Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppeling

vragen over de T4
Plaats reactie
arno
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2007, 20:11

koppeling

Bericht door arno »

Mijn koppeling (T4 105 pk) reageert een beetje vreemd, als ik het pedaal een tijdje niet heb gebruikt( 15 min snelweg) lijkt het dat de eerst volgende keer dat ik hem indruk dat de plaat niet goed vrij komt: terugschakelen gaat dan niet of moeilijk. Ook komt het pedaal dan soms maar half omhoog en moet ik hem met mn voet omhoog halen. Nog een keer bedienen en het gaat weer. Kan dit aan de koppelings master of slave cilinder liggen?? wat is het mest voor de hand liggend??
grt, Arno
keestdi
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 aug 2007, 08:31
Locatie: emmeloord

Re: koppeling

Bericht door keestdi »

contoleer de kopeling olie,anders een beetje rem olie halen dott 4 ,met 2 man zijn, de ene trapt de kopp pedaal in de ander draait even de ontluchtins nippel op de cil open.pedaal vast houden tot dat er geen olie meer uit komt,en dan nog een keer doen.hoop ik voor jou dat het dan weer goed gaat,blijf je lucht houden is de kopp cil lek.zuigt lucht aan. :zwaai
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: koppeling

Bericht door harry t5 191 »

keestdi schreef:contoleer de kopeling olie,anders een beetje rem olie halen dott 4 ,met 2 man zijn, de ene trapt de kopp pedaal in de ander draait even de ontluchtins nippel op de cil open.pedaal vast houden tot dat er geen olie meer uit komt,en dan nog een keer doen.hoop ik voor jou dat het dan weer goed gaat,blijf je lucht houden is de kopp cil lek.zuigt lucht aan. :zwaai
Dat is de beste methode om te ontluchten!
Vergeet niet om als het pedaal op de bodum is gezakt en er geen olie of lucht meer komt,de ontluchtingsnippel eerst weer dicht te draaien voordat je het pedaal weer omnhoog laat komen.
Sukses! :knipoog

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie