Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Originele camper en kenmerken daarvan

vragen over de T4
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door repelsteeltje »

Multivan Generation schreef:@ Pascal,
beter 2e hands kopen,
nieuwprijs in de buurt van de 560 euro :knipoog

Het zijn de meest stabiele fietsendragers voor de T4..


@ Annoingthing

Erg fraai... :yes

soms kom je ze tegen voor schappelijke prijs op http://www.ebay.de" onclick="window.open(this.href);return false;
fabrikant is vw niet zellufh, ze kochten ze in bij...... westfalia :nuts
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door matje86 »

Votex
http://cgi.ebay.de/Vw-Bus-T4-Original-V ... 4a9dc76afc" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://cgi.ebay.de/Original-VW-Fahrrad- ... 3ca95cbf5a" onclick="window.open(this.href);return false;
of
http://cgi.ebay.de/Original-VW-Fahrrad- ... 483913d2ae" onclick="window.open(this.href);return false;
of nieuw
http://cgi.ebay.de/Volkswagen-Hecktraeg ... 3a51e43f85" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 23 jan 2010, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door repelsteeltje »

matje86 schreef:Votex
http://cgi.ebay.de/Vw-Bus-T4-Original-V ... 4a9dc76afc" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft vw er dus 2 leveranciers voor gehad :bonk

heb er hier eentje door de vw dealer die de bus in duitsland ook nieuw leverde aangebracht is. boekje van de drager is keurig van vw, en op de drager zit een keurige plakker made for vw by westfalia. Westfalia heeft deze drager ook onder eigen naam verkocht....
bedrogenbelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012, 12:35

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door bedrogenbelg »

ik zag ook een camper te koop op de website van deze officiele garage, om te weten of ze betrouwbaar waren heb ik toen gezocht op internet en ik stuitte op jullie verhaal, wat me er toe aanzette hun camper te kopen, want ze klinken heel fair en betrouwbaar. ondertussen zijn we een jaar verder, een jaar van proberen contact met hen te krijgen omdat ik de camper niet in belgie ingevoerd krijg, er zijn ontoelaatbare gebreken aan en ondertss bleek de camper geen geldige APK te hebben hoewel dit zwart op wit op de factuur staat, en die factuur blijkt bovendien VALS. ECC heeft gedaan wat het kon, en raadde me aan naar de rechtbank te stappen gezien de overduidelijk bewijzen van puur opzettelijk bedrog. jammer dat forums enkel positieve reacties toelaten, wie weet circuleren er veel meer oplichtverhalen als het mijne over deze garage, dan positieve zoals het uwe. ik kon dit niet ongezegd laten, ik ben al mijn spaargeld kwijt en moet nu nog duur gaan procederen ook, ik wil een ander dit leed besparen!
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door annoyingthing »

bedrogenbelg schreef:ik zag ook een camper te koop op de website van deze officiele garage, om te weten of ze betrouwbaar waren heb ik toen gezocht op internet en ik stuitte op jullie verhaal, wat me er toe aanzette hun camper te kopen, want ze klinken heel fair en betrouwbaar. ondertussen zijn we een jaar verder, een jaar van proberen contact met hen te krijgen omdat ik de camper niet in belgie ingevoerd krijg, er zijn ontoelaatbare gebreken aan en ondertss bleek de camper geen geldige APK te hebben hoewel dit zwart op wit op de factuur staat, en die factuur blijkt bovendien VALS. ECC heeft gedaan wat het kon, en raadde me aan naar de rechtbank te stappen gezien de overduidelijk bewijzen van puur opzettelijk bedrog. jammer dat forums enkel positieve reacties toelaten, wie weet circuleren er veel meer oplichtverhalen als het mijne over deze garage, dan positieve zoals het uwe. ik kon dit niet ongezegd laten, ik ben al mijn spaargeld kwijt en moet nu nog duur gaan procederen ook, ik wil een ander dit leed besparen!
:groteogen

Kennen het gevoel van in de maling te zijn genomen helaas maar gelijk een vraag aan wie of wat refereer je de "positieve" reacties?
iig veel succes toegewenst met deze lastige klus.

Jeannette en Eric
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door Pascal-141 »

bedrogenbelg schreef:ik zag ook een camper te koop op de website van deze officiele garage, om te weten of ze betrouwbaar waren heb ik toen gezocht op internet en ik stuitte op jullie verhaal, wat me er toe aanzette hun camper te kopen, want ze klinken heel fair en betrouwbaar. ondertussen zijn we een jaar verder, een jaar van proberen contact met hen te krijgen omdat ik de camper niet in belgie ingevoerd krijg, er zijn ontoelaatbare gebreken aan en ondertss bleek de camper geen geldige APK te hebben hoewel dit zwart op wit op de factuur staat, en die factuur blijkt bovendien VALS. ECC heeft gedaan wat het kon, en raadde me aan naar de rechtbank te stappen gezien de overduidelijk bewijzen van puur opzettelijk bedrog. jammer dat forums enkel positieve reacties toelaten, wie weet circuleren er veel meer oplichtverhalen als het mijne over deze garage, dan positieve zoals het uwe. ik kon dit niet ongezegd laten, ik ben al mijn spaargeld kwijt en moet nu nog duur gaan procederen ook, ik wil een ander dit leed besparen!
Wat zijn die ontoelaatbare problemen ?

De camper die je gekocht had : is dat een originele VW T4 Westfalia , of zo'n "achteraf-ombouw" ?
Of die camper nu APK had of niet maakt niks uit , in Belgie heeft dat toch geen enkele waarde .
Een camper invoeren vanuit Nederland (naar Belgie) gaat altijd veel moeilijker dan een invoeren vanuit Duitsland . In Duitsland zijn ze zowieso goedkoper dan Nederland ook .
Ik heb ook een VW Westfalia ingevoerd vanuit Duitsland , binnen 1 week was alle papierwerk en keuring in orde , en kon ik officieel rijden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door m.c van den berg »

Hoi Jeannette en Eric

Wat fijn dat alles is opgelost :yes
En top van de dealer :yes
Wij wensen jullie fijne :ikrij en veel vakantie plezier :campingT4
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door BenTDI »

Bij mij zit er ook een standkachel in en er zit ook een luchtje aan ...komt af en toe uit het uitlaatje van de standkachel en natuurlijk uit de uitlaat zelf maar dat is normaal ...de apk norm....
Als je een orginele Westfalia inbouw hebt en het is volgens de normen aangelegd is ie net zo als de orginele westfalia ..
Daar hoeft de bus dan niet voor onder te doen ...je hebt alleen geen plaatje in de deurstijl...belangrijk is een goede onderhouds historie en rekeningen ...waar ie in onderhoud is geweest....
Want daar kom je jezelf pas goed tegen als je nog remmen -distributie-olie - draagrubbers +etc..- Vacuumpomp - schokbrekers-koelvloeistof -remvloeistof en ga zo maar door moet vernieuwen ...en hoe is er mee omgegaan ...afgekard of netjes bereden.
:winter :winter :winter :winter :bifun :bifun :wjw
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
bedrogenbelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012, 12:35

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door bedrogenbelg »

Pascal-141 schreef:
bedrogenbelg schreef:ik zag ook een camper te koop op de website van deze officiele garage, om te weten of ze betrouwbaar waren heb ik toen gezocht op internet en ik stuitte op jullie verhaal, wat me er toe aanzette hun camper te kopen, want ze klinken heel fair en betrouwbaar. ondertussen zijn we een jaar verder, een jaar van proberen contact met hen te krijgen omdat ik de camper niet in belgie ingevoerd krijg, er zijn ontoelaatbare gebreken aan en ondertss bleek de camper geen geldige APK te hebben hoewel dit zwart op wit op de factuur staat, en die factuur blijkt bovendien VALS. ECC heeft gedaan wat het kon, en raadde me aan naar de rechtbank te stappen gezien de overduidelijk bewijzen van puur opzettelijk bedrog. jammer dat forums enkel positieve reacties toelaten, wie weet circuleren er veel meer oplichtverhalen als het mijne over deze garage, dan positieve zoals het uwe. ik kon dit niet ongezegd laten, ik ben al mijn spaargeld kwijt en moet nu nog duur gaan procederen ook, ik wil een ander dit leed besparen!
Wat zijn die ontoelaatbare problemen ?

De camper die je gekocht had : is dat een originele VW T4 Westfalia , of zo'n "achteraf-ombouw" ?
Of die camper nu APK had of niet maakt niks uit , in Belgie heeft dat toch geen enkele waarde .
Een camper invoeren vanuit Nederland (naar Belgie) gaat altijd veel moeilijker dan een invoeren vanuit Duitsland . In Duitsland zijn ze zowieso goedkoper dan Nederland ook .
Ik heb ook een VW Westfalia ingevoerd vanuit Duitsland , binnen 1 week was alle papierwerk en keuring in orde , en kon ik officieel rijden.
hi, thx voor je reactie!
het gaat om een ombouw denk ik, het is geen VW T4 maar een ford transit, het hoefde voor mij geen originele westfalia te zijn
het papierwerk was geen probleem, de camper heeft originele duitse papieren, dat zou de invoer vergemakkelijken volgens de verkoper en enkele van mijn vrienden, maar hij blijkt hem dus nooit zelf ingeschreven te hebben in zijn garage (hoewel ik hem bij de eerste bezichtiging niet kon meenemen want 'hij moet nog uitgeschreven worden') en de camper is duidelijk niet gekeurd, want bij navraag blijken de gebreken die hij vertoont ook in NL niet toegestaan: de LPG installatie is niet conform de europese wetgeving, er staat geen chassisnr in de motor, er is laswerk aan de onderkant, en de bol vd trekhaak ontbreekt dus die moet hersteld of afgebroken worden. om hem ingevoerd te krijgen moet ik hem dus laten slepen naar een garage, dan laten slepen naar een LPG garage, dan laten slepen naar een erkend mandataris om er een chassisnr te laten inkloppen, en dan nog eens laten slepen naar de technische invoercontrole! was er maar 1 gebrek aan geweest dan had ik hem allang opgemaakt om eindelijk van de stress en zever verlost te zijn, maar dit is me er echt teveel aan! de kosten voor de reparatie en nazicht en het kloppen vh chassisnr worden op minstens 2500 a 3000 euro geschat, daar komen dan nog al die sleepkosten bij! voor een camper die 8750 euro gekost heeft bij een officiele erkende garage MET ster!!?? voor die prijs hoort dat ding in orde te zijn! bovendien bieden ze all-in garantie bij de internetadvertentie! vandaar mijn ongeloof en woede, wat een bende oplichters, via een andere website kreeg ik nog reacties op mijn verhaal, van mensen die ook door hen opgelicht werden, ik kan alleen maar hopen dat mijn verhaal zoveel mogelijk mensen bereikt, ik post in ieder geval het verloop van de rechtszaak die volgende week opgestart wordt!
(sorry voor de vele uitroeptekens maar ik word echt GEK van deze historie...)
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door koekie520 »

Geloof mij, ik heb ook het een en ander meegemaakt met de invoer van de mijne. Ik heb nu ook eindelijk na een lange lijdensweg mijn California ingeschreven als kampeerwagen. 'twas eerst een 'break' met bijgevolg een belachelijk hoge wegentax.

Het motoridentificatienr staat normaalgezien op een sticker op het bovenste distributieafdekkapje. Dit ontbrak bij mij ook en toen hebben ze hem rechtstreeks van het motorblok moeten aflezen. Dat moet bij jou ook kunnen.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Motornummer

Hoe het verder loopt horen we dan wel.
groetjes
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door Joris 407 »

Uhh, ik weet het niet hoor, maar ik zie dat hierboven min of meer de schuld op dit forum wordt geschoven voor aanwezige positieve reacties over een bedrijf. Op de vraag waar die positieve reacties te vinden zijn is nog geen antwoord gegeven.

Ook ik heb een campertje gekocht en mij op internet (waaronder dit forum) goed ingelezen. Alles wat je op internet vind moet door de lezer op waarde geschat worden en naar mijn mening niet zomaar als waarheid aangenomen worden. Voor de aankoop van ons campertje heb ik zoveel mogelijk gelezen over de kenmerken van een af-fabriek California en vòòr de aankoop al deze kenmerken gecheckt, boekjes gecontroleerd en onderhoudshistorie opgevraagd bij VW. Verder kun je met een portie gezond verstand ook een aardig beeld krijgen van hoe er met de wagen is omgegaan. Wat niet wegneemt dat het iedereen kan overkomen om opgelicht te worden, want er zijn hele sluwe oplichters bij.

Ik wens degene die het aangaat sterkte en succes met de afwikkeling.
Gebruikersavatar
vw_camper
Berichten: 641
Lid geworden op: 24 mei 2008, 13:06

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door vw_camper »

Helemaal eens, je kunt weetjewellers met goedbedoelde adviezen niet de schuld geven van een miskoop.
En ik kan me vergissen, maar gaat het niet om een Ford Transit???
Groeten, Bert
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door Joris 407 »

Ja, dat las ik ook, maar dat feit laat ik maar even buiten beschouwing. :nuts
bedrogenbelg
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2012, 12:35

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door bedrogenbelg »

vw_camper schreef:Helemaal eens, je kunt weetjewellers met goedbedoelde adviezen niet de schuld geven van een miskoop.
En ik kan me vergissen, maar gaat het niet om een Ford Transit???
om alle misverstanden op te helderen: de meeste forums laten enkel positieve verhalen toe, niets wat zij als lasterlijk beschouwen, vandaar dat die negatieve reacties vaak niet geplaatst worden, waardoor er dus een vertekend beeld ontstaat. als er vb 20 negatieve verhalen over een verkoper zijn en slechts 4 positieve, maar die negatieve mogen niet gepost worden, dan lijkt het voor een leek die opzoekwerk verricht over een bepaalde verkoper alsof er ENKEL positieve ervaringen rond die verkoper zijn, wat hem dan kan doen besluiten om bij die verkoper iets aan te kopen, terwijl ze misschien al tientallen klanten opgelicht hebben maar die verhalen mogen niet gepost worden. snappie? op dit forum mag dit dus blijkbaar wel, er zijn er anderen die mij berichtten dat de naam vd verkoper niet vermeld mag worden. wat dan het nut is van een forum snap ik niet, maar bon. hartelijk dank in ieder geval voor alle reacties!
en dat het een ford transit betreft ipv VW maakt geen verschil uit, ok die zijn msch slechter van kwaliteit, ik ken niets van merken, daarom vertrouwde ik ook op een officiele garage; waar het om gaat is dat die mij een camper verkocht heeft met APK en ALL-IN GARANTIE en dat hier niets van waar is!
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Originele camper en kenmerken daarvan

Bericht door Joris 407 »

Bedankt voor de toelichting. Ik moet eigenlijk zeggen dat mijn ervaring met forums juist andersom is. Bijvoorbeeld: als ik overweeg ergens een bepaalde studie te gaan doen en ik google op de naam van de aanbieder dan vind je juist vaak meer klachten dan positieve reacties. Wie een negatieve ervaring heeft is veel sneller geneigd dit naar buiten te brengen dan mensen met positieve ervaring.

Hier proberen we elkaar in ieder geval zo goed mogelijk te helpen en dat blijft lang niet altijd beperkt tot de virtuele wereld! :wjw
Laatst gewijzigd door Joris 407 op 23 feb 2012, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie