Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor inhouden 2,5 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
o.ozer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:06

motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door o.ozer »

hallo allemaal ik heb een transporter 2.5 td? 102 pk bj 2002
?k woon namel?jk ?n rotterdam en ben naar nu op vakant?e ?n turk?je
dus ongeveeer 3600 km gereden
dat was heerl?jk vergeleken met m?jn oude td? 88 pk
maar toen ?k ?n turk?je was heb ?k b?j shell getankt en na paar dagen begon m?jn auto ?nhouden
?k dacht dat de brandstof slecht was dus heb ?k het leeg gereden en daarna heb daarop al 3 keer vpower leeg gereden
maar het ?s nog steeds n?et over .
turbo komt pas b?j 3000 toeren en soms b?j 2500 als je lang r?jdt
ben b?j dealer geweest ze hebben gekeken met vagcom
turbo was ngo goed en m?jn lmm ?s ook nog goed maar m?jn branstof stond op 33
en ?k had h?er een keer gelezen dan d?e standarad op 55/56 hoort
dus kan het door dat z?jn
graag w?l ?k snel mogle?jk antwoord van jull?e
want zo kan ?k soms met 6 personen er?n een heuvel n?et op h?j valt b?jna u?t als ?k n?et genoeg gas geef
alvast bedankt

groetjes
o.ozer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:06

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door o.ozer »

?k bedoel m?jn brandstofpomp
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door René »

33 is veel te laat, dus zsm vroeger laten zetten. Bij ca 60 staat ie goed, maar das per persoon weer verschillend. De ene zegt 57, of 55 enz..

In ieder geval maar eens goed op tijd laten zetten.

Rene
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door harry t5 191 »

Maar waarom is tie zoveel van tijd af?
Zou ook de spanrol van de distributieriem en pompriem laten controleren!
Misschien één van de riemen ook te slap?
Sukses!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door Multivan Generation »

idd en probeer de oorzaak van die verschuiving van de timing te achterhalen.
Is er misschien een spanrol defect?
Of de distributieriem een tand versprongen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
lourens
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2008, 22:20

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door lourens »

hebben ze de lmm dynamisch getest of alleen foutcodes uitgelezen met het contact aan??

Mijn t4 hield op een bepaald moment van de ene op de andere dag in. Een tunnel die ik normaal in z'n 4 uitreed moest ik terug naar 3 schakelen. Heb toen zelf vagcom gekocht en omdat ik veel over de LMM gelezen had, ben ik die het eerst rijdend gaan loggen. Die bleek helemaal niet te presteren.
Die heb ik meteen vervangen. Hij reed voor mijn gevoel weer als van ouds. Turbo kwam ook weer gewoon op 1800 toeren bij.Daarna ben ik pas de pomp gaan checken en het bleek dat die op 30 stond. Nadat ik die op 55 had gezet reed hij wel nog beter, maar het grootste verschil was toch de LMM.

groet

lourens
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja alleen kan ik dat timingverschil niet rijmen met de tank brandstof......

Het is misschien een vooroordeel, maar kan het zo zijn dat je bij een tankstation getankt hebt waar wat veel slib mee je tank in is gegaan waardoor je brandstoffilter verstopt is? (als dit stuk gaat is je pomp ook zo naar de haaien) Voor een paar tientjes zet je er een nieuwe in, zo gebeurd en zekere voor het onzekere
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
o.ozer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:06

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door o.ozer »

ik heb m?jn brandstoff?lter al vervangen en d?e was ook wel verstopt maar na dat ?k hem heb laten vervangen merk ?k nog steeds geen versch?l.
maar soms als ?k m?jn bus u?tzet hoor je ?ets sl?ppen l?jkt me wel de vsnaar soms ook als ?k op hoge versnell?ng r?jdt .
dat kan dus geen d?str?but?er?em z?jn denk ?k

nu r?jd ?k plankgas als ?k een beetje w?l versnellen ?n de stad en b?j ongeveer 3000toeren gaat d?e weer snel
o.ozer
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2008, 21:06

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door o.ozer »

?k heb m?jn lmm v?a vagcom laten nak?jken er was wel een stor?ng maar d?e ?s gekomen omdat ?k m?jn lmm los had getrokken om te controleren of m?jn lmm nog goed was daarna hebben ze b?j de dealer nagemeten hoeveel de spann?ng was en het was e?ts met 4volt dnek ?k .
h?j ze? dat het beetje alag was maar n?et zo erg dus lmm ?s wel goed anders zou m?jn topsnelhe?d ook laag z?jn
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door René »

Check je distributie maar, vermoed dat je pomp niet goed op tijd staat, of zoals eerder al gemeld, hij heeft een tand overgeslagen.

René
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door Franck846 »

o.ozer schreef:ik heb m?jn brandstoff?lter al vervangen en d?e was ook wel verstopt maar na dat ?k hem heb laten vervangen merk ?k nog steeds geen versch?l.
maar soms als ?k m?jn bus u?tzet hoor je ?ets sl?ppen l?jkt me wel de vsnaar soms ook als ?k op hoge versnell?ng r?jdt .
dat kan dus geen d?str?but?er?em z?jn denk ?k

nu r?jd ?k plankgas als ?k een beetje w?l versnellen ?n de stad en b?j ongeveer 3000toeren gaat d?e weer snel
Ik heb dit ook gehad...oorzaak een slechte en zeer snel ontladende accu, tijdens rijden onder de 3000 toeren vroeg deze zoveel stroom van de dynamo dat de computer te weinig stroom kreeg, pas vanaf 3000 toeren reed hij weer goed. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem opgelost.

zie topic "rijden met de handrem erop"

suc6 :toppie
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: motor inhouden 2,5 tdi

Bericht door Egbert&Manon »

Mogelijk is de bevestiging van de wastegate losgetrild na de lange rit.
Controleer of deze nog met 2 schroefjes vastzit.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie