Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen particuliere diesels meer.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Geen particuliere diesels meer.

Bericht door henkru »

Dit is nog erger dan Z(WIJN).


Komende minister: :gif :alarm

Diesel in de ban
DEN HAAG - Particuliere dieselrijders en bedrijven kunnen hun borst natmaken.
De nieuwe milieuminister Jacqueline Cramer (PvdA) kondigde gisteren bij het ’sollicitatiegesprek’ met formateur Balkenende aan uiteindelijk helemaal af te willen van dieselauto’s.
„Als het mogelijk is, moeten we die auto’s vervangen. We moeten zuiniger en schoner rijden.
Dat ga ik proberen voor elkaar te krijgen”, zo zei de nieuwe bewindsvrouw stellig.
Ze wil daarbij intensief samenwerken met het bedrijfsleven en milieuclubs.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Bericht door stoef 631 »

zulke gekken mag je van mij in de hoogste boom knopen.
wat een h**r zeg.

stoef
Portuvier
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:29
Locatie: Nederhorst den Berg

Bericht door Portuvier »

Ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar het scholingsniveau en IQ van kamerleden.
De nieuwe diesels zijn net zo schoon als benzine auto's, en nog even en ze zijn schoner.
Bovendien is het de diesel techniek die biobrandstof mogelijk maakt, bezine motoren draaien allen op alcohol.
Wat een m.ts, blond zeker ?!?

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust Niet
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Bericht door laurens »

Deze minister was toevallig wel commissaris bij Shell èn lid van milieudefensie. Dus wie weet wat haar ex-bedrijf voor opvolger in petto heeft voor onze geliefde TDI-tjes. Maar tegen dat ze zo ver zijn hebben wij allemaal oldtimers met onze T4 en rijden dus lekker door.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

laurens schreef:Deze minister was toevallig wel commissaris bij Shell èn lid van milieudefensie. Dus wie weet wat haar ex-bedrijf voor opvolger in petto heeft voor onze geliefde TDI-tjes. Maar tegen dat ze zo ver zijn hebben wij allemaal oldtimers met onze T4 en rijden dus lekker door.
Daar zeg je wat, de eerste proefballon is dus al opgelaten.

Ik heb al wel eens gedacht bij mezelf,
We rijden nu in een sterke T4, en zal hier erg zuinig op moeten zijn.

Ik verwacht namelijk dat we in de toekomst, ivm milieu, brandstofprijzen, brandstof schaarste etc minder sterke motoren gaan krijgen die wel erg zuinig zijn maar niks meer kunnen en mogen trekken. Denk aan de Toyota Prius, daar mag geen eens een trekhaak op gemonteerd worden.

Waar gaan we dan heen met de caravan? Als dat dan nog mag...
Juist met die ouwe trouwe T4 diesel, die ook op alternatieve brandstof kan draaien.

De toekomst zal het leren, maar denk na voordat je de T4 of T5 wegdoet. Het kan wel eens een van de laatste generaties echt sterke autos zijn die we nog mogen rijden van de overheid.

De transport sector zal wel blijven bestaan en de nodige vrijstellingen krijgen.

Het is overigens wel goed om er over na te denken, hoe we de laatste 100 jaar het wereldmilieu naar de knoppen helpen.

Groeten Berrie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

oké weer een gek er bij,

ga echt niks meer veranderen aan mij T4. Heb het er al zo druk mee.

grt frank
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

stoef 631 schreef:zulke gekken mag je van mij in de hoogste boom knopen.
wat een h**r zeg.

stoef
Je neemt de woorden uit mn mond :toppie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

$%*gloeiende, heb ik net een mooie camperbus nadat de vorige op grijskenteken waardeloos is gemaakt door het vorige kabinet :boos krijgen we dit weer :ie :muur Weer zo'n egocentrische eigenheimer die vereeuwigd wil worden. :politie
De nieuwe diesels zijn net zo schoon als benzine auto's, en nog even en ze zijn schoner
... en in ieder geval (veel) zuiniger
èn lid van milieudefensie
Da's al helemaal geen pré. Als het aan hun ligt gaan helemaal terug naar paard en wagen. Gelukkig heb ik die ook nog staan :bonk
Juist met die ouwe trouwe T4 diesel, die ook op alternatieve brandstof kan draaien
... pinda-olie, geperst uit het brein van ministers :happy
De toekomst zal het leren, maar denk na voordat je de T4 of T5 wegdoet. Het kan wel eens een van de laatste generaties echt sterke autos zijn die we nog mogen rijden van de overheid.

De transport sector zal wel blijven bestaan en de nodige vrijstellingen krijgen.

Het is overigens wel goed om er over na te denken, hoe we de laatste 100 jaar het wereldmilieu naar de knoppen helpen.
Wil ik alledrie onderschrijven. Vwb het laatste, echt idealistisch is het stoppen van de allergrootste vervuiling en verspilling van milieu en grondstoffen: :alarm oorlog en legers :alarm . Dan zijn we al driekwart op weg. :klappen

Mijn T4 blijft zolang als ik me hem kan veroorloven. :happy
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik al bijna 22 jaar Volkswagen met een dieselmotor. Mijn ervaring is dat deze motoren zeer lang meegaan en ook heel zuinig zijn, dus beter voor het milieu dan de benzinemotor.
Nu rijd ik de T4 102 pk tdi. Met het nieuwe rijden kom ik steeds op een verbtuik van 1 op 15/ 1 op 16.
De diesel had al veel eerder schoner kunnen zijn maar de overheid loopt altijd achter de feiten aan.
Dus de consument is de dupe omdat de overheid in feite de schone diesel niet stimuleert.
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Bericht door Hans 678 »

Eerst zien :groteogen dan geloven of ze dit voor elkaar krijgt.... hoewel ... die (z)wijn fikste het ook :bonk :bonk
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Portuvier schreef:Ik zou wel eens een onderzoek willen zien naar het scholingsniveau en IQ van kamerleden.
De nieuwe diesels zijn net zo schoon als benzine auto's, en nog even en ze zijn schoner.
Bovendien is het de diesel techniek die biobrandstof mogelijk maakt, bezine motoren draaien allen op alcohol.
Wat een m.ts, blond zeker ?!?

Mvg,
Eric
Haha, alcohol kun je ook bereiden uit biologische producten halen, zoals plantenvezels etc. Via zetmeel kun je richting alcohol. :knipoog
Dit wordt ook in Nederland geproduceerd hoor.

En over het scholingsniveau en IQ van kamerleden? Tsja, daarmee zou ik oppassen.. Soms is het misschien wel meer als dat je zou denken.

De vraag is natuurlijk wel, of ze het allemaal gebruiken :ie

Oja:
http://www.nedalco.nl/persb/pers16.pdf

maar voorlopig blijven we genieten :yes

Enne een T4 rijdt prima op een zonnige olie door de natuur geproduceerd, als je maar weet hoe je het gebruikt!

Hopelijk wordt het natuur eindelijk eens meer als alleen een boekhoudtruc.
We haalden de uitstoot en hopla alle milieusubsidies werden ingetrokken.
Onbegrijpelijk...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie