wie weet hoe je de motorsteunen kunt controleren of ze kapot/slecht zijn
wie o wie
gr chris bkm
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vraag over motorsteunen
Re: vraag over motorsteunen
krik onder de carterpan met een blokje hout voor het weg schieten van de krik.
motor voorzichtig omhoog krikken en kijken of de rubbers niet gescheurd zijn,dat wil voorkomen als je lekkage heb gehad van olie of gasolie.Niet de hele auto op krikken gewoon de motor uit de rubbers en niet verder.Kees.
motor voorzichtig omhoog krikken en kijken of de rubbers niet gescheurd zijn,dat wil voorkomen als je lekkage heb gehad van olie of gasolie.Niet de hele auto op krikken gewoon de motor uit de rubbers en niet verder.Kees.
Re: vraag over motorsteunen
je kan het soms ook voelen als je de motor uitzet
dan wil die ook nog weleens gaan schommelen
dan wil die ook nog weleens gaan schommelen
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: vraag over motorsteunen
Krik nooit zonder te weten waar je mee bezich bent je motor omhoog.
Je motorsteunen zijn niet gemaakt om deze kracht op te kunnen vangen.
Daarbij komt dat bij de motorrubbers gevuld zijn met olie( vet ) voor de demping.
Door nu de motorsteun verkeert om te belasten kan deze scheuren, en druk je de olie eruit.
Ben je niet zeker of je motorrubbers goed zijn, zet dan je auto boven een inspectie put of brug, auto op de handrem en zet voertuig in 1e versnelling en dan in achteruit een laat koppeling opkomen. Je zult nu de motor voorwaarts en achterwaarst zien kantelen.
Chris
Je motorsteunen zijn niet gemaakt om deze kracht op te kunnen vangen.
Daarbij komt dat bij de motorrubbers gevuld zijn met olie( vet ) voor de demping.
Door nu de motorsteun verkeert om te belasten kan deze scheuren, en druk je de olie eruit.
Ben je niet zeker of je motorrubbers goed zijn, zet dan je auto boven een inspectie put of brug, auto op de handrem en zet voertuig in 1e versnelling en dan in achteruit een laat koppeling opkomen. Je zult nu de motor voorwaarts en achterwaarst zien kantelen.
Chris