Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ditributie riem kosten en hoe veel km

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ditributie riem kosten en hoe veel km

Bericht door Roger B. (11)61 »

frank884 schreef:........... ik verdien bij de baas ook maar netto 10 euro/uur.... dus als je er 76 moet betalen in Nederland voor een uur van een monteur.......dan trek je je conclusie's
Ik hoop alleen dat die conclusie niet is dat die monteur zoveel betaald krijgt.... denk dat een monteur net boven de 2300 bruto heeft per maand
frank884 schreef: Maar als ik in al die jaren lees op dit forum wat al niet omtrend die beruchte distributie riem is geschreven dan zou ik daar nooit
zelf aan beginnen, en dit aan mensen overlaten die dat vaker gedaan hebben
Tja, je moet weten waar je mee bezig bent en de specifieke dingen even weten, maar de distributie van een T4 tdi is niet moeilijker dan elke andere distributie met enkele nokkenas, alleen moet je er nog even een computer aan hangen voor de fijnafstelling
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: ditributie riem kosten en hoe veel km

Bericht door frank884 »

Nee Roger,

die ilusie heb ik daar niet bij....de monteurs zijn ook hard werkende mensen die hun euro's echt niet voor niks verdienen,
maar "Die mooie glazen salon,....met nieuwe auto's waarop de winstmarge klein is....en de "stropdasjes" die daar rond lopen en je met meneer aanspreken als je interesse toont in een nieuwe wagen die dingen komen naar mijn mening veel te veel terug ik het tarief van de werkplaats, en daar hoort dat niet thuis.
kregen die monteurs maar wat meer van die koek ipv die andere zakkenvullers .. in Nederland ga ik nooit naar de Dealer, maar naar
een kleine dorpsgarage of naar Geraats in Leveroy.....(Daar geen salon en stropdasjes...verkoopt alleen gebruikte wagens
voornamelijk ex lease en die staan gewoon buiten
en als er even geen klanten zijn doet de verkoper de overal aan en doet ook zelf sleutelen)
en van die manier van werken zakt het uurloon,wat geteldt moet worden om het bedrijf te laten draaien
En heb je een verkoper die ook verstand van auto's heeft en niet alleen van verkopen of mensen in de ........kruipen.
Laatst gewijzigd door frank884 op 17 jul 2008, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
farmer
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2007, 18:40
Locatie: nl = noord limburg

Re: ditributie riem kosten en hoe veel km

Bericht door farmer »

dennisvt4 schreef:en het advies is om het om de 90 dkm te doen
ik doe het nu om de 4 jaar en rij ongeveer 25000 per jaar ik ga zeker niet voor de 120000 maar voor de 90000- 100000
is mij te veel risico. :alarm

farmer :zwaai
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: ditributie riem kosten en hoe veel km

Bericht door frank884 »

frank884 schreef:Nee Roger,

die ilusie heb ik daar niet bij....de monteurs zijn ook hard werkende mensen die hun euro's echt niet voor niks verdienen,
maar "Die mooie glazen salon,....met nieuwe auto's waarop de winstmarge klein is....en de "stropdasjes" die daar rond lopen en je met meneer aanspreken als je interesse toont in een nieuwe wagen die dingen komen naar mijn mening veel te veel terug ik het tarief van de werkplaats, en daar hoort dat niet thuis.
kregen die monteurs maar wat meer van die koek ipv die andere zakkenvullers .. in Nederland ga ik nooit naar de Dealer, maar naar
een kleine dorpsgarage of naar Geraats in Leveroy.....(Daar geen salon en stropdasjes...verkoopt alleen gebruikte wagens
voornamelijk ex lease en die staan gewoon buiten
en als er even geen klanten zijn doet de verkoper de overal aan en doet ook zelf sleutelen)
en van die manier van werken zakt het uurloon,wat geteldt moet worden om het bedrijf te laten draaien
En heb je een verkoper die ook verstand van auto's heeft en niet alleen van verkopen of mensen in de ........kruipen.
aan mensen van die 2e catogorie heb ik een hekel....
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
carlo huigen
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:00

Re: ditributie riem kosten en hoe veel km

Bericht door carlo huigen »

ik heb het deze week net achter de rug
heb alle riemen en spanrollen incl waterpomp, krukaspoelie,en riem van de brandstofpomp vervangen
kosten voor riemen spanrollen en waterpomp 265 euro
krukaspoelie compleet met bout en ring 206 euro
heb alles op een avond vervangen alleen de poelie een avond later (bleek gescheurd te zijn)
tweede avond een uurtje werk
groeten carlo
Plaats reactie