Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

K-waarde

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

K-waarde

Bericht door willem451 »

Net voor de keuring geweest dat ging oke mag weer een jaartje rijden.
Mijn vraag is is k-waarde hetzelfde als roetmeting k staat dat voor koolwaterstoffen? Wat beinvloed deze waarde, luchthoeveelheid, brandstof (gewone diesel,bio-diesel of syntetische diesel)
K-waarde mag hier 0,6 zijn en dat was die bij mij zonder katalysator.

Was trouwens erg benieuwd hoe ze de remmen zouden testen op de remmentestbank met mijn synchro, dat ging dus niet, gewoon buiten op de weg een paar keer remmen.

Willem 451
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: K-waarde

Bericht door Multivan Generation »

Net voor de keuring geweest dat ging oke mag weer een jaartje rijden.
Mijn vraag is is k-waarde hetzelfde als roetmeting k staat dat voor koolwaterstoffen? Wat beinvloed deze waarde, luchthoeveelheid, brandstof (gewone diesel,bio-diesel of syntetische diesel)
K-waarde mag hier 0,6 zijn en dat was die bij mij zonder katalysator.

Was trouwens erg benieuwd hoe ze de remmen zouden testen op de remmentestbank met mijn synchro, dat ging dus niet, gewoon buiten op de weg een paar keer remmen.
De K-waarde komt inderdaad overeen met de roetmetingswaarde.
Zoals je zelf al aangaf, beïnvloeden de door jou genoemde opties dat meetresultaat.
De K-waarde in Zweden is dan wel een stuk lager als in NL.
Hier mag hij geloof ik 2.0 zijn. Maar ja, Zweden is al jaren in de ban van het uitbannen van diesels he :knipoog :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: K-waarde

Bericht door willem451 »

Hoi Peter bedankt voor je antwoord is inderdaad een verschil 2 of 0,6 en dan nog maar euro 2 norm. Willen volgend jaar alle diesels zonder roetfilter ekstra laten betalen terwijl in/ombouw niet mogelijk is. Bedoel om het geregistreed te krijgen in je auto papieren. Totale diesel bestand in Zweden is ong 6% gaat wel langzaam omhoog.
Groet Willem
Plaats reactie