Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

turbo op 1.9 d plaatsen.

vragen over de T4
Plaats reactie
erikt4
Berichten: 204
Lid geworden op: 05 mei 2007, 23:12
Locatie: maarssen

turbo op 1.9 d plaatsen.

Bericht door erikt4 »

wie weet of het mogelijk is om op een gewone 1.9d een turbo te plaatsen,en indien het kan wat daar ongeveer de kosten van zijn enz.

groetjes erik
van alles wat ik in mijn leven ben kwijtgeraakt,mis ik mijn verstand het meest
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: turbo op 1.9 d plaatsen.

Bericht door bartt4 »

Is te doen heb ik ook gedaan. je hebt nodig spruitstuk inlaat en uitlaat van t4 1.9 turbo en turbo en achter op je motor stop uit je blok draaien of gat boren en draad tappen indien stop niet aanwezig voor retour leiding olie van je turbo. en inlaat olie leiding naar de trubo tap je af van je filter huis.
Heb zelf van twee motoren 1 gemaakt namelijk de oude 1y moter van me groene met de turbo van de witte bus. compressie etc is identiek. na turbo montage wel je brandstof pomp(roetstop) verder in draaien doordat de turbo meer diesel vraagt. Weet wel dat de brandstof pomp verschillend is van 1 y en abl( met of zonder turbo) maar dat zit hem puur in het egr gedeelte die je meteen moet afdoppen door een plaatje zie tips en trucks. Heb jeverdere vragen mail me maar of bellen mag ook en jemag ookgerust eens kijken bij me. ken de 1.9 motor nu echt tot laatse schroefje.
ben zelf nog druk aan het expirimenteren voor wat extra pktjes. Ow en kan nog verschil in koppakking zijn zacht of hard (staal) de 2e is sterker.
Probleem zal zijn om turbo te vinden. hadde mijne namelijk stuk heb nu 1 van golf 3 geplaatst maar daarvan is turbo huis anders en moest dus van 2 1maken..
Groetjes bartt4 :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Re: turbo op 1.9 d plaatsen.

Bericht door Adri626 »

Wordt er een aangeboden op MP: http://link.marktplaats.nl/168401633
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: turbo op 1.9 d plaatsen.

Bericht door bartt4 »

Zoiets moet je hebben inderdaad. Dan kun je de boel ombouwen. Geen gekke prijs mits de turbo fris is. Kun je makkeljk controleren als de speling op het asje bijna nihil is. En de schoepen onbeschadigt dan zit het wel snor.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie