Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schuifdeur loopt zwaar

vragen over de T4
Plaats reactie
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

schuifdeur loopt zwaar

Bericht door Bertel 388 »

De schuifdeur van mijn T4 loopt al geruime tijd zwaar en gaat steeds zwaarder dicht. Heeft iemand hier ooit al eens mee te maken gehad? Het zal ongetwijfeld met de lagering te maken hebben maar wat kun je daar aan vervangen? Zijn daar losse lagers in te monteren of moet je een compleet loopwerk vevangen?
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: schuifdeur loopt zwaar

Bericht door Coen220 »

Soms wil het wel eens helpen om de geleiderals en busjes helemaal schoon temaken en met siliconespray in te spuiten , vooral de onderste rails daar komt veel zand in.
kijk ook eens of de slotvangers nog goed vast zitten.
Mocht dit alles niet helpen, ja dan moet je gaan vernieuwen.
Groeten en sucses
Coen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: schuifdeur loopt zwaar

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik zou inderdaad beginnen met het heel goed schoonmaken van de drie geleide rials (boven/onder en midden)

Eventueel iets van smering aanbrengen (al trekt dat ook weer vuil aan (en houdt het vooral vast)

Als dit niet helpt zijn de geleiderollen waarschijnlijk het probleem, die kun je los bestellen en vervangen volgens mij
Wel een klusje waar je even voor moet gaan zitten want de schuifdeur moet er daarvoor uit denk ik en daarna moet ie (na montage) weer afgesteld worden (is hier al eens een stukje over geschreven)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie