Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

weinig vermogen onderin 2,5 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
ipo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2007, 22:17

weinig vermogen onderin 2,5 tdi

Bericht door ipo »

Hallo,

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een T4 TDI westfalia ( wijsneus) bwj '98.
Ik volg het forum hier nu een paar weken en heb al een massa aan nuttige info gevonden hier, waarvoor dank.
Zo heb ik hier ook ergens Vag-com en interface op de kop kunnen tikken.
Dus deze week eens een log gemaakt en daarop zie ik dat de turbodruk wel erg laat komt en pas de gevraagde druk geeft bij 2500rpm , normaal op 1700rpm al max zou moet halen.
Ook haalt de Lmm zijn gevraagde waarde pas op 2200 rpm, is dit normaal ?
Duty cycle van de N75 zit tussen 12,8 % en 26,3 %.

Iemand nog nuttige info over deze log ?

/min mg/R mg/R %
1122 850 475,5 4,8
1224 850 495,4 4,8
1346 850 508,7 4,8
1469 850 525,4 4,8
1591 850 568,6 4,8
1754 850 595,2 4,8
1938 839 728,2 4,8
2183 850 847,9 4,8
2468 850 847,9 4,8
2734 850 847,9 4,8
2999 850 847,9 4,8
3244 850 847,9 4,8
3448 850 847,9 4,8
3631 850 811,3 4,8
3815 850 774,7 4,8
-------------------------------------------------------

/min mbar mbar %
1081 1203,6 948,6 12,8
1183 1275 979,2 12,8
1306 1448,4 1009,8 12,8
1428 1672,8 1040,4 12,8
1571 1887 1101,6 12,8
1693 1978,8 1152,6 12,8
1856 1978,8 1275 12,8
2101 1978,8 1611,6 12,8
2387 1978,8 1856,4 12,8
2652 1978,8 2009,4 15,1
2897 1978,8 2019,6 22,7
3142 1978,8 1989 24,3
3366 1978,8 1989 26,3
3590 1978,8 1958,4 25,5
3754 1978,8 1958,4 23,1


Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door ipo op 16 feb 2007, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Mijn toerenteller heeft van 2000 tot 3700 toeren een groene balk ernaast. Ik heb begrepen dat dat het gebied is dat de turbo z'n werkt doet. En dat voel je, en hoor je ook aan een fluittoon. Vanaf 1850 toeren begint ie al wel.
Als ik je staatjes goed begrijp klopt dat wel zo'n beetje.
Als je vlot wilt rijden moet je hem binnen het turbo bereik schakelen. Dat is goed te doen, maar hij zal ook ernaar verbruiken.
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Ja, heb ik met mijn 2,5Tdi van '99 ook.
Vanaf 2000 toeren begint hij te fluiten, en voel je ook "het duwtje in de rug".
Zou van mij wel wat eerder mogen, heb begrepen dat met het tunen (chippen) kan?
Feit is dat ik de 5 cilinder zo fijn vindt klikken, dat de radio ook vaak uitstaat.
(beroepsdeformatie, heb 10 jaar gevaren, en dan begint het geluid van motoren een onlosmakelijk deel van je leven te worden)
Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Plaats reactie