Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterluidsprekers verplaatsen.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wie heeft een goede oplossing voor dit "probleem"

Ik heb een caravelle met twee schuifdeuren. In de achterklep zitten twee luidsprekers. (en in de voordeuren en dashboard uiteraard)

Nu heb ik achter de stoelen van de tweede rij een blok van 4 hondenhokken staan (2hoog, 2 breed)
Afbeelding
Afbeelding

Voor de honden die dus met de deurtjes naar de speakers zitten, en voor het geluid dat flink gedempt wordt door de hokken, wil ik de achterspeakers graag in de panelen van de schuifdeuren zetten.... Alleen de draden is een beetje het probleem... Iemand een oplossing?

ik vrees namelijk dat die veercontacten die ook voor de CPV gebruikt zijn niet echt positief werken voor de kwaliteit van het geluid
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Adri626 »

spiraalsnoer gebruiken........ (net als van telefoonhoorn van vroeger) of de speakers in je hemel monteren
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door olle griese »

Roger B. schreef:ik vrees namelijk dat die veercontacten die ook voor de CPV gebruikt zijn niet echt positief werken voor de kwaliteit van het geluid
Waarom niet? ze zijn dik zat en als ze goed schoon zijn kunnen er heel wat ampere,s doorheen.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door stijnh »

iest puntigere veercontacten zullen volgens mij beter signaal geven omdat het contact opp kleiner is dus de druk per vierkante mm groter zodat vuil en vet er minder gemakkelijk onder blijft

is maar een idee
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

een spiraalsnoer vind ik lelijk, bovendien blijf je daar vroeg of laat een keer in hangen met iets in- of uitladen. Leuk idee, maar volgens mij niet DE oplossing voor mij. Wel de eenvoudigste oplossing denk ik.

In de hemel zal ook niet meevallen aangezien mijn hemel een luchtkanaal is (klimahemel)

De dikte en hoeveelheid stroom maak ik me niet zo'n zorgen om, ik vraag me meer af of vuil en vettigheid geen negatieve invloeden heeft, dat je bepaalde tonen minder gaat horen dan de bedoeling is of dat het gaat kraken ofzo.

Wat dat betreft denk ik dat StijnH gelijk heeft dat vaster aandrukkende contacten met puntig contactvlak op zich minder last van vuil zullen hebben.

was ook al aan het kijken geweest of er ergens een mogelijkheid was (ivm de beweging die de deur maakt bij openen en sluiten) om echte een stekker verbinding tussen deur en carosserie te maken, maar dat zal ook niet meevallen.

Ik wil de speakers echt in de schuifdeur en zoek alleen de beste oplossing om het signaal in de deur te krijgen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door stijnh »

ik zou sowieso met goudcontacten werken

als je met een stekker wil werken zal je die op de een of andere manier scharnierend moeten monteren en ik vrees dat dit slechter gaat zijn voor het vuil omdat je het vuil dat in zo'n stekker gaat er nog moeilijker uitkrijgt

de veercontacten die in de schuivdeur zitten zijn denk ik verkoperd als ik mij niet vergis

je contact zo hoog mogelijk monteren daar heb je minder last van opspattend vuil tussen de deur

ik weet niet of je hier iets aan hebt
http://www.netshop.nl/shop/rc/index1.ht ... 443.787940
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

die link stuurt me naar de startpagina van de site van krikke modelbouw....wat wilde je me aanprijzen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door stijnh »

ai, het was de bedoeling op je door te sturen naar de goudcontactjes die ze op die site verkopen

hier enkele foto's , allemaal goudcontacten
misschien te gebruiken in combinatie met de standaard veercontacten door het eindstuk van een goudcontact te maken
http://www.netshop.nl/shop/rc/contents/ ... m90092.jpg
http://www.netshop.nl/shop/rc/contents/ ... dc_2mm.jpg
http://www.netshop.nl/shop/rc/contents/ ... c_4mms.jpg
http://www.netshop.nl/shop/rc/contents/ ... dc_4mm.jpg

ik kan je niet doorsturen naar die contacten zelf op die site
als je geïnteresserd bent, het staat onder het tabblad electronica en daar deverse electronica


mvg
stijn
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik dacht al wel dat je dat had willen linken, was al even aan het zoeken gegaan en had ze al gevonden.

Dankjewel
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Franck846 »

Misschien een gek idee, als je in de hondenhokken 2 gesloten baskasten maakt met daarin de speakers en de bedrading vervolgens onder je tapijt/vloer naar achter werkt ben je er toch ook?
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door stijnh »

ik vrees ervoor dat die honden dat leuk zullen vinden
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Franck846 »

hoezo?het geluid hoor je nu ook al overal
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

stijnh schreef:ik vrees ervoor dat die honden dat leuk zullen vinden
Dat weet ik wel zeker, bovendien is het ongezond voor hun gehoor. en de trilling die doortrilt in hun hok vinden ze vast en zeker ook niet lekker.

Daarnaast gaan de hokken regelmatig uit de auto (binnen 5 minuutjes staan ze ernaast) Ik wil de speakers gewoon altijd beschikbaar hebben hokker erin of niet.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door stijnh »

en al iets aan gedaan?

ben benieuwd
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterluidsprekers verplaatsen.

Bericht door Roger B. (11)61 »

nee is iets voor ergens in de toekomst..... ben er ook nog niet echt uit welke optie ik ga doen....denk dat ik met een extra set veercontacten ga proberen, als het nodig is die contacten voorzien van gold-plated contactjes
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie