Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

duitse onderdelen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

duitse onderdelen

Bericht door ptr1968 »

hallo,

Heb wat diverse onderdelen als waterpomp, startmotor, schokbrekers, fusees, uitlaat ed. bij duitse firma's gekocht (via ebay.de)
Nu is het wel erg goedkoop, zo'n 2 tot 8x goedkoper dan bij de Brezan.
Op het oog zien de onderdelen er goed uit, veelal duitse merken ook.

Gezien het grote prijsverschil, is de kwaliteit minder in duitsland tegenwoordig?
Iemand ervaringen?

gr.peter
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: duitse onderdelen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ook duitse fabrikanten laten veel in het oostblok en azië produceren en verkopen het onder eigen naam. Dus het kan maar zo zijn dat jouw onderdeel van duits merk uit china of polen oid komt.

Vacutech is volgens mij ook duits, begin dit jaar vacuumpompen besteld van dit merk, maar daar zijn toch wel een aantal klachten over, oké kost de helft van een pierburg en een derde van de dealerprijs, maar blijkbaar ook duidelijk mindere kwaliteit :muur
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
peter123
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2008, 19:10

Re: duitse onderdelen

Bericht door peter123 »

Hallo

Ik houd het toch bij orgineel. Heb al vaker problemen gehad met goedkope onderdelen, oa vacuumpomp .waterpomp, fusee kogels e.d. Dan maar wat duurder maar wel betrouwbaarder. Of zijn de meningen hier over verdeeld?

mvg Peter
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: duitse onderdelen

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ben er volledig van overtuigd dat er zat "immitatie" onderdelen te koop zijn van gelijke of zelfs betere kwaliteit dan de "originele" onderdelen. Het is alleen verdomd moeilijk dit vooraf in te schatten.

Als fabrikant "x" een bepaald onderdeel voor autofabrikant "y" maakt, dan kan ie dat onderdeel zeker ook van gelijke, zo niet betere, kwaliteit maken om onder eigen merk te verkopen.
Meestal eist een autofabrikant dat de toeleverancier een bepaalde periode wacht met het onder eigen merk uitbrengen van arikelen.

Imitatie onderdelen die op deze manier geproduceerd worden zijn vaak net zo goed of beter dan de merk-eigen onderdelen en wel een stuk voordeliger, geen probleem om zoiets te gebruiken ter vervanging van een defect "origineel" onderdeel.
Anders ligt het vaak met kopie-producties uit oost Azië en het oostblok, vaak zijn die van inferieure kwaliteit.

Zelf haal ik alleen bij de dealer wat niet van enigszins fatsoenlijke kwaliteit bij de automaterialenhandel verkrijgbaar is.
Soms verkies ik gebruikt origineel boven nieuw imitatie.. (met name delen die makkelijk te controleren zijn op werking/toestand)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: duitse onderdelen

Bericht door bartt4 »

Denk dat een inkoop prijd in duistland en bv een brezan of lasaulec etc weinig zal verschillen maar weet uit eigen ervaring dat er heel wat bij een onderdeel word opgeschroefd bij particuliere verkoop bij dat soort zaken. bedrijfs kortingen van 50 60 % komen veel voor
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: duitse onderdelen

Bericht door Roger B. (11)61 »

is in de autobandenwereld toch net zo...

Band type x merk y, adviesprijs 175 ex btw.

Koop er één en zonder vragen voor korting heb je zo al 20% of meer te pakken..........

Koop er 4, inclusief montage, balanceren en uitlijnen kost het ineens maar 350 euro ofzo....

dan is die adviesprijs toch al veel te hoog als je 50% korting krijgt EN er nog werk aan vast zit (wat ook bekostigd moet worden)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: duitse onderdelen

Bericht door frank884 »

onderdelen die hoge risiko's met zich mee brengen als distributie spullen
en onderdelen waarbij het heel veel werk is ze erin te zetten zou ik alleen maar van de allerbeste
kwaliteit kopen.
zoiets als uitlaat, als die ook 1 jaar eerder rot is
dan gaat er niks aan de auto kapot, en is relatief eenvoudig te vervangen bij een T4
of banden, waar iemand anders 1 mm of 2 vanaf heeft gereden zijn ook aanmerkelijk goedkoper
als nieuwe (let wel op de leeftijd van de banden)
maar een setje (2) banden van 2006 of 2007 met 8 a 9 mm van michelin of bridgestone enz
kosten vaak maar 1/3 van helemaal nieuwe

Vaak kun je ook goede merken kopen zonder dat er VW op staat
Pierburg is VW (vacuumpomp heb ik vorig jaar ook nieuw op E bay gekocht voor 162.80 euro incl verzendkosten) diezelfde pierburg waar VW opstaat bij de dealer kost 240 euro
en filters van Mann of Mahle zijn perfect die van VW komen uit dezelfde fabriek.

vaak vindt ik ook goedkopere dingen van mensen die hun T4 hebben verkocht
(in Duitsland) en nog winterbanden op velg hebben liggen of nog fiters hebben
Ik heb bijv: een luchtfilter liggen van Mann (C29198) en daar heb ik 4.77 incl verzendkosten voor betaald
en een hengst E243L luchtfilter voor 6.49 euro incl verzendkosten
en een mahle OC 105 oliefilter voor 5 euro incl verzendkosten
maar die vond ik weer onder Volvo filters (want bepaalde type's volvo hebben dezelfde motor
als de T4)
even speuren op E bay loont zich ook vaak,
Ik woon wel dicht bij de grens, en heb een Duits verzendadres.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: duitse onderdelen

Bericht door bartt4 »

Roger B. schreef:is in de autobandenwereld toch net zo...

Band type x merk y, adviesprijs 175 ex btw.

Koop er één en zonder vragen voor korting heb je zo al 20% of meer te pakken..........

Koop er 4, inclusief montage, balanceren en uitlijnen kost het ineens maar 350 euro ofzo....

dan is die adviesprijs toch al veel te hoog als je 50% korting krijgt EN er nog werk aan vast zit (wat ook bekostigd moet worden)
Inderdaad als ik de inkoop prijzen soms zie in bepaalde maten. denk dat dat bij alle bedrijven wel zo is
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie