Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeiperikelen...

vragen over de T4
Plaats reactie
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

gloeiperikelen...

Bericht door Harry 341 »

De ene dag...contact aan..gloeilampje gaat aan,starten en lopen,andere dag..hetzelfde verhaal,ook het relais komt in en gaat na een aantal seconden weer uit(kun je voelen als je het relais vastpakt)
Maar GEEN spanning op de inkomende kant van de zekering onder de kap....en dus niet lopen.
Moet ik dit toch zoeken in het relais?
grtz.Harry
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Paulus »

Harry haal even het kapje van het relais af en kijk even naar de soldeerpunten van het hoofdcontact,hier zit waarschijnlijk de oorzaak,even doorsolderen en het zou weer goed moeten zijn.
VW T5 1.9TDI Lwb
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Harry 341 »

Zal 's even kijken.bedankt.Is inderdaad zo dat een beetje duwen en rommelen aan het relais (soms)helpt.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Ruud »

hoi
massa kabel al nagekeken?
ik heb vorig jaar ook van die symptonen gehad
bleek achteraf de massa los en daarna doorgebrand
ruud
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: gloeiperikelen...

Bericht door stijnh »

al uitgelezen?

ik soms heb ongeveer het zelfde probleem: starten en daarna weer uitvallen, alleen gaat het bij mij direct en duurt het niet enkele sec.

bij mij is het een probleem met de startonderbreker
hij ontvangt volgens mij geen degelijk signaal van de sleutel (vooral met de sleutel met afstandsbediening niet met die zonder, die afstandbedingeng in die sleutel geeft waarschijnlijk iets meer storing mee)
Het is bij mij ook nog niet opgelost
ik vermoed dat die spoel aan de sleutel of het contact ervan niet 100% is.

waarschijnlijk ben je hier niet echt mee geholpen maar het leek mij een iets gelijkaardig probleem.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Harry 341 »

Relais opengemaakt,heeft in de fik gestaan...straks maar even nieuwe halen.
grtz.Harry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

stijnh schreef:al uitgelezen?

ik soms heb ongeveer het zelfde probleem: starten en daarna weer uitvallen, alleen gaat het bij mij direct en duurt het niet enkele sec.

bij mij is het een probleem met de startonderbreker
hij ontvangt volgens mij geen degelijk signaal van de sleutel (vooral met de sleutel met afstandsbediening niet met die zonder, die afstandbedingeng in die sleutel geeft waarschijnlijk iets meer storing mee)
Het is bij mij ook nog niet opgelost
ik vermoed dat die spoel aan de sleutel of het contact ervan niet 100% is.

waarschijnlijk ben je hier niet echt mee geholpen maar het leek mij een iets gelijkaardig probleem.
Bij Harry zit het probleem in niet gloeien (geen spanning naar gloeistiften).

Als de startonderbreker je chip niet(goed)ziet zal de motor gewoon starten en normaal aanspringen, alleen zodra ie normaal stationair loopt valt ie weer uit.

Ik weet niet hoe en waar je de chip in de sleutel met AB hebt gemonteerd (of heb je een losse AB aan de originele sleutel?) misschien dat je de chip anders/dichter bij het contactslot) kunt monteren?

Als de andere sleutel wel altijd goed werkt denk ik dat het probleem hoogstwaarschijnlijk NIET in de auto, maar in de slecht werkende sleutel gezocht moet worden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: gloeiperikelen...

Bericht door stijnh »

Roger B. schreef:
stijnh schreef:al uitgelezen?

ik soms heb ongeveer het zelfde probleem: starten en daarna weer uitvallen, alleen gaat het bij mij direct en duurt het niet enkele sec.

bij mij is het een probleem met de startonderbreker
hij ontvangt volgens mij geen degelijk signaal van de sleutel (vooral met de sleutel met afstandsbediening niet met die zonder, die afstandbedingeng in die sleutel geeft waarschijnlijk iets meer storing mee)
Het is bij mij ook nog niet opgelost
ik vermoed dat die spoel aan de sleutel of het contact ervan niet 100% is.

waarschijnlijk ben je hier niet echt mee geholpen maar het leek mij een iets gelijkaardig probleem.
Bij Harry zit het probleem in niet gloeien (geen spanning naar gloeistiften).

Als de startonderbreker je chip niet(goed)ziet zal de motor gewoon starten en normaal aanspringen, alleen zodra ie normaal stationair loopt valt ie weer uit.

Ik weet niet hoe en waar je de chip in de sleutel met AB hebt gemonteerd (of heb je een losse AB aan de originele sleutel?) misschien dat je de chip anders/dichter bij het contactslot) kunt monteren?

Als de andere sleutel wel altijd goed werkt denk ik dat het probleem hoogstwaarschijnlijk NIET in de auto, maar in de slecht werkende sleutel gezocht moet worden
het is een standaard sleutel (geen klapsleutel)

vroeger ging alles wel nu sporadisch eens niet
de chip zit zo ver mogelijk naar voren

ik vind het nogal raar, het is gemakkelijk er als iets niet meer werkt dan als het heel soms eens niet werkt

ik weet niet of jij nog een oplossing weet maar alvast bedankt om mee te denken

ps: sorry dat dit off-toppic is
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Multivan Generation »

oplossing: sleutel openmaken en spoeltje verwijderen,
spoeltje met een stukje tape in de buurt van je contactslot plakken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: gloeiperikelen...

Bericht door Roger B. (11)61 »

in de sleutel zit geen spoeltje maar een mini-ic zonder pootjes die wordt geactiveerd door de spoel rond het contactslot, daardoor wordt er een signaal zichtbaar voor de ontvangsantenne in het contactslot en herkent je auto de sleutel.

de oplossing chip bij contactslot plakken heeft het nadeel dat je startblokkering waardeloos geworden is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie