Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lmm kapot?!? probleem nu opgelost

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: lmm kapot

Bericht door Multivan Generation »

@ Stijn,
kom eens langs met je computer en je meetwaarden,
ik heb wel een idee namelijk...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: lmm kapot

Bericht door stijnh »

Multivan Generation schreef:@ Stijn,
kom eens langs met je computer en je meetwaarden,
ik heb wel een idee namelijk...
je bent terug van vakantie, ik zat er al op te wachten met de lmm problemen
ik heb al zitten denkt peter die zal er wel wat meer van weten

ik stuur je nog wel een :mail

leuke vakantie gehad ?


mvg
stijn
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: lmm kapot

Bericht door stijnh »

even een update:

na al die veranderingen hadden wij de indruk dat de turbo maar begon te fluiten bij 2000 toeren (was vroeger 1600-1800

na wat zoeken weet ik waarom ik had rond de buis van de luchtinlaat die op de turbo zit een klemband gedaan ondat er langsdaar valse lucht getrokken wordt zie http://213.239.212.66/wiki/Luftmassenmesser

ik heb het weer eens verwijderd en nu hoor je de turbo weer lekker fluiten

ik denk dat ik naar een oplossing aan het zoeken ben voor een probleem dat er niet echt is :bonk
iedereen toch bedankt om mee te denken

die gevraagde luchtmassawaarden worden nog niet bereikt maar ik weet niet hoe het zou komen en of dat een probleem is
kan iemand mij dat eigenlijk eens uileggen hoe het nu eigenlijk juist zit met die gevraagde en geleverde maf?
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: lmm kapot?!? probleem nu opgelost

Bericht door stijnh »

ik plaats hier mijn bevindingen ook maar eens

daarjuist een logje gemaakt en wat zie ik ik geraak ineens aan de gevraagde maf
vroeger geraakte ik aan max 710 toen er 850 gevraagd was nu geraak ik aan max 1010 :toppie


en hoe komt dit nu wel we reden met een luchtfilter die al 50.000 km had (die wordt normaal om de 60.000 vervangen)
nu heb ik een K&N filter gemonteerd en het buisje in het luchtfilterhuis verwijderd maar wel een grotere buis gemonteerd om water tegen te houden dat via die moes zou meestromen naar de inlaat, ook heb ik een muggen gaas juist achter de gaten in de carrosserie om bladeren tegen te houden

besluit: ofwel zat die luchtfilter al erg toe, ofwel zijn de originele nooit goed
in elk geval is 60.000 km met een lucht filter veel te lang

dus een k&n luchtfilter is wel echt nuttig

ik zet hier wel nog een goed logje, dat is het zwart op wit bewezen wat een k&n luchtfilter doet :wjw , want zoals al meer gelezen willen velen cijfers zien, ik ook trouwens

ik heb vroeger dat buisje in het luchtfilterhuis eruit gehaald maar toen was niets voel of meetbaar (met slechte luchtfilter)
nu zal wsl er waarschijnlijk wel een verschil te meten zijn maar dit zal niet voor direct zijn :knipoog

eigenlijk is zo'n logje maken een manier om te kijken hoe het met je luchtfilter zit
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie