Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sensor en chip

vragen over de T4
Plaats reactie
goorden
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:24
Locatie: roosendaal

sensor en chip

Bericht door goorden »

Hallo weet iemand waar exact de sensor zit die de cruiscontrole regeld? op de versnellingsbak of op het blok? heb iemand namelijk horen praten over de bovenste dode punt sensor?

Heeft iemand ervaring met een chip van fastech?
vriendelijke groet Jos
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: sensor en chip

Bericht door Roger B. (11)61 »

als het hierbij om een TDI gaat, daar zit de cruisecontrole verwerkt in de motorregelunit.

Een BDP sensor heeft in mijn ogen helemaal niets met de cruisecontrole te maken omdat die hooguit het MOTORtoerental weergeeft en niet evenredig aan de snelheid is (versnellings afhankelijke verhouding).

Is er een probleem met de cruisecontrole of wil je een cruisecontrole inbouwen (bij TDI is een andere knipperlichtschakelaar plaatsen en CC aktiveren in de computer voldoende)...

Met fastech geen ervaring helaas.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
goorden
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:24
Locatie: roosendaal

Re: sensor en chip

Bericht door goorden »

Hallo Roger het is een 2.5 tdi met cruiscontrole die op de cruiscontrole inhoud en gasgeeft maar zonder cruiscontrole gewoon dezelfde snelheid houd.
Dus in de motorunit kan het volgens mij niet zitten?
Heb al een keertje eerder de vraag gesteld en mede weetjewellers dachten dat er een censor niet goed was, kan hem echter niet vinden.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: sensor en chip

Bericht door Wim T4 935 »

goorden schreef:Hallo Roger het is een 2.5 tdi met cruiscontrole die op de cruiscontrole inhoud en gasgeeft maar zonder cruiscontrole gewoon dezelfde snelheid houd.
Dus in de motorunit kan het volgens mij niet zitten?
Heb al een keertje eerder de vraag gesteld en mede weetjewellers dachten dat er een censor niet goed was, kan hem echter niet vinden.
Ik heb hetzelfde gehad en toen was 1 van de 2 koelwatertemperatuursensoren in het blok kapot. Onderdeel kostte iets van 12 pleuries en uiteraard een beetje koelvloeistof bijvullen.

Storing was bij mij uitleesbaar via VAG-COM. Eerst nog gewist maar binnen 10 kilometer was de storing weer terug.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
goorden
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:24
Locatie: roosendaal

Re: sensor en chip

Bericht door goorden »

dank je Wim ik ga kijken of het hier aan ligt groeten Jos
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: sensor en chip

Bericht door annoyingthing »

goorden schreef:dank je Wim ik ga kijken of het hier aan ligt groeten Jos
Hallo Jos, hier t zelfde "probleempje" hoop dat als je t gevonden hebt t hier ff meld zodat wij er ook mee verder kunnen.

Groetjes Eric & Jeannette

Ps jij hebt toch die blauwe camper?
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Plaats reactie