Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zelfgemaakte uitlaat

vragen over de T4
Plaats reactie
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

zelfgemaakte uitlaat

Bericht door niels »

Wie heeft er ervaring met een zelfgemaakte uitlaat?
Ik hen zelf het achterste deel vervangen door een zelf gemaakte dubbele uitlaat; ik heb een 90 graden lasbocht gebruikt als aansluiting op het middelste deel, zo dus 2 kanten op met een doorsnede van 76mm, zonder dempers.
Het ziet er prachtig uit, maar: in het toerenbereik van ca. 2000-2500 omw/min bij gasgeven maakt de uitlaat een héeele hoop herrie.
Wat kan er niet goed zijn cq. aangepast worden zodat de herrie binnen de perken blijft?

Mvrgr. Niels
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Bericht door ferry395 »

hey niels heb je een tdi of 2.4 ik zou er twee dempers tussen lassen gr ferry
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Bericht door marcel 415 »

hallo ik heb een 19 td en ook een zelfgemaakte uitlaat via een weetjeweller,ik heb een dubbele uitlaat vanaf het midden en er zitten geen dempers tussen alleen aan het eind 2 sebring dempers(clio).en het maakt herrie maar niet zo dat je er doof van wordt.als je een tdi hebt die hoor je haast niet.maakt minder herrie.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hoi mede busrijders, het is zo, als je er een turbo op hebt zitten neemt die heel veel geluid weg, dus zonder turbo kun je het beste nog een demper plaatsen. mvg Ton.
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Bericht door niels »

Het is een 111kw tdi, het is een rotherrie tussen 2000-3000 omw/min, binnen in de bus.
Het lijkt wel of het geluid vanonder de bus komt.
Deze bus heeft achter ook een verdamper van de airco, dus aan de rechterkant is weinig ruimte voor een demper, als het niet simpel te verhelpen is dan kies ik toch voor iets minder herrie binnenin de bus, van deze herrie wordt je een beetje gek.

Niels
Plaats reactie