Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 of T5 kopen

vragen over de T4
Plaats reactie
John024
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007, 11:31
Locatie: Nijmegen

T4 of T5 kopen

Bericht door John024 »

Hallo,

Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een 2ehands T4 of T5,
ik heb een budget gesteld van €12.000 ex BTW, in eerste instantie was ik aan het kijken naar een T4 2.4, in deze prijsklasse komt echter een T5 1.9 binnen het bereik en word de keuze dus wat moeilijk aangezien de T5 een nieuwer model is en dus een hogere restwaarde heeft.
Verder is mij niet helemaal duidelijk of en zo ja bij welke modellen ABS aanwezig is (is het vanaf een bepaald jaar standaard?), dit is een van mijn eisen aan een auto.
Verder zoek ik een bus met een km stand van ongeveer 100.000 a 120.000 km, de bus moet er namelijk nog een paar jaartjes tegenaan, aangezien ik hier en daar hoor dat een VW met gemak naar de 300.000km gaat leek me dit een aardige stand.

Ik hoop hier wat bruikbare tips te krijgen en aan de hand daarvan mijn eerste VW aan te kunnen schaffen!

Groeten John
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Hallo John,

Ik denk dat je voor dat geld bij een t4 meer te kiezen hebt. De 2,5 tdi 5 cilinder is een fijne en betrouwbare motor. Ook luxe zaken als interieur en electrische snufjes zijn volop te kiezen. Vanaf welk bouwjaar ABS standaard is weet ik niet, maar komt veel voor op auto's vanaf 2000. Net als airbags. De meeste mensen (bedrijven) kopen een volkswagen om veel mee te rijden, dus lage kilometer standen, onder de ton, zijn moeilijk te vinden.
Een T5 is natuurlijk couranter, maar je zal minder te kiezen hebben, en ik vermoed velal kalere modellen die nu uit de lease komen.

Wat vooral belangrijk is als je zoveel geld uitgeeft, zijn de garanties die je krijgt. Helaas wordt veel via handelaren aangeboden, en niet via het dealer netwerk. Probeer altijd te controleren of km stand klopt (NAP) en koop niet zonder een bekende onderhouds historie, d.w.z. onderhoudsboekjes.
Probeer garanties te krijgen van de verkoper.

Succes met zoeken
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

T4 of T5

Bericht door patje1010 »

Hoi John,

Ik denk denk inderdaad dat een T5 meer restwaarde heeft en de VW loopt meer als 300.000 km hoor. Op mijn werk hadden we een T4 1.9 td en die had er ondertussen al 530.000 km opzitten :ie en daar werd niet zuinig mee gereden. Als je het onderhoud maar op tijd uitvoerd. :jumpklap :jumpklap
Die van mij heeft er ondertussen ook al 235.000 km opzitten. :jumpklap

Gr Patrick
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Beste John,

Ik zat een jaar geleden over hetzelfde na te denken als jij nu. Ik heb voor de T4 gekozen, omdat ik dat model mooier vind en ik een rijk uitgeruste T4 kon kopen voor mijn budget. Als ik een T5 had gekocht dan was het een veel kalere auto geweest. Maar bovenal hoorde en las ik dat er nogal wat problemen met de eerst T5 modellen waren en de T4 heeft zijn reputatie als bedrijfszekere auto inmiddels wel verdiend!! :T44EVER

Succes met je keuze!

Groeten,

Niels949
Laatst gewijzigd door Niels949 op 16 feb 2007, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

T4 of T5

Bericht door patje1010 »

Hoi Niels,

Ik ben al in het bezit van een T4 het gaat om John die moet een keuze maken en inderdaad in de T4 heb je veel meer mogelijkheden. Dus John veel wijsheid met je aanschaf van een T4 of T5. :jumpklap :jumpklap

Gr Patrick
John024
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2007, 11:31
Locatie: Nijmegen

Bericht door John024 »

Hey mensen,

Bedankt voor de reacties zover!
Nog even een vraagje over de 2.4 of 2.5 (ik weet nu echt niet meer wat er allemaal is), zijn dat allemaal 5 cyl. of zijn er ook 4 cyl. uitvoeringen?
Verder ben ik er inmiddels wel uit dat het een T4 moet gaan worden.
Wat betreft kinderziektes van de eerste T5's; zouden die er na dergelijke KM standen niet zo'n beetje uitgerammeld moeten zijn? (Oh ja, daarom staan ze nu te koop :bonk )
Verder nog een vraagje over de blauwe en rode I, wat duiden de verschillende kleurcombinaties aan?

Groeten John
Theo931
Berichten: 132
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:29

Bericht door Theo931 »

2.4 D is een turboloze diesel 5 cil.
2.5 TDI blauw I is ook een 5 cilinder en leverd 88 pk
2.5 TDI geheel chroom 5 cil. 102 pk
2.5 TDI rode I 5 cil. 150 pk (zijn er niet veel van)

Persoonlijk zou ik zeker voor een TDI versie gaan, goede sterke motoren.
Rij zelf met de 2.5 TDI 102 PK versie en ben er dik tevreden over.

Je hebt ook nog 4 cil. diesel dit zijn de 1900 uitvoeringen.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T4 of T5 kopen

Bericht door frank884 »

John024 schreef:Hallo,

Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een 2ehands T4 of T5,
ik heb een budget gesteld van €12.000 ex BTW, in eerste instantie was ik aan het kijken naar een T4 2.4, in deze prijsklasse komt echter een T5 1.9 binnen het bereik en word de keuze dus wat moeilijk aangezien de T5 een nieuwer model is en dus een hogere restwaarde heeft.
Verder is mij niet helemaal duidelijk of en zo ja bij welke modellen ABS aanwezig is (is het vanaf een bepaald jaar standaard?), dit is een van mijn eisen aan een auto.
Verder zoek ik een bus met een km stand van ongeveer 100.000 a 120.000 km, de bus moet er namelijk nog een paar jaartjes tegenaan, aangezien ik hier en daar hoor dat een VW met gemak naar de 300.000km gaat leek me dit een aardige stand.

op 12000 euro heb je meer keuze bij een T4
als je een t5 koopt in deze prijsklasse heb je een kale met een 4 cylinder motor en geen airco.
ik zou een T4 met een 102pk acv moter kiezen zo'n 5 cylinder loopt veel fijner
en met een wijsneus ziet die best courant uit, mischien zeg ik dat omdat ik het zelf een half jaar geleden heb gedaan, maar ik stond ook voor diezelfde keuze.

En de T4 van 2002/2003 was al heel veel jaren in productie
de T5 van 2003 (2004 en jonger heb je niet voor die prijs) heeft nog kinderziekte's

Ik hoop hier wat bruikbare tips te krijgen en aan de hand daarvan mijn eerste VW aan te kunnen schaffen!

Groeten John
Plaats reactie