Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp voor bejaarde T4 gevraagd in B Limburg (Munsterbilzen)

vragen over de T4
Plaats reactie
ijsboerinnetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008, 18:43

hulp voor bejaarde T4 gevraagd in B Limburg (Munsterbilzen)

Bericht door ijsboerinnetje »

Hallo,
ik ben/was de gelukkige bezitter van een verhoofde T4 van 1998 waar ik nog grootse plannen mee had. Denk ijskar; festival-, of kampeerbus. We hebben onlangs zijn 375 000km gevierd. Tot nu toe reed hij als een echte.

Helaas is aan ons prille geluk samen een einde gekomen: de motor is maandag tijdens het rijden uitgevallen en slaat niet meer aan. Bij het demarreren hoor je een rammelend geluid. En ja, ik ben blond, maar ik had hem zondag pas volgetankt. De starter is pas vernieuwd.

Volgens de touringman is de dieselpomp defect en/of is de distributieriem versprongen.

Volgens mijn VW kameraad, die de patient niet kon onderzoeken maar telefoongewijs op mijn beschrijving van de symptomen moet afgaan, is het slecht nieuws: min. 2500 € voor stukken alleen (dieselpomp, nokkenas, of zelfs een hele nieuwe motor). Probleem is dat die VWkameraad 100km van mij af woont en het transport van mijn transporter naar daar alleen al 200€ kost (of zo) en ik er hem dus niet aan kan naar laten kijken zonder meteen al een smak geld kwijt te zijn.

Dus ik sta nu voor een hartverscheurende keuze: de patient opgeven en naar de export veroordelen of er toch nog kosten aan doen.

Wie kan me helpen met advies en eventueel eens komen kijken en voor een kleine prijs een diagnose stellen? Kosten worden uiteraard vergoed.

Alvast een dikke merci.
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: hulp voor bejaarde T4 gevraagd in B Limburg (Munsterbilzen)

Bericht door herman94 »

hoi
wat voor een t4 heb je (motortype ) en ben je toevallig geen lid van de anwb die kan dan misschien een diagonse stellen en of transport regelen naar je vw kameraad .
mvrg. herman
Plaats reactie