niet duur. Je kan er goed terecht voor advies.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ dirk,
wat denk je dat ik gebruikt heb? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Peterrr!

Kan ni anders voorstellen dan dat jij er ook tevreden over bent. Was het alleen nog ni tegengekomen op je site :gekte

Enige nadeel van het spul is dat je genoegen moet nemen met hete x-tra gewicht. Maar met een beetje beleid is het 't zeker waard :happy

Wat kan toevoegen aan de waarde is letten op aanbiedingen van de akoestiekwinkel. Ik had 2 m2 5mm dik (10 kg/m2) voor 25 euro incl. verzendkosten!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

je hebt mail met een pdf eraan :knipoog
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Artikel Peter

Bericht door Dirk/970 »

Heb net een :alarm preview :alarm gehad van Peter111 :toppie over de geluidswerende maatregelen op de rode Multivan. Nou, dat gaat menigeen weer voor een paar uurtjes aan het werk zetten :jump
Uitgebreide tekst en veel grote duidelijke foto's :jumpklap kortom een super handleiding!

't Is nog ni helemaal klaar volgens Peter, dus iedereen nog ff geduld :bonk voor het op de site van Peter komt, maar geduld wordt beloond, het is de moeite waard :happy zoals we van Peter gewend zijn!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Artikel staat online:
en wel hier:

http://camelot.dyndns.org/diape/html/tt ... ductie.htm

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Hey Peter,

Mooi artikel hoor! Leuk project voor in de (mijn) zomervakantie!

Groeten,

Niels949
Plaats reactie