Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stroom lekt weg, accu leeg

vragen over de T4
Plaats reactie
geruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 feb 2009, 21:27

stroom lekt weg, accu leeg

Bericht door geruis »

Hallo volkswagenkenners,

Wie kan ons helpen met hetvolgende probleempje.

In onze T-4 camper van 1992 lekt ongeveer 0,5 ampere weg in het circuit waar ook de hemelverlichting op zit aangesloten. Die lekstroom blijft ook als de lampunit losgekoppeld is.
Op hetzelfde circuit zit de verlichting in het handschoenenvak, de verlichting bij spiegeltje bijrijder, de radio, de digitale klok en alles wat ik nog niet ontdekt heb. Alles wat ik weet heb ik
losgekoppeld, behalve de digitale klok. Maar tot nu toe heb ik de veroorzaker van het weglekken van de stroom niet gevonden. Het is wel lastig, want als ik de bus 2 weken stil laat staan is de accu leeg.

Heeft iemand een idee van wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Bedankt!

Gert
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: stroom lekt weg, accu leeg

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik neem aan dat als de zekering van deze groep eruit is, de lekstroom weg is?

dan moet je dus gaan proberen uit te zoeken welke verbruikers op die zekering zitten, (even kijken of je een schema kunt vinden ergens)

Je klokje zit in je tellerunit neem ik aan? dan kun je achterop de zekeringkast de twee blauwe stekkers die naast elkaar zitten eens loshalen, dat is de kabelboom naar je tellerunit, als het dan weg is dan zit het dus in je tellerunit en/of de kabelboom daarheen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Re: stroom lekt weg, accu leeg

Bericht door Keely 798 »

Hier heb je een schema van de California. Is wel in het Duis en van '98, maar misschien heb je er wat aan.

http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... d_x-71.pdf

Succes George Haga
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: stroom lekt weg, accu leeg

Bericht door Paulus »

Kijk even bij het scharnierpunt van je zonneklep,ik heb dit al vaker meegemaakt.
Deze kun je er met een tangetje uittrekken.

Succes,

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
Plaats reactie