Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zoemer oliedruk?

vragen over de T4
Plaats reactie
langerak35
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jul 2007, 21:09

zoemer oliedruk?

Bericht door langerak35 »

Ik heb bij mijn t4 uit 92 al sinds langere tijd het probleem dat er een "alarm" afgaat, in de vorm van een kortstondige geluidssignaal, als ik er een wat langere rit op heb zitten, en dan even stil komt te staan, vorig jaar bijv. bij het inrijden van de gotthardtunnel, waarbij we even moesten wachten met inrijden, dus een vrij abrupte overgang van een stevige belasting naar stilstand, zonder even rustig uitrijden.
Verder ontstaan er geen door mij opgemerkte problemen, vandaag echter belde mijn zoon op vanuit de ardeche, waar hij hetzelfde meegemaakt had.
Vorig jaar bleek er ruim te veel olie gevuld te zijn, waar ik het probleem aan toeschreef, nu echter tot max. gevuld bij verversen.
Is dit een meer voorkomend euvel bij een 1.9, km. stand ongeveer 230000
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: zoemer oliedruk?

Bericht door bartt4 »

heb me tweede 1.9 diesel maar op beide geen allarm of iets dergelijks
RUBBEREXPRESS
Henk T
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:22
Locatie: Wagenborgen

Re: zoemer oliedruk?

Bericht door Henk T »

Vroeger wel gehad met de 1,6 td. Daarvan was de nokkenas van tijd gelopen en daardoor werd het geheel te heet. Dit uitte zich vooral als ik van het gas afging en dan werd de olie schijnbaar te heet en te dun. Gevolg was een hoop getoeter onder het dashbord.
Kan me haast niet voorstellen dat bij het jou zoiets is, want dan was ie al wel stuk geweest.
Misschien een kapotte olie druk sensor, of oliepompzeefje een beetje verstopt.

mvg Henk
1,9 TD 2002
Westfalia California 2,4 1995
Plaats reactie