Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vr 6 met g3 gas installatie

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter 428
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jan 2007, 15:57
Locatie: schouwen-west

vr 6 met g3 gas installatie

Bericht door peter 428 »

staat op het forum een t4 uit 1998 vr6 met g3 instalatie,ik ga hier morgen naar kijken kan iemand mij wat meer vertellen waar ik op moet letten bij een gas auto,de distributie ketting moet bij 200000 km vervangen worden volgens de eigenaar, weet iemand wat dat gaat kosten??

zelf rij ik in een t4 2.5 tdi met 136 pk uit 1999 met 320000 km op de teller wat zou ik hier voor kunnen vragen???

peter428
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Vraag goed naar het verbruik,want 1/7 ga je waarschijnlijk niet halen,
Dus laat je wat betreft het gebruik niet voor de gek houden.
Rijd heel lekker zo'n VR6,maar als jij in je huidige transporter 136 Pk heb
dan maakt het met de VR6 niet zoveel uit,die heeft standaard 103 Kw (140Pk),
en ik denk dat het koppel van jou diesel gunstiger ligt dan die van de 6 cilinder
en op gas ga je dan ook nog wat inleveren,en ik weet niet hoeveel het scheelt met de houderschapbelasting,voor een benzine betaal je rond de €130 in de 3 maanden,en deze zal dan wel een stuk duurder zijn.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Let op of het een G3 installatie is. Dat kan pas sinds DIS ontsteking. Dat heeft een '98er wel. Wat betreft pk's, dat is nieuw voor mij. Een standaard VR6 heeft 174pk. En met je LPG lever je wel wat in. Kettingrevisie voor een T4 schat ik rond de 700. Dat kost het namelijk voor een Sharan. T4 is ongeveer net zo lastig wat bereikbaarheid van het blok betreft. Persoonlijk zou ik deze wagen skippen. Ik heb redelijk wat ervaring met VR6 blokken. En na de 200.000km geven ze vrijwel allemaal wel de geest. Mijn advies, als je deze wilt, koop een ander VR6 blok en hang die er in. Een gereviseerd blok kost rond de 1500,- en dan kun je echt nog jaren verder. Een blok met lage km's kan de helft kosten. Die 2-tonner, ik zou er niet aan beginnen.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Hoi De Bruine,Sorry (je echte naam weet ik niet)
Vraagje!
Ik rij ook een VR6 maar in een T4 heeft hij bij mij niet meer dan 103 Kw (140Pk),misschien bedoel jij het vermogen in de personenwagens van VW
en de VR6 in de advertentie,staat weer voor 139 Pk,
hoe zit dat dan?
En wat is een Dis ontsteking?
Wat betreft de G3,dat moet hij even goed nakijken op het kenteken,anders gaat dat voordeel z,n neus voorbij,want volgens de advertentie was de houderschapbelasting iets van € 355 en ik denk dat het dan geen G3 is,maar ik weet het niet zeker,en wat betaal je dan wel voor een auto
van 2 ton met een G3 installatie?
Ik hoop dat je een antwoord kunt geven op deze vragen.
P.s. mijn VR6 heeft 130.000 gelopen,dus die kan dan nog wel een tijdje mee.

Groetjes Peter
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Nix te sorry hoor, ik zie het niet als slecht (ik heet Aschwin in het echt btw :) )

Ik heb eens gezocht en inderdaad, de T4 heeft "maar" 140pk. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waarom. Daar ga ik morgen wel naar op zoek, je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Het blok, de inhoud en compressie, is volgens mij hetzelfde. Alleen pk's en koppel verschillen. Ik kan mij niet voorstellen dat je 34pk verliest op de vorm van een uitlaat. Het moet m haast wil in de computer zitten. Hoop er wel achter te komen waarom ze dat hebben gedaan. Veel VR6 blokken houden er mee op na 250.000km. Revisies zie je dan ook vaak rond maximaal 230.000 gebeuren. Maar als jij normaal rijdt met een140pk VR6 dan verwacht ik wel dat die wat meer km's kan maken. Een DIS ontsteking is een elektronische ontsteking in plaats van de ouderwetse rotor. Dat is volgens mij na '92 gekomen. Een G3 installatie op een VR6 Passat is pas mogelijk sinds de B4 en dat is sinds model '93. De wegenbelasting daarvoor, daar wil ik niet aan denken!

BTW, 200.000 op LPG is niet per definitie een rammelbak. Ik spreek gewoon uit eigen ervaring. Ik heb 4 blokken na 2 ton zien overlijden. En ik kan je zo blokken van een vriend van mij laten zien die ook aan het overlijden zijn. Er zijn genoeg TDI blokken te koop voor Peter 428. just my 2 cents..
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Led-T4
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:28
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Led-T4 »

Voor de houderschapsbelasting kijk dan even op de site van S.B.G.
(http://www.sbg-delft.nl) onder INFORMATIE.
Gebruikersavatar
dijk
Berichten: 195
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:00
Locatie: LA, N-O Brabant

Bericht door dijk »

Die Bruine schreef:Nix te sorry hoor, ik zie het niet als slecht (ik heet Aschwin in het echt btw :) )

Ik heb eens gezocht en inderdaad, de T4 heeft "maar" 140pk. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden waarom. Daar ga ik morgen wel naar op zoek, je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Het blok, de inhoud en compressie, is volgens mij hetzelfde. Alleen pk's en koppel verschillen. Ik kan mij niet voorstellen dat je 34pk verliest op de vorm van een uitlaat. Het moet m haast wil in de computer zitten. Hoop er wel achter te komen waarom ze dat hebben gedaan. Veel VR6 blokken houden er mee op na 250.000km. Revisies zie je dan ook vaak rond maximaal 230.000 gebeuren. Maar als jij normaal rijdt met een140pk VR6 dan verwacht ik wel dat die wat meer km's kan maken. Een DIS ontsteking is een elektronische ontsteking in plaats van de ouderwetse rotor. Dat is volgens mij na '92 gekomen. Een G3 installatie op een VR6 Passat is pas mogelijk sinds de B4 en dat is sinds model '93. De wegenbelasting daarvoor, daar wil ik niet aan denken!

BTW, 200.000 op LPG is niet per definitie een rammelbak. Ik spreek gewoon uit eigen ervaring. Ik heb 4 blokken na 2 ton zien overlijden. En ik kan je zo blokken van een vriend van mij laten zien die ook aan het overlijden zijn. Er zijn genoeg TDI blokken te koop voor Peter 428. just my 2 cents..
Hoi Aschwin,

Vaak is het de kettingspanner die problemen geeft, verder is het een heel betrouwbare motor, mits je op tijd de kettingspanner (en ketting) vervangt, kan alleen nogal in de papieren lopen aangezien de distributie aan de vliegwiel kant zit, als iemand het überhaupt overweegt bij een motor wissel, blijf alsjeblieft bij dezelfde soort brandstof en het aantal cilinders want je wil nie weten hoeveel administratieve en financiële rompslomp dit met zich meebrengt, ik kan het inmiddels weten, het verschil met DIS en Ruhende Zundung is verder marginaal, op beide kan een G3- installatie

Groet Marcel
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Hoi Aschwin
Die vermogensverschillen vind je ook terug in de andere motoren
ik heb ook een 2.0 benzine gereden, en die had ook maar 86 pk, en in een personenauto is dit ook meer,en ik geloof dat een 2.5 ook niet meer heeft dan
101 pk,misschien doen ze dat om het verbruik in te dammen,
Als je gegevens over de VR6 heb hou ik me aanbevolen,ik heb nog niet zoveel verstand van die motor,maar het rijd wel heerlijk,
Groetjes
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
michel
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 feb 2007, 17:14

Bericht door michel »

er kan ook een corrado vr6 nokkenas in heb je meer vermogen
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Bericht door Peter 887 »

Michel
Met een corrado nokkenas gat hij vast nog wel meer zuipen denk ik.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Ik heb gezocht en weinig gevonden. Op de nokkenas en computer is er waarschijnlijk inderdaad niets anders aan deze blokken. De reden er achter om een andere vermogenskromme te krijgen, vlakker/neutraler. Een gewone VR6 met 174 of 190pk laat bijvoorbeeld bij 2500-3000RPM heel wat kracht vrij. Ik kan mij voorstellen dat je dat niet op de bus wilt hebben. Ik weet niet wat voor bak en koppeling er wordt gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat deze niet sterk genoeg zijn. Ik vermoed namelijk dat ze gewoon goedkoop en makkelijk een T4 met V6 wilden aanbieden zonder alles opnieuw te ontwikkelen. Een versnellingsbak of automaat kost natuurlijk wel wat. En die wil je niet vaak hoeven vervangen. Maar goed, dit is allemaal maar een vermoeden.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Plaats reactie