Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bi xenon

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bi xenon

Bericht door Harry 341 »

Zo,eindelijk.Net even naar Heiloo geweest en bi xenon ingebouwd.Wat een bak licht!
Moet er wel even aan wennen,maar staat ook echt geweldig!
grtz.Harry
En Ron..bedankt voor de tip!!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Bi xenon

Bericht door Ron---63--- »

Jaja mooi he :nuts :nuts

Enne............................... niet te danken hoor ! :knipoog :knipoog

Geniet ervan iedere keer dat het donker is !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bi xenon

Bericht door Beckontheroad »

Harry 341 schreef:Zo,eindelijk.Net even naar Heiloo geweest en bi xenon ingebouwd.Wat een bak licht!
Moet er wel even aan wennen,maar staat ook echt geweldig!
grtz.Harry
En Ron..bedankt voor de tip!!
Je zou bijna Rijkswaterstaat vragen om de verlichting op de snelweg uit te doen ;-)
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bi xenon

Bericht door Multivan Generation »

rare melding :nuts
Wat een bak licht, en dat terwijl het overdag is? :bonk
Hoe kun je nu overdag zien, of je een bak licht hebt?
Of heb je binnen getest :knipoog

Ben benieuwd naar plaatjes in het donker...

Busje van Harry wordt steeds mooier..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Bi xenon

Bericht door koos 890 »

Harry dat je tevreden ben, ben ik blij om . Maar ik heb m'n kanttekeningen bij de jongens ( ze zijn heel aardig , ze helpen je ook heel goed maar ze vertellen niet alles :gif ) Bij mij is er xenon in gezet en na afloop toen alles was gemonteerd zeiden ze pas dat m'n radio zal gaan storen omdat deze ook met een hoge ferqentie werkt.Dit vindt ik toch wel een groot min puntje daar ze m'n bus zelf naar binnen hebben gereden en de radio hebben kunnen zien en de lampen worden niet afgesteld .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Beckontheroad
Berichten: 2137
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Bi xenon

Bericht door Beckontheroad »

koos 890 schreef:Harry dat je tevreden ben, ben ik blij om . Maar ik heb m'n kanttekeningen bij de jongens ( ze zijn heel aardig , ze helpen je ook heel goed maar ze vertellen niet alles :gif ) Bij mij is er xenon in gezet en na afloop toen alles was gemonteerd zeiden ze pas dat m'n radio zal gaan storen omdat deze ook met een hoge ferqentie werkt.Dit vindt ik toch wel een groot min puntje daar ze m'n bus zelf naar binnen hebben gereden en de radio hebben kunnen zien en de lampen worden niet afgesteld .
Klinkt minder, zeker omdat als je een beetje surft je snel opvangt dat bij de nieuwere auto's met "CAN-BUS"aansluitingen en andere electronica de Xenon's wel eens voor problemen kun zorgen, die wel weer te verhelpen zijn....

Overigens heb ze bij mij zelf ingebouwd, maar dat was erg eenvoudig.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Bi xenon

Bericht door Ron---63--- »

koos 890 schreef:Harry dat je tevreden ben, ben ik blij om . Maar ik heb m'n kanttekeningen bij de jongens ( ze zijn heel aardig , ze helpen je ook heel goed maar ze vertellen niet alles :gif ) Bij mij is er xenon in gezet en na afloop toen alles was gemonteerd zeiden ze pas dat m'n radio zal gaan storen omdat deze ook met een hoge ferqentie werkt.Dit vindt ik toch wel een groot min puntje daar ze m'n bus zelf naar binnen hebben gereden en de radio hebben kunnen zien en de lampen worden niet afgesteld .
Jammer Koos dat je niet helemaal tevreden bent.......... Het storen van de radio heb ik toen al kenbaar gemaakt bij de mannen. Hadden ze af en toe last van maar dan met het oude type omvormers. Ik heb 1 en ander nagezocht en kwam toen met een oplossing. Om de voedingskabels heb ik toen ferrietclamps geklikt en het storen is nu een stuk minder. Gekocht bij de Baco in Ijmuiden.

Het afstellen van de lampen is volgens mij niet nodig hoor, je hebt toch electr verstelling erop zitten? Bij mij was het nl hetzelfde gebleven dus niet nodig om na te stellen lijkt me.

Ben je wel tevreden over de hoeveelheid licht? Welke kleur heb je genomen?

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Bi xenon

Bericht door koos 890 »

Ron , als je er een ander soort lampen inhang moet volgens mij de licht hoogtes worden afgesteld daar ze een ander lichtbeeld hebben . Ik heb er 6000k inzitten (wit licht) en ik ben daar zeer tevreden over alsof je overdag rij :love :love . De afstelling van de lampen moet ik op 3 zetten ,dus dicht bij anders verblind ik de tegenliggers (dat bedoel ik met het opnieuw afstelle van de lampen ) dit moet normaal op 0 staan.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Bi xenon

Bericht door Ron---63--- »

Ik snap wat je bedoelt Koos,
Wel raar eigenlijk.....waarschijnlijk stonden jouw lampen voor de inbouw al niet helemaal goed dan? Bij mij is het nl precies hetzelfde gebleven, ik heb mn wieltje gewoon nog op 0 staan, geen probleem. Toen het bij mij net geplaatst was, was ik eventjes naar kwikfit gegaan om te laten checken of evt bijstellen. Kost 15 euro geloof ik.
Nastellen was niet nodig want het stond gewoon perfect zeiden ze.
Misschien slim om ook eventjes te laten sjekken?

Groet Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Bi xenon

Bericht door Roger B. (11)61 »

koos 890 schreef:Ron , als je er een ander soort lampen inhang moet volgens mij de licht hoogtes worden afgesteld daar ze een ander lichtbeeld hebben . .................................... De afstelling van de lampen moet ik op 3 zetten ,dus dicht bij anders verblind ik de tegenliggers (dat bedoel ik met het opnieuw afstelle van de lampen ) dit moet normaal op 0 staan.

ALs het lichtbeeld anders is is het DUS niet toegestaan en zou het een APK afkeur moeten zijn. De goede vervangings-xenonsets hebben dhet brandpunt op de zelfde plek dan de originele lampjes en zullen daardoor het zelfde lichtbeeld geven.

Dat je je tegenliggers verblindt ligt waarschijnlijk grotendeels aan de veeeel hogere lichtopbrengst waardoor de lampen bij gelijke afstelling vele malen verblindender zijn dan gewone halogeentjes, zeker als je lampen al ietwat hoog afgesteld stonden krijg je nu boze reacties.... Daarbij blijf je met niet-helderglas koplampen altijd strooilicht houden dat ook veel meer hindert dan het strooilicht van de H4 lampjes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Bi xenon

Bericht door koos 890 »

Roger bij mij zitten er angel-eyes in dus ik heb H-7 lampen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Bi xenon

Bericht door olle griese »

Als je radio er op stoort ga dan je radio maar rechtstreeks op de accu aarden, grote kans dat de storing weg is.
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Re: Bi xenon

Bericht door bas caravelle »

Gisteren mijn bus APK gehad, met Pilot- bi Xenon erin. Lichtbeeld was perfekt, mooie scherpe lijn. Dus ook goedgekeurd. In eerste instantie was de lijn niet goed, maar door het lampje beter te monteren ( zat niet helemaal goed ) was het probleem opgelost. Het is dus wel raadzaam om te controleren of alles ok is. Als het lampje niet goed zit kan je dus ook de tegenligger verblinden.

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bi xenon

Bericht door Multivan Generation »

@ Harry,
heb je er nu al mee in het donker gereden?
En wat doet het in het donker?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Bi xenon

Bericht door Harry 341 »

Nee!!Gretverde..#@$%^&*() :gif ...trapte gistermiddag de koppelingshefboom in twee....Maandag naar de garage en de brug op.Gebeurde "gelukkig"voor de deur.
grtz.Harry
Plaats reactie