Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelvloeistof??

vragen over de T4
Plaats reactie
caterpillar325
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2008, 19:54

Koelvloeistof??

Bericht door caterpillar325 »

Waarom mag je de rode koelvloeistof niet samen met de groene voegen??
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Re: Koelvloeistof??

Bericht door JJ@ »

ik zal zeggen haal een beetje van het ene uit je reservoir en doe een beetje van de ander samen in een potje
schut en roer het wat en ga een kijken wat het doet daarna ff op het vuur zetten lekker opwarmen
als jij er geen bijzonder heden aan ziet ken je gewoon de bijde kleuren samen voegen
koelvloeistof is koelvloeistof niet waar maar je hebt dan wel een leuke test gedaan . :toppie

ps ik heb er blauwe in zitten van de action ,had me waterpomp lek en heb er een nieuwe tweedehandse (niet gebruikt dus) opgezet voor 20 eurootjes.
ging nog wel ff 7ltr in ,keer €1,50 was het al met al weer een koopje met een uurtje knutselen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Koelvloeistof??

Bericht door Roger B. (11)61 »

Blauwe (groen of gele) koelvloeistof kun je met elkaar mengen, die bevatten soortgelijke ingrediënten en rageren niet met elkaar.

Rode koelvloeistof is anders, daar zitten allerlei stoffen in om je aluminium motor extra te beschermen, deze stoffen reageren met stoffen in de andere koelvloeistof.

Deze reactie zie je misschien niet al je in een potje deze stoffen mengt, maar het product van de reactie schijnt alles behalve positief op het aluminium van de motor te werken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie