Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

winterbanden

vragen over de T4
Plaats reactie
Dick van der Geld
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2007, 04:42
Locatie: Almere-Haven
Contacteer:

winterbanden

Bericht door Dick van der Geld »

Hallo weetjewellers,
Ik ben al een tijdje T4 rijder en dat bevalt me best.
Ik heb een TDI 2.5. automaat uit 1999, en ik wil met de Kerst een paar dagen
naar Duitsland.
Ik heb vernomen dat winterbanden daar verplicht zijn.
VRAAG: WIE KAN MIJ AAN 4 WINTERBANDEN MET VELG HELPEN???
En dan nog een vraag: Moeten de auto dan ook (weer) opnieuw uitgelijnd worden??
Dit is met mijn normale banden een maand geleden reeds gedaan.
Graag reacties op dit forum

Dick G :T54LIFE
T4 rijden is goed, zolang alles het doet!!
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: winterbanden

Bericht door Reny »

Hoi Dick,

Ik kan je niet helpen want wij hebben verschillende banden (ET waarde) maar kijk eens op marktplaats??

Enne je hebt als T4 rijer dit logo gebruikt :T54LIFE , ik zou die andere nemen :T44EVER :knipoog
fotogalerij 1120
chucky
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 mar 2007, 20:40
Locatie: noord holland

Re: winterbanden

Bericht door chucky »

Hoi,Dick

Ik heb nog 4 nieuwe velgen liggen met 2 gebruikte banden 300 km gebruikt en 2 nieuwe banden
merk vredestein maat 195 70 15 velgen met et 55
Ik zie het wel
Mail of bel me ff voor de prijs 06 41066339

Groetjes John
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: winterbanden

Bericht door Roger B. (11)61 »

Winterbandenplicht is in duitsland een beetje wazig geregeld, je moet als bestuurder van ee nauto er voor zorg dragen dat je auto veilig is om in de omstandigheden waarin je je bevindt te rijden.

Kortom, pas bij sneeuw en gladheid ben je verplicht om goede banden te hebben en je rijstijl heel erg aan te passen zonder daarbij het verkeer te hinderen, of winterbanden (met voldoende profiel) eronder te hebben. Daarnaast moeten de ruitenwissers en verlichting goed werken en je ruitensproeiervloeistof voorraad voldoende zijn

Omdat je niet weet wat je tegen gaat komen is het in de winterse maanden zeker aan te bevelen (niet alleen in Duitsland overigens) om winterbanden te monteren. Denk er ook aan dat je in geval van betrokkenheid bij een ongeval (hoeft nieteens verkeersregeltechnisch jouw schuld te zijn) (een deel van) de schuld van het ongeval op jou geschoven kan worden als je geen winterbanden onder de auto hebt. Naast die schuld krijg je dan vaak ook nogeens een vrij forse bekeuring

Uitlijnen is in principe niet wiel afhankelijk (aangenomen dat je goede wielen hebt) dus opnieuw uitlijnen zou niet echt nodig zijn.

Mocht je wekrelijk winterbanden gaan gebruiken (zelf een tweede set wielen en twee maal per jaar wisselen) dan zou je kunnen overwegen bij de wissel wel opnieuw uit te lijnen zodat je banden netjes gelijkmatig slijten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Dick van der Geld
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2007, 04:42
Locatie: Almere-Haven
Contacteer:

Re: winterbanden

Bericht door Dick van der Geld »

Allen die gereageerd hebben op het forum hartelijk bedankt, ook Roger B, zeer goed deze belangrijke tips!!
Ik ben inmiddels geslaagd via deze site, voor 4 praktisch nieuwe velgen en winterbanden.
Allen PRETTIGE FESSTDAGEN EN EEN GOED 2009!!! Gewenst door:
Dick
T4 rijden is goed, zolang alles het doet!!
Plaats reactie