Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 TDI 88pk in de soep.
T4 TDI 88pk in de soep.
Balen! In de vakantie is de motor van mijn T4 in de soep gedraaid. Indspuiter van vijfde cylinder bleef open staan. En de cylinder is nu verbrand. ik moet er een nieuw blok in laten zetten. En dat na 150 000 km. Ook al problemen met de versnellingsbak gehad. Heb ik gewoon pech? Of wat is dat. Toch maar een Toyota kopen? Dat is een grapje hoor!
Laatst gewijzigd door binnesmid op 06 aug 2008, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Ja,lekker zeg....die laatste opmerking moet je hier niet maken hoor!
Dan krijg je echt geen serieuze antwoorden meer....
Maarrrr,wel mooi kl ...voor je.Is er geen goed blok bij de diverse handelaren te vinden?
Ik denk dat je gewoon dikke pech hebt gehad...enig excuus..het was geen VW onderdeel wat de oorzaak was.
Wens je veel sterkte en wijsheid om het op te lossen voor een aanvaardbaar bedrag...je auto is het zeker waard!
grtz.Harry
Dan krijg je echt geen serieuze antwoorden meer....
Maarrrr,wel mooi kl ...voor je.Is er geen goed blok bij de diverse handelaren te vinden?
Ik denk dat je gewoon dikke pech hebt gehad...enig excuus..het was geen VW onderdeel wat de oorzaak was.
Wens je veel sterkte en wijsheid om het op te lossen voor een aanvaardbaar bedrag...je auto is het zeker waard!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- René
- Berichten: 5269
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Zeker Toyota kopen,
Ik zie aan je geschiedenis dat je nog niet gewaardschuwd bent.
Dit forum is bezaaid met mensen die ellende hebben met de T4.
Staan er al 1150 in de foto gallerij allemaal ellende met die bus.
Ik zelf ben al aan de 2de motor bezig en de 2de versnellingsbak.
Eerste motor is verkocht met 380.000 km met de originele versnellingsbak, beide nog nooit open geweest. Mochten nu naar iemand met een te zware rechter voet. kijken of het uberhaupt wel stuk kan.
Nu ff serieus,
als je inspuiter openblijft staan moet je ook gemerkt hebben dat de bus niet lekker liep.
Als je dan doorblijft rijden dan krijg je inderdaad een gat of een scheur in je zuiger doordat deze extreem afgekoeld wordt in de hete omgeving. Is je brandstof filter wel eens vervangen?
Versnellingsbak was waarschijnlijk de drukgroep, die zijn van de 88 pk wat zwak zeker als die bus gechipt is.
Berrie
Ik zie aan je geschiedenis dat je nog niet gewaardschuwd bent.
Dit forum is bezaaid met mensen die ellende hebben met de T4.
Staan er al 1150 in de foto gallerij allemaal ellende met die bus.
Ik zelf ben al aan de 2de motor bezig en de 2de versnellingsbak.
Eerste motor is verkocht met 380.000 km met de originele versnellingsbak, beide nog nooit open geweest. Mochten nu naar iemand met een te zware rechter voet. kijken of het uberhaupt wel stuk kan.
Nu ff serieus,
als je inspuiter openblijft staan moet je ook gemerkt hebben dat de bus niet lekker liep.
Als je dan doorblijft rijden dan krijg je inderdaad een gat of een scheur in je zuiger doordat deze extreem afgekoeld wordt in de hete omgeving. Is je brandstof filter wel eens vervangen?
Versnellingsbak was waarschijnlijk de drukgroep, die zijn van de 88 pk wat zwak zeker als die bus gechipt is.
Berrie
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Ik word er wel onzeker van. Ik rij natuurlijk te hard. Altijd plankgas en gechipt. Maar ook volgens de VW garage Pruijs te Groningen ligt het daar niet aan. Ook zij zeggen: er zat vuil in de diesel. En dat is in de verstuiver ( of sproeier of zo) gekomen. Maar dat moet je dan ook maar weer geloven. Is Pruijs een goede garage?
Trouwens de cylinder is juist helemaal verbrand.
En de bus reed als een tiet.
Tot ie over ging op vier poten.
Mijn volgende T4 moet een rode TDI worden. Kan ik nog harder.
Trouwens de cylinder is juist helemaal verbrand.
En de bus reed als een tiet.
Tot ie over ging op vier poten.
Mijn volgende T4 moet een rode TDI worden. Kan ik nog harder.
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Hoe is de chiptuning uitgevoerd?
met een powerbox?
Als er normaal gesproken een verstuiver probleem optreedt wordt de auto,
zo dacht ik, in noodloop geschakelt.
Vuil kan in principe het brandstoffilter niet passeren.
Mocht dit aan de hand zijn geweest, dan zou ik mijn brandstoftank ook maar eens gaan cleanen...
Van welk bouwjaar is je AJT.
En hoeveel was hij gechipt?
groeten van een mede AJT-er
met een powerbox?
Als er normaal gesproken een verstuiver probleem optreedt wordt de auto,
zo dacht ik, in noodloop geschakelt.
Vuil kan in principe het brandstoffilter niet passeren.
Mocht dit aan de hand zijn geweest, dan zou ik mijn brandstoftank ook maar eens gaan cleanen...
Van welk bouwjaar is je AJT.
En hoeveel was hij gechipt?
groeten van een mede AJT-er
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Ja die T4 bussen zijn gewoon waardeloos ik ben inmiddels aan mijn 3e toe.
Zo slecht je blijft ze kopen.
Zo slecht je blijft ze kopen.
T4 2.5TDI automaat RIP
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
:klappen Hoe is het mogelijk gat verdarrie nog an toe ik rij nog steeds
in dat ouwe wrak rond wat ik 10 jaar terug nieuw heb gekocht
Ja en je wil het geloven of niet :love we hebben er al heel wat keren soep in gegeten
in dat ouwe wrak rond wat ik 10 jaar terug nieuw heb gekocht
Ja en je wil het geloven of niet :love we hebben er al heel wat keren soep in gegeten
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Ehhh...dat bedoel ik dus....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
we zullen de "akkefietjes" van Harry maar niet op gaan sommen....
gespoten,
nogmaals gespoten,
stuurhuis,
etc....
geintje Harry...
gespoten,
nogmaals gespoten,
stuurhuis,
etc....
geintje Harry...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Multivan Generation schreef:we zullen de "akkefietjes" van Harry maar niet op gaan sommen....
gespoten,
nogmaals gespoten,
stuurhuis,
etc....
gewoon de rose bril opzetten en doorrijden
geintje Harry...
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
Als er vuil door je filter gekomen is dan heb je grote kans dat je inspuitpomp ook zijn beste tijd achtr zich heeft (inspuitpomp kan absoluut niet tegen vervuiling). Vuil door het filter kan verschillende oorzaken hebben:
-vuil bij reparatie of onderhoud in het brandstofsysteem NA het filter gekomen (slordighied van de uitvoerende monteur dan dus!)
-Brandstof filter te lang niet vervangen (moet dacht ik elke 60.000 (eerder is op zich wel beter) dus je zou er al de derde op moeten hebben) waardoor het verstop geraakt is en door de aanzuiging van de pomp stukgegaan is (inwendig)
-Ergens sterk vervuilde diesel getankt waardoor je filter snel verstopt is geraakt en daarna kapot gegaan is.
Eigenlijk denk ik dat je de laatste twee opties gemerkt zou moeten hebben aan inhouden van de motor.
Daarnaast denk ik dat de schade deels door doorrijden na slechter lopen van de motor gekomen is, volgens mij moet je dat merken als een van de cilinders niet meer goed inspuit, en het lijkt me stug dat ie dan in no-time naar de haaien is. Ik denk niet dat het probleem in een keer opgetreden is maar dat er eerst al minder goed ingespoten is alvorens het echt "openstaan"
Overweeg bij het vervangen van de motor of het interessant is (en mogelijk zonder veel extra kosten) om er meteen een 102pk in te leggen.....
-vuil bij reparatie of onderhoud in het brandstofsysteem NA het filter gekomen (slordighied van de uitvoerende monteur dan dus!)
-Brandstof filter te lang niet vervangen (moet dacht ik elke 60.000 (eerder is op zich wel beter) dus je zou er al de derde op moeten hebben) waardoor het verstop geraakt is en door de aanzuiging van de pomp stukgegaan is (inwendig)
-Ergens sterk vervuilde diesel getankt waardoor je filter snel verstopt is geraakt en daarna kapot gegaan is.
Eigenlijk denk ik dat je de laatste twee opties gemerkt zou moeten hebben aan inhouden van de motor.
Daarnaast denk ik dat de schade deels door doorrijden na slechter lopen van de motor gekomen is, volgens mij moet je dat merken als een van de cilinders niet meer goed inspuit, en het lijkt me stug dat ie dan in no-time naar de haaien is. Ik denk niet dat het probleem in een keer opgetreden is maar dat er eerst al minder goed ingespoten is alvorens het echt "openstaan"
Overweeg bij het vervangen van de motor of het interessant is (en mogelijk zonder veel extra kosten) om er meteen een 102pk in te leggen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
ehhh, stuurhuis??...even goed lezen...stuurpomp!!En voor de rest....is maar waar je je centjes aan uit wil geven......
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
predictive view heet dat.....vooruitzien.... stuurpomp kapot? komt stuurhuis vanzelf er achteraan denkt men danHarry 341 schreef:ehhh, stuurhuis??...even goed lezen...stuurpomp!!.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33768
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
I know nothing.... (is er ook een smilie voor een heilig boontje?)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T4 TDI 88pk in de soep.
deze?
of meer zoiets?
of meer zoiets?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon