Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Group-buy LEDjes voor angeleyes?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb een aanbieder gevonden die ledjes voor de angeleyes enigszins betaalbaar kan leveren.

Wat ik kan aanbieden is het volgende:

20 leds T5 fitting met geslepen kop zodat ze vooral opzij stralen, kleur: "super" wit, geschikt voor 12 volt (dus lampjes vervangen door ledjes)
+ 2 reserve ledjes
inclusief verzendkosten

voor 20 euro.

Als de mensen die ook een setje willen dit even uiterlijk zondagavond 22.00 laat weten hier in het topic dan weet ik hoeveel ik er moet bestellen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door René »

Als ze echt in die angel eyes passen dan wil ik wel wat van je afnemen.

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ga er wel van uit dat de led's in de angeleyes passen, is in elk geval de juiste fitting, dus glazen lampjes eruit en ledjes erin.... Oke, dat is effe werk, maar LEDjes gaan veel langer mee dan glaslampjes.

Ik wil gewoon even vooraf weten of er animo voor is en hoeveel, als ik ze binnen heb meld ik dit en kan iedereen bestellen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door René »

Oke, wacht wel af.

|Rene
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door pluuke »

20 euro voor 20 witte ledjes met T5 fitting is zeker niet duur....
Ik heb ze hier nog liggen, heb ze al eens aangeschaft maar er nog niet aan toegekomen om ze erin te zetten. (Nu de koplampen ingebouwd zijn moet je ook wel hele kleine handjes hebben)

Maarre, het argument "ze gaan veel langer mee" klopt natuurlijk. T.o.v een lampje heeft de led uiteraard geen gloeidraad, dus wat kan er eigenlijk aan kapot.
Toch heb ik zelf de ervaring dat de witte leds redelijk snel de geest geven in mijn bus, had ze als stadslicht in de originele koplampen (BA9s fitting oftewel bajonet, en T10 fitting in de kentekenverlichting)

In de koplampen waren ze echt in no-time afgestorven, in de kentekenverlichting waren ze op een gegeven moment (heel snel) aan het knipperen, ongevraagd welteverstaan.

Dus vind witte leds hartstikke tof, maar heb grote vraagtekens bij de levensduur. En ze zijn nog steeds relatief duur. Maar er zal zeker ook kwaliteitsverschil zitten in de ene of andere led....made in china etc...
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Group-buy LEDjes voor angeleyes?

Bericht door stijnh »

levensduur is erg afhankelijk van de spanning dus zeker niet teveel spanning op zetten maar liever wat te weinig

ik het al van die setjes gezien waar ze de leds meer volt geven waardoor de lichtopbrengst stijgt maar de levensduur erg verkort
een goedkoop duurkoop manier om veel licht te hebben

goede leds bij de juiste spanning gaan heeeeeel lang mee
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Plaats reactie