Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruitrijlicht blijft branden in 1 e versnelling

vragen over de T4
Plaats reactie
marcofennema
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:34

Achteruitrijlicht blijft branden in 1 e versnelling

Bericht door marcofennema »

Bij het inschakelen van de eerste versnelling gaan de achteruitrijlichten branden. Wanneer ik de stekker van de sensor haal gaan ze netjes uit.
De wagen heeft 2 ton gelopen. Volgens de dealer kunnen de busjes van het schakel mechanisme versleten zijn, alhoewel de wagen verder goed schakelt.
De busjes kosten 60 euro, incl vervangen een 200 euro. De dealer kan niet garanderen dat dit het probleem oplost.

Heeft iemand ervaring met deze klacht en hoe eenvoudig is het vervangen van deze bussen, moet er bv een afstelling van het mechanisme plaatsvinden ?

Alvast bedankt,

Marco
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Achteruitrijlicht blijft branden in 1 e versnelling

Bericht door Tinus »

Als ik jou was zou ik eerst maar eens kijken naar de schakelaar voor deze achteruitrijlichten..
Deze zit vlak bij de versnellingspook op je versnellingsbak

Bij mij maakte hij geen goed contakt (of juist te goed :nuts ) Mijn achteruitrijlampen bleven soms gewoon branden..
ik heb deze er uit gehaald goed schoon en ganbaar gemaakt en het ik nog niet weer voorgekomen...

Het koste in iedergeval geen 200 euro :ie gratis zelf gedaan :lach ... en mijn bus zit over de 300.000 :jumpklap
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Achteruitrijlicht blijft branden in 1 e versnelling

Bericht door bartt4 »

is inderdaad in veel gevallen het schakelaartje ff smeren :wjw
RUBBEREXPRESS
marcofennema
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:34

Re: Achteruitrijlicht blijft branden in 1 e versnelling

Bericht door marcofennema »

Bedankt voor de reacties.

Inmiddels het probleem tijdelijk opgelost. De sensor leek goed te werken indien je hem bekeek, nu een ring over de schroefdraad geschoven waardoor de sensor dus iets verder uitsteekt naar buiten toe.
Nu werkt hij weer probleemloos. Een nieuwe sensor zal moeten uitwijzen of dat het probleem is of dat er op de schakelas of schakelhuis iets defect is.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Marco
Plaats reactie