Ik had het probleem dat als ik 's morgens met de bus wegreed er niets aan de hand was, tot het moment dat ik het contact af zette, na enige tijd weer startte en wegreed, alle lampjes ESP gingen branden.
Storing sensor remdruk onaannemelijk signaal. Als oplossing werd aangegeven sensor of ESP pomp, ( de tweede pomp welke onder de ABS pomp gemonteerd zit ) defect. Zou compleet vervangen moeten worden, daar de sensor niet los te verkrijgen is.
Alles diverse malen gecontroleerd, kabelboom volledig doorgemeten, zowel belast als onbelast, computer uitgewisseld, ESP pomp gewisseld een een voertuig, dit alles zonder resultaat.
Diverse telefoontjes en een hoop gekrab achter het oor zag ik het even niet meer zitten.
WAAROM MOEST IK ZO NODIG ESP OP MIJN AUTO ZETTEN!!!!!!!!!!
Maar ineens zag ik het licht. :alarm :alarm :alarm :alarm :alarm :alarm :alarm
Toen ik mijn hoofdremcilinder met die van eens ESP voertuig vergeleek zagen ze er niet hetzelfde uit.
Maar als ik in ETKA de onderdeelnummer's vergeleek, waren de onderdeelnummer wel hetzelfde.

Nu komt het, als in de fiche's van de T4 de onderdeelnummer opzoek, was er wel een verschil.
Wat bleek, hoofremcilinder voor een ABS voertuig blijkt te zijn vervangen door dezelfde hoofdremcilinder als die voor een ESP systeem. Het onderdeelnummer verwijst naar die met ESP.
Nieuwe hoofdremcilinder besteld, gemonteerd en hoera

storing verholpen, en ik maar denken dat het iets elektronisch was, nee dus.
Maar wat nu precies het verschil is van de beide hoofdremcilinders waardoor deze storing optreed is mij volkomen onduidelijk. Nergens in de documentatie iets van terug te vinden.
En nu maar lekker rijden zonder die gele lampjes op mijn instumentenpaneel.
Chris