Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door FastFWD »

Ik wil graag een tellerbak van een t4 met blauwe verlichting en rode wijzers monteren in mijn '96 2.5 tdi, is dat te doen, of niet aan beginnen, en wat ben ik nodig?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door René »

Als je nu groene verlichting hebt zul je:

Een nieuw type tellerunit moeten zoeken zonder canbus. (zeer zeldzaam dus duur)
of je hebt een can bus adapter nodig hebben om een tellerunit met canbus te laten werken.
In princiepe zal bij het plaatsen van een canbus alles werken behalve je tellerunit, deze krijgt het signaal van de canbus.

René
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door FastFWD »

nu inderdaad groene verlichting, waar kan ik een canbus, en niet-canbus bak aan herkennen, heb er 1 gevonden waar bedrading bij zit en verkoper zegt dat het uit zn t4 komt waar hij eerst een oud model tellerbak in had, waar kan ik zoiets aan herkennen, stekkers, kleuren, codes?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door René »

Er zijn bepaalde artikelnr s waar je aan kunt zien welk type wel of geen canbus is. Staat al ergens op de site vermeld, misschien kun je wat doen met de zoek functie?

Heb het volgende nog gevonden voor je, dus hoop dat je een artikelnr op de tellerunit hebt zitten.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Tachoumbau

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door Roger B. (11)61 »

de teller moet van 98 of begin 99 zijn anders heeft ie canbus, een zonder kost gebruikt tegen de 300 euro....

hiervind je een lijst met allemaal partnummers van tellerunits.

overigens heb ik begrepen dat het de toerenteller is die problemen gaf toch?? berrie/rene?

naast de tellerunit en kabelboom heb je ook de zwarte rand die de tellerunit afdekt nodig.

De kabelboom steek je zo in je zekeringkast op de plek waar nu de teller-kabelboom in steekt (zo heb ik begrepen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door René »

De toerenteller zal het inderdaad niet doen van een can-bus. Kabelboom kun je inderdaad zo over bouwen. De rest is dan kijken wat voor extra opties er op de tellerunit zit, dit kan middels een massa punt of via Vagcom uitgeschakeld worden.
Als je het niet boeit mbt toerenteller dan kun je vrij voordelig een canbus tellerunit plaatsen en genieten van het luxe tellertje.

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Andere tellerbak 98+ in 96 tdi

Bericht door Roger B. (11)61 »

maar krijg je met een can-interface (meen van pakweg 80 euri op ebay) de toerenteller wel goed?


overigens koop je bij KFZ kabelbaum.de een draadboom met tellerunit voor 150 euri, de teller komt uit Golf IV en zou echt volledig functioneel zijn, ze kunnen hem op verzoek (zal wel duurder zijn dan) ook met MFA leveren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie