Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bij toeval oplossing voor vacuumpomp gevonden ??

vragen over de T4
Plaats reactie
t4wim
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2008, 19:00
Locatie: Best

Bij toeval oplossing voor vacuumpomp gevonden ??

Bericht door t4wim »

Hoi allemaal.

Zoals bij de meeste TDI's tikt ook bij mij de vacuumpomp. Een paar weken geleden heb ik bij mij de vaccumslang van de EGR (met plaatje) tijdens stationair draaien losgetrokken. Ik wilde eigenlijk gewoon kijken of er staionair ook vacuum op stond.

Het tikken van de vacuumpomp stopte gelijk !!
Even gereden, hij reed en remde (ivm bekrachtiger) nog prima.
Ik rijd nu al een paar weken zo en bevalt me goed. De pomp tikt niet meer omdat ie volgens mij nu constant moet werken. Ik heb wel een benzinefiltertje geplaatst in de slang zodat de vacuum geen vuil aanzuigt.

Ik merk geen nadelige gevolgen hiervan maar kan het misschien toch slecht zijn voor iets anders??
Dan zou ik het natuurlijk ook graag weten.
Als het verder geen kwaad kan, dan is dit misschien een redelijke, simpele oplossing.

===
even een ander vraagje.
Ik heb de 88Pk versie en die rookt nogal als ie koud is. Ik weet dat er waarschijnlijk geen echte oplossing voor is, maar ik ben toch nog steeds aan het zoeken.

Op de AMT site staat wel een soortgelijk probleem maar voor de oplossing moet je inloggen.

Is er iemand, die op die site mag inloggen, die even zou kunnen/willen kijken wat het antwoord is. Misschien is het wel de juiste oplossing, wie weet.....

Dit is de link:
http://www.amtreparatiewijzer.nl/proble ... -t392.html



Graag jullie reaktie op bovenstaande problemen/oplossingen.

groeten,
Wim.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Bij toeval oplossing voor vacuumpomp gevonden ??

Bericht door Roger B. (11)61 »

Jouw "oplossing" voor de tikkene vacuumpomp heb ik ook een tijd gebruikt (klein sneetje in een vacuumslangetje gemaakt)

inderdaad hij tikt dan niet meer omdat ie minder laag vacuum trekt en dus blijft werken.

bij mij had ik dan toch zo nu en dan geen bekrachtiging op het rempedaal meer (wellicht terugslagklepje defect of zo?) met name als ik een stuk met erg lage toeren gereden had en ook nog geremd had kwam het voor dat ik een keihard pedaal had als ik wilde remmen en dan FORS op de rem moest trappen om toch stop te komen.... Al met al link..

Nu wil het zo zijn dat ik deztijds er van overtuigd was dat ik de pomp hoorde tikken en het ook weg /veel minder was als ik dat slangetje los maakte, maar nu ik het slangetje weer dicht heb hoor ik de tik in de pomp niet meer..................rara... maar och...heb nog een nieuwe pomp op het schap liggen van de inkoopaktie, dus als de nood aan de man is ligt ie alvast voorradig
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
t4wim
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2008, 19:00
Locatie: Best

Re: Bij toeval oplossing voor vacuumpomp gevonden ??

Bericht door t4wim »

Roger,

Remproblemen heb ik tot nog toe niet gehad, maar ik zal het in ieder geval goed in de gaten houden. En over een tijdje weer eens aansluiten, kijken of ie dan nog tikt.

is er trouwens niemand die even op AMT kan kijken?

groeten,
Wim.
Plaats reactie