Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gas in t4

vragen over de T4
Plaats reactie
ricson
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2008, 18:43

gas in t4

Bericht door ricson »

hoi weet je welers
wie heeft er iets zinnigs te zeggen over het inbouwen van een gas instalatie in een t4
2.5 liter benzine 5 cilinder. de motorcode is apl
het probleem wat ik tegen kom als ik vragen ga stellen is dat de eene instalateur zegt dat er een g3 instalatie in moet die sequentiel inspuit en een ander zegt dat dat niet nodig is. het moet dan wel g3 zijn maar de inspuiting kan op een normale manier gebeuren. (de inbouw is in dat geval veel goedkoper. circa 300 euro.
kan iemand mijn hier uitsluitsel over geven.
kunnen allebij de systemen?
is er een verschil zo ja wat?
bijvoorbaat dank voor jullie reacties
gegroet
ricson
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2367
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: gas in t4

Bericht door spyke »

wat ik weet van de dealer uit is dat vw er geen voorstander van is .
bij een nieuwe vw geven ze ook geen garantie :wjw

op gas moet je koken
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Re: gas in t4

Bericht door ron832 »

Hallo,

Ik heb een 2.5 op lpg gehad maar het was geen g3 installatie. Motorisch gaf het helemaal geen problemen en het rijdt heerlijk soepel en stil. Houd wel rekening met een verbruik van ong. 1 op 6.
succes
Ron :T44EVER
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gas in t4

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je hier veel informatie er over vinden:

http://www.gaskutsche.de/lpg_allgemein.php
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ricson
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2008, 18:43

Re: gas in t4

Bericht door ricson »

hoi peter
bedankt voor je reactie

voor ron
het zou vooral te maken hebben met die sequentiele inspuiting en met het door een simos aangestuurd motor management
zegt iemand dat iets?
gegroet
ricson :nuts
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gas in t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

simos? bedoel je C-mos?

sequentiele inspuiting van LPG is beter omdat je nauwkeuriger de juiste hoeveelheid kunt inspuiten waardoor de motor minder vermogensverlies heeft en schoner loopt. Veel moderne GPI en LPI (gasvormig resp. vloeibaar lpg injectie) systemen werken sequentieel.

Over het algemeen zullen de betere systemen weinig tot niets aan het originele motormanagement wijzigen, er wordt gezorgd dat er geen benzine ingespoten wordt; de computer van het gassysteem meet van elke cilinder het moment en tijdsduur van inspuiting, en berekend vliegensvlug de benodigde gasinspuiting en spuit gas in. De regeling van de motor wordt verder volledig door het voertuigeigen motormanagement geregeld.

In mijn MX5 zit een StarGas Polaris LPG installatie, de importeur zit in Eindhoven,
De Haas Autogasinstallaties
Langendijk 14
5652 AX Eindhoven
00 31 40 257 18 35
dehaas.autogas@planet.nl

Je zou eens bij hun kunnen informeren of en hoe en wat er mogelijk is voor een T4 2,5benzine.

Een installatie die vloeibaar gas injecteerd is kwa vermogen het beste, door de verdamping van de LPG in het inlaatspruitstuk koelt de lucht af en krijg je dus meer zuurstof per liter en dus kan er meer brandstof bij en creëer je een vermogenswinst. Grootste nadeel is de betrouwbaarheid van deze systemen, door de extreme temperatuurverschillen bij de nozzles van de injectoren geven deze nogaleens de geest.

Verder zijn er weinig fabrikanten die achter het achteraf inbouwen van welke apparatuur dan ook staan, zeker als die aparatuur invloed op hun motor(en) heeft.... zullen ze snel zeggen dat dit de garantie teniet doet. Ik denk dat garantie bij inbouw van een LPG installatie altijd moeilijk wordt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
patje1010
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:47
Locatie: Purmerend

Re: gas in t4

Bericht door patje1010 »

Hoi Ricson,

Ik laat 13 aug lpg G3 inbouwen in mijn T4. Dat is het 2.8 vr6. Ik laat wel weten hoe het bevalt.

Gr Patrick
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: gas in t4

Bericht door robertTREBOR »

heb ook vroeger 2500 t4 op benz/ gas gehad :T44EVER

een groot drama :muur :muur :muur

liep 1 op 5 op gas , moest iedere 200 km naar gastank station.

erg veel vermogensverlies, op benzine aanmerkelijk sneller.

lelijke lompe gastank in je laadruimte. :ie

ging constant van alles aan kapot, dan sloeg tie weer af stationair, dan schokte die weer, een en al ellende, ben in die 4 mnd,

vaker in de garage geweest als met mn 2500tdi nu in 6 jaar !

na 4 mnd. snel weer verkocht, rijdt nu al 6 jr. probleemloos tdi = 120 pk 1 op 13 en vaak 900 km op tank diesel :zwaai :zwaai

op gas moet je koken , ben het inderdaad met andere wjw eens !!! :wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gas in t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

vermogensverlies op gas is alleen bij de oude installaties (overigens gaven die OOK op benzine verlies aan vermogen simpel omdat er een restrictie in het inlaatkanaal voor het bijmengen van het gas)

De huidige generatie gassystemen is totaal niet te vergelijken met de oude systemen, veel gesophisticeerder en betrouwbaarder dan vroeger.

Wel een tip.... zoek een GOEDE inbouwer en zorg dat je daar ook bij problemen terecht kunt... laat je dealer absoluut met zijn poten van je gasinstallatie afblijven!!
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
ricson
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2008, 18:43

Re: gas in t4

Bericht door ricson »

hallo
en het bijzonder roger B
ik ricson heb contact gehad met dhr de haas
toffe vent en duidelijk voor een leek als ik is
hij is heel duidelijk c-mos is een vol sequentiele inspuiting
daar moet dus ook een vol sequentieel gas systeem op (per cilinder)
elk ander systeem semi seq ( per groep) of centraal (algemene aanbod in het begin van het inspuit systeem)
is "als windows laten draaien op een vista computer"
als het al werkt gooie je oude techniek op een nieuwe motor had je ook met een oudere motor kunnen beginnen

jammer genoeg doet de haas alleen zaken in duitsland ( ik sprak met hem over het t4 forum en hij wist te vertellen dat de reactie wel uit duitsland moest komen omdat zij daar enkel zaken doen )
mischien omdat ik zo positief was / of uit medelijden maar de man gaat me helpen
er komt een g3 instalatie (eigenlijk een euro 5 / beter dus) polaris vol sequentiel voor een fatsoendelijke prijs en lever tijd
kort om al zal goed kom. :toppie

dank aan een ieder voor zijn reacties zeker ook voor de link naar gaskutsche. zeer informatief.

gegroet ricson
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gas in t4

Bericht door Roger B. (11)61 »

De haas is importeur van Stargas voor benelux en duitsland had ik begrepen.......

Ik ben er vanuit duitsland terecht gekomen omdat ik een auto gekocht had met gasinstallatie waarvan de computer defect was (daarvoor ook fors bedrag van de prijs afgegaan) omdat ik moeilijk een dealer kon vinden in de buurt hier kwam ik al surfend de haas tegen als importeur, die dus maar gebeld, bij hun langs geweest, nieuwe computer erin en gaan met die banaan (nouja... die MX5)

Geen idee wat Stargas hier kost maar als ik mijn auto (prijs was voor MX5) breng en met gasinstallatie (GPI sequentieel) inclusief TUV en in kenteken opnemen (voor dld) weer ophaal moet ik daar 2460 euro voor betalen. dat ging als ik het goed begrepen had over Vialle
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Frits611
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 jan 2007, 09:19

Re: gas in t4

Bericht door Frits611 »

Waar woon je ricson.

In eindhoven zitten namelijk enkele zeer goede autogasspecialisten.

Gebr van orsouw is er een met hele goede service en Lean Mesman in Son ook.

succes ermee
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gas in t4

Bericht door Multivan Generation »

ricson schreef:
dank aan een ieder voor zijn reacties zeker ook voor de link naar gaskutsche. zeer informatief.

gegroet ricson
graag gedaan hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie