Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Endebendebus »

Da's gek nu staat mijn bericht er drie keer :nuts
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Oviivo »

Ik heb inderdaad ander gemotoriseerd vervoer, naast de Cali. Dus misschien was men daarom coulant :nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Joris 407
Berichten: 242
Lid geworden op: 06 feb 2011, 14:46

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Joris 407 »

Endebendebus schreef:Wilde een aanvraag doen bij camperverzekerd:

"nou meneer heeft u naast de camper nog een andere auto?"
Eh..nee
"nou het gaat om een T4 dan weten wij het al..."
Eh..wat weet u al?
"dan wordt de camper gebruikt als auto dus"
Dat is gek, u kunt dus zien door de telefoon dat ik de camper als auto gebruik. Terwijl ik ook een fiets heb!
"Tja meneer en u moet ook een bearlock hebben"
Op mijn fiets?
"Nee meneer op de auto..eh..ik bedoel camper"
Ja, ja DAT zet u er niet bij op uw website he?
"Tja wij kunnen voorwaarden stellen he, aan u de keuze"

Toen werd het gesprek onaangenaam en heb ik mijn aanvraag teruggetrokken. Je zal maar een schade moeten afwikkelen met zo'n stel helderzienden :bifun
Ja, bij mij verliep het contact destijds ook ietwat vreemd. Maar goed, moeten zij weten. Ik ben erg tevreden over nkc, hoewel ik nog niets geclaimed heb. Het contact is wel altijd goed.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Endebendebus »

Het zag er wel goed uit, in eerste instantie. All-Risk met een veel hoger verzekerd bedrag en nog een hoop extra's voor hetzelfde jaarbedrag als dat ik nu verzekerd ben WA-beperkt casco. Het contact vind ik persoonlijk heel belangrijk. De aardappel die ik aan de telefoon had was het niet voor mij,afgezien van het feit dat hij ons niet accepteerde. Wat natuurlijk hun goed recht is. Maar dan zoeken we nog wel een goede betaalbare camperverzekering natuurlijk. Ik heb al wat voorbij zien komen in dit topic dus maar eens gaan informeren de komende tijd :wjw
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
vwholiday
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2014, 15:36
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door vwholiday »

Helaas zijn onze ervaringen met Aveco niet goed. We hadden een offerte voor onze 3 bussen aangevraagd en waren overeen gekomen met ons contactpersoon zodra het kampeerseizoen weer begint wij de campers bij hen zouden laten verzekeren. In die periode in alle bussen een dure bearlock ingebouwd, kosten zo´n €1800,-. Mail voor huidige verzekering om op te zeggen was al geschreven, gelukkig nog niet verzonden. Heb ik vandaan Aveco aan de lijn, blijken ze sinds 1 januari geen campers van 15 en ouder met verhuur meer te verzekeren. Hadden ze dat wat eerder gemeld, dan had dat veel tijd en geld kunnen besparen.
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Gemberdraak »

Ik ben zojuist bij Camperverzekerd.nl (nogal stellig) afgewezen omdat ik aangaf dat ik de camper ook wel eens voor woon-werk gebruik (ik heb geen andere auto). Helaas. Dan wordt het NKC: op hun website staat nadrukkelijk dat dat geen probleem is.
Groetjes, Diana
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Icebox »

De Europeesche kan dan ook nog een optie zijn.
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Gemberdraak »

Thanks: ga ik ook even bekijken.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door matje86 »

Gemberdraak schreef:Ik ben zojuist bij Camperverzekerd.nl (nogal stellig) afgewezen omdat ik aangaf dat ik de camper ook wel eens voor woon-werk gebruik (ik heb geen andere auto). Helaas. Dan wordt het NKC: op hun website staat nadrukkelijk dat dat geen probleem is.
Groetjes, Diana
de verzekering belde mij om te vragen hoeveel ik er mee ging rijden











ik zei: 1 x naar de zuidpool en 1 x naar de noord pool per jaar, ik betaal dus 330 euro per jaar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Gemberdraak »

Hahahaha! :-)
Inmiddels verzekering bij Europeesche aangevraagd omdat NKC bij een niet-fabriekscamper geen online aanmelding accepteert en telefonisch voor dit soort zaken alleen op werkdagen bereikbaar is. Tja. Het is zaterdag avond en ik heb vanwege de afwijzing van die andere verzekeraar een onverzekerde camper buiten staan...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Oviivo »

Met een beetje voorbereiding was het natuurlijk geen haastklus geworden :knipoog
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door J vd Pal »

Diana,

Hoe is afgelopen?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Gemberdraak »

Hoi daar (hoe heet je, J?). Het is uiterst bizar gelopen. Er zit een sort jinx op, bijna. Zaterdag dus op de website van de Europeesche een verzekering aangevraagd. Je moet daar eerst een bemiddelaar uitzoeken en ik had een klein familiebedrijfje in Rotterdam uitgezocht: leek me fijn om met echte mensen te maken te hebben als het er ooit op aankomt. Bij de aanvraag kon ik de 'datum van vandaag' als ingangsdatum opgeven: aldus gedaan. Toen ik op de ' indienen' knop drukte stond er alleen 'Bedankt voor uw aanvraag'. Niets over binnen hoeveel tijd ik iets zou horen, of dat er een e-mail bevestiging aankwam. Ik doe veel zaken op het internet en een e-mail bevestiging is de gebruikelijke gang van zaken, dus dat vond ik raar. Dat ik zondag niets horde schreef ik toe aan het feit dat ik een klein familiebedrijfje had uitgezocht: die lezen misschien niet op zondag hun zakenmail. Maar maandag heb ik ook niets gehoord, dus dinsdag heb ik de bemiddelaar gebeld: die wisten nergens van en zouden het uitzoeken. Gisteren ochtend opnieuw gebeld: niets te vinden dus per telefoon opnieuw geprobeerd een verzekering aan te vragen. Halverwege het process bleek mijn aanvraag toch boven tafel bij de Europeesche: ze waren 'm nog aan het beoordelen. De bemiddelaar zou me op de hoogte houden. Sindsdien niets meer gehoord. Gelukkig rij ik nog niet met de camper, maar alleen al onverzekerd op straat staan is link. Als ik vanmiddag nog niets weet ga ik alsnog de NKC bellen (daar kun je je een zelfbouwcamper-verzekering niet online aanvragen). Gedoe allemaal. Ik zal blij zijn als het rond is, linksom of rechtsom. Groetjes, Diana
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door J vd Pal »

Hoi Diana,

Bedankt voor het antwoord en excuus, ik ben Jasper.

Het is wel een hele puzzel en gedoe aan het worden zo. Ik de aankoop van een T4 California dus ik ben mij aan het inlezen en uiteraard hoort een goede verzekering ook bij een van de dingen die straks geregeld moet worden vandaar mijn interesse.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Camperverzekering geannalyseerd, de (mijn) uitkomst.

Bericht door Gemberdraak »

Hoi Jasper. Een California is een fabriekscamper. Dat zal een stuk makkelijker zijn. Succes ermee! Groet, Diana
Plaats reactie