Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T4

vragen over de T4
Rene
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2007, 09:53

Aanschaf T4

Bericht door Rene »

Hallo ,

Anngezien ik nieuw ben op het forum zal ik me eerst even voorstellen.
:ie

We hebben 3 kinderen ( :jump :jump :jump ) , en willen een T4 Dubbel cabine gaan kopen . Na een aantal malen de T3 camper van m'n ouders geleend te hebben , willen we er toch zelf een.

Nu heb ik vrijdag een afspraak om naar een 2001 2.5 TDI 102 PK te gaan kijken . Het betreft een automaat met 68.000 Km op de teller. Zijn er nog speciale punten waar op te letten , zoals de automaat , lekkage's of iets dergelijks ??

Is het verstandiger om voor een handschakelbak te gaan , of is een automaat ook best betrouwbaar. Ik heb het forum eens doorgespit, en ben ook al wat klachten tegen gekomen over de koeling van de automaatolie.
Is er veel ervaring met de automaatbak hier op het forum en zijn er mensen die me een handje kunnen helpen , graag :klappen ...


Greetz Rene :toppie
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Bericht door Henk Peter 856 »

Hoi, wij hebben ook 3 kinderen en rijden met een T4 camper 102 pk tdi.
Wel handgeschakeld. Door de gunstige overbrengingsverhoudingen hoeft er niet veel geschakeld te worden. We rijden veel lange afstanden. Dus rijden veel in de 5de versnelling met cruise controll. Plus het voordeel dat een camper kwarttarief heeft.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Hoi Rene,

Persoonlijk zou ik voor de schakelbak gaan,daar heb ik betere ervaring mee!

:zwaai :wjw
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Rene
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2007, 09:53

Bericht door Rene »

harry t5 191 schreef:Hoi Rene,

Persoonlijk zou ik voor de schakelbak gaan,daar heb ik betere ervaring mee!

:zwaai :wjw
Tnkx...voor de info. De kilometerstand , en het feit dat hij bij de VW dealer staat sprak me wel aan . Nu hebben we een C-max die ingeruild moet worden , en ik wil liefst niets bij betalen , en anders heel weinig. :bifun

Ik ben dus wel beperkt met mn keuze , echter tips neem ik graag aan , en zullen me alleen maar helpen met de keuze.

Greetz Rene
vruchie
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jan 2007, 12:55

Bericht door vruchie »

je moet gewoon even kijken wat jou auto op marktplaats kost
en wat zon bus kost dan heb je in ieder geval een goede indicatie
en niet te snel toehappen als ie met de prijs niet wil zakken gewoon langere garantie of andere opties afdwingen daar gaan ze meestal wel in mee
en vergeet niet hun leven ervan en maken echt genoeg winst om een paar mooie opties of iets dergelijks af te dwingen
succes met handelen :toppie
Rene
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2007, 09:53

Bericht door Rene »

Voor de duidelijkheid , het gaat om deze auto . Ik vind de auto er goed uitzien , maar dat zegt nog niet veel. :bonk

http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 044632.jpg
http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 044632.jpg
http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 044632.jpg
http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 044632.jpg

Lees dat meer mensen een automaat rijden met goede ervaringen , dat doet me wel deugt. Weet alleen niet of de prijs juist is voor deze auto.
13.750 ex btw is natuurlijk geen kattepis.. :ie :ie

Greetz Rene
sjefkeg
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2007, 14:37
Locatie: mariahout

Bericht door sjefkeg »

Hallo Rene,een werkelijk mooie T4 daar niet van.Ook een dikke prijs dacht ik.
Ik heb mijn T4 2001 met dezelfde km stand ,een el pakket en cruiscontr met al.blauw ,gekocht van een particulier (collega) voor 8500€ .Dit is natuurlijk zonder garantie maar dat bleek ook niet nodig.
Het is wel een schakel maar ik vind de prijs toch aan de hoge kant.
De auto bevalt mij overigens uitstekend,hij zal je niet tegenvallen in het gebruik.
Groetjes Sjef G
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Mijn vraag is: hoe oud zijn je kinderen?
Anders is het misschien raadzaam met het oog op de leeftijd om toch rond te kijken voor een Lange wielbasis. :knipoog

groeten peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wost 883
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:29
Locatie: belgie w-vl

Bericht door wost 883 »

rene
die bus ziet er helemaal hetzelfde uit als toen ik de mijne kocht!kijk maar eens in de t4 fotogallerij 883!zitten nu wel een bull en sidebars op en andere grill!ik heb ook een achterklep!en luxecabine :lach !ik weet niet wat de prijzen zoal gaan in nederland ivm de t4 maar ik betaalde een jaartje terug 18***** euro btw in en toen had mn bus 87000km!ik had er toen wel een jaartje achter gezocht want hier bij ons zieje niet veel mooie t4's :huilen

succes met de keuze alvast!maar gewoon doen :zodenkikerookover
groeten wost 883
Rene
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2007, 09:53

Bericht door Rene »

Multivan Generation schreef:Mijn vraag is: hoe oud zijn je kinderen?
Anders is het misschien raadzaam met het oog op de leeftijd om toch rond te kijken voor een Lange wielbasis. :knipoog

groeten peter

Thnkx voor alle reacties,

Onze kinderen zijn 3, 5 en 9 jaar oud, niet zo groot , net als wij ( 1,78 en 1,72 ). De auto op deze foto's heb ik ook nog zien staan bij de VW dealer. Een jaartje jonger dan de automaat , met airco en handschakelbak , echter wel 124.000 Km op de teller. :ie

Aangezien mijn portemenee van uienleer is ( tranen springen in m'n ogen als ik er in kijk. :bifun :bifun )lijkt de 2e auto me ook wel wat, het scheelt toch 1000 Euro.

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=30304556
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=30304587

:jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Dank voor jullie leuke en snelle berichten op mijn vragen, toppie forum dit.

Greetz Rene
Laatst gewijzigd door Rene op 19 feb 2007, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

dat lijkt van mossel in tilburg
zeggen dat je een wjw er bent krijg je korting
http://www.mijnalbum.nl/Album=MEUMAVKK
Afbeelding
o ja ik herkende de lantarenpaal zie foto
Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Hans 678
Berichten: 353
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:36
Locatie: Franeker

Bericht door Hans 678 »

nou Rene, voor die kilometerstand hoef je hem niet te laten staan hoor.
124.000km is voor een T4 echt niet veel. Er zijn er hier op weetjewel die vele male meer gedraaid hebben en het nog steeds prima doen. De mijne is een 102pk van 2000 met 256.000km op de klok en :ikrij nog steeds :toppie
Groeten Afbeelding Hans 678
Afbeelding T4 California Generation 2.5TDi Syncro 2001 Afbeelding
Gebruikersavatar
JMJ
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 feb 2007, 14:46
Locatie: Zeeland

Zou het niet doen...

Bericht door JMJ »

Hoi Rene,
Je hebt al heel veel reacties gehad, dus wellicht heb je al een keuze gemaakt. Persoonlijk zou ik je willen afraden voor een automaat te gaan. Bussen met automaat worden stilletjes verkocht. Er zijn erg veel ontevreden t4 automaatbezitters. Hoe meer vermogen, hoe meer kans op problemen. Gaat je bus langer dan 1.5d km mee, dan kom je (bijna) gegarandeert aan duur onderhoud toe (3300 euro), en dan maar hopen dat problemen niet zeer snel terugkeren. Als de bus van je dromen een koopje is, wees dan op je hoede. Eis garantie op de automaatbak van een jaar of zo. Ik zou het nooit weer kopen. Veel mensen krijgen al problemen vlak na de aanschaf van een nieuwe bus (zie onze discussie over slecht schakelen automaatbak). Enfin, ieder zijn eigen ervaringen natuurlijk, maar realiseer je dat je met een automaat een zwak popje koopt.

Succes, Jeroen
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Fred loodrecht »

Hoi rene,

schakelbak ,airco,zou voor die 2e gaan en de bumpers laten spuiten,ben je helemaal klaar.
Hoe ziet die trekhaak eruit bij die 1e?
als die automaat veel en zware aanhangers getrokken heeft zou ik het zeker niet doen.
Of issie van een oude dame geweest? :lach


Fred
cor
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:44

Bericht door cor »

hoi rene

ik heb nu een klein half jaar een t4 , precies dezelfde als jouw eerste foto s
alleen techno blauw, heb er 12000 euro voor betaald bj. 2001 125 dkm. let wel op dat bij ong. 120 dkm. de distributieriem vervangen moet worden. dat was bij mij net gebeurd .en ik moet zeggen ik krijg er steeds meer schik van
het is gewoon een heerlijke auto met veel ruimte (op achterbank valt het wel een beetje tegen). en ik rij er 1 op 14 mee rustige rijstijl.
vr. gr. cor
Plaats reactie