Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dikke Downpipe...

vragen over de T4
Plaats reactie
Hendrik-Jan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:09

Dikke Downpipe...

Bericht door Hendrik-Jan »

Vraagje : heb reeds een katvervanger gemonteerd,(wat mij zeer goed bevalt)heeft het dan nog zin om een dikke downpipe te monteren ?

wie heeft daar ervaring mee.

groeten HJ
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1394
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Bericht door Gretschi »

Ik heb vorige maand alles in een keer gedaan, mijn voorbanden slijten wat sneller maar ja dat zal aan mijn/haar rechtervoet liggen, wij merken het dus wel, dikke downpipe, katvervanger en een enkele demper alles van EPS,

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Tuurlijk heeft dat zin...ha....ha.... :jump

Heb er ook een laten monteren en dan kun je net ff wat sneller optrekken... :lach

Groeten,

Niels949
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

Ik ben er ook zeer in geinteresseerd. Het mag van mij er vanachter hetzelfde uitzien als origineel, en ook hetzelfde klinken.
Ik vraag mij alleen af of we straks niet gedwongen worden een roetkat te monteren. In duitsland zijn ze al met zo'n soort boete heffingssysteem bezig voor milieu onvriendelijke auto's.

Peter,
Wat was je ongeveer kwijt aan euro's?
En wat voor gevolgen heeft het voor het geluid?
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1394
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Bericht door Gretschi »

Hoi Eldert,

Ik was ongeveer €1600 armer, maar daar zat wel een overnachting in het centrum van Groningen bij, een diner een ontbijt en een lunch de nodige biertjes en een bioscoopje bij, dit alles voor twee personen, hebben we echt gedaan.

De uitlaat zelf zat er binnen twee uurtjes onder hier was ik compleet €1220 aan kwijt en het geluid valt erg mee alleen wanneer je op het gas gaat hangen hoor je hem een beetje brullen, pakt veel sneller op, ik ben er erg blij mee. Vorig jaar de einddemper, het jaar daarvoor de katalysator en dit jaar zal het de middendemper worden, ik dacht dan maar in een keer goed het kost wat maar dan heb je ook wat.

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Eldert 895
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:11
Locatie: Beek-Ubbergen
Contacteer:

Bericht door Eldert 895 »

:ie dat is pittig.

Misschien toch maar in stukjes aanschaffen, vanaf de motor, als de roetkat vol is.

Bedankt voor je antwoord
Groeten Eldert
VW T4 '98 2.5 TDI 102PK, Peugeot Partner '98 1.9 69PK, Renault Twingo Quickshift '01 1.2 59PK, Citroën 2CV AZ '62 0.4 12PK
Plaats reactie