Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwakke dashboard verlichting.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Zwakke dashboard verlichting.

Bericht door kroonhome »

Wie herkent dit? De zwakke dashboard verlichting (groen) van mijn T4 california. Dit viel mij direct op bij de eerste rit in het donker en vraag me dus af of dit normaal is. Mijn VW passat heeft welliswaar blauwe dashboard verlichting maar dit is veel feller als bij mijn T4. Verder valt op wanneer je de verlichting inschakeld het verlichtings niveau van de autoradio in eens ook minder wordt. Misschien een massa probleem? :groteogen
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Dat de verlichting van je radio minder wordt als jeje verlichting inschakeld is bij sommige radio's normaal;autmatische dag/nacht lichtaanpassing,Ik weet niet wat je onder zwak verstaat maar uitgaande van mijn eigen dashboard verlichting geeft deze voldoende licht,wellicht staat je dashboard verlichting dimmer op een lage stand of is er een lampje stuk :toppie
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Zwakke dashboard verlichting.

Bericht door kroonhome »

Beste Franck846, bedankt voor je reactie. Ik kan me haast niet voorstellen dat mijn radio (JVC KD-G611) dimt via een lichtsensor. Mijn dashboard dimmer staat op de hoogste stand, als ik de dashboard verlichting van mijn T4 vergelijkt met de dashboard verlichting van mijn VW passat dan is dit van mijn T4 ronduit zwak. Ik zelf zat te denken aan een slechte massa verbinding voor mijn dashboard verlichting. Hoe los ik dit op? Of is dit normaal? :muur
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Beste kroonhome,ikzelf heb een Becker traffic pro hi speed,en deze kan ik op automatische lichtaanpassing zetten,doet deze helemaal zelf,er zijn dus ook radio's zo aangesloten dat bij het inschakelen van je licht deze automatisch dimmen. :klappen
Als jij denkt dat het een massa probleem is moet je maar een gaan starten bij je accu om te kijken hoe je polen eruit zien. :toppie
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Zwakke dashboard verlichting.

Bericht door kroonhome »

Hallo,

Ergens heb ik een stukje gelezen over het verbeteren van de verlichting (dimlicht) van de T4 door een directe verbinding naar de accu te maken. Dit leverde dan een hogere lichtopbrengst op. Misschien is iets dergelijks ook mogelijk met de dashboard verlichting (achter de verwarmingsknoppen e.d.) om dit op een aanvaardbaar niveau te krijgen. Wie weet hier meer over?

Groetjes,
Arjan :alarm
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Als de radio normaal speelt, dan kan er met de massa van de radio zeker niets mis zijn, de eindtrap van de radio trekt meer stroom dan de verlichting van de radio..... mvg Ton.
Plaats reactie