Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

?!?power weg?!? help

vragen over de T4
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

stijnh schreef:@Marcel Slufter: heb je een boordcomputer?
Hoe bedoel je boordcomputer? Denk het niet trouwens.

En inderdaad de interpretatie van mijn log maakt heel wat los onder de kenners.

Ik ben nog steeds niet echt heel veel wijzer, zolang de storing zich niet meer voordoet wacht ik maar even af.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door stijnh »

Marcel Slufter schreef:
stijnh schreef:@Marcel Slufter: heb je een boordcomputer?
Hoe bedoel je boordcomputer? Denk het niet trouwens.

En inderdaad de interpretatie van mijn log maakt heel wat los onder de kenners.

Ik ben nog steeds niet echt heel veel wijzer, zolang de storing zich niet meer voordoet wacht ik maar even af.
ah lig er niet wakker van. ga er vanuit dat alles ok is wat je tuning betreft. die is vakkundig uitgevoerd

heb je je foutcodes al uit gelezen? misschien is er daar een fout.
zoniet wachten tot de fout weer optreedt en dan een log proberen maken.

op afstand is het allemaal wat moeilijker te beoordelen
Laatst gewijzigd door stijnh op 15 nov 2009, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Geen enkele foutcode.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5267
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door René »

Maar we zijn met zijn allen nog steeds in afwachting van je inspuittijdstip. Indien deze niet op tijd staat kan er ook van alles misgaan mbt geen trekkracht e.d. Nu denk ik dat het in orde is daar het af en toe optreedt.
Controle is geen wantrouwen....... En heb je je lmm al eens omgewisseld met die van iemand anders uit de buurt?

René
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Duveltje-77 »

oke pompspaning verhogen maar
brengt dit geen risico's met zich mee?
want je overschrijdt eigenlijk de waardes van de computer wat hij niet weet
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door stijnh »

Duveltje-77 schreef:oke pompspaning verhogen maar
brengt dit geen risico's met zich mee?
want je overschrijdt eigenlijk de waardes van de computer wat hij niet weet
mvg ronald
dat is het voordel van een computer, waardes die hij niet kent leer je hem :knipoog

zonder waardes verhogen "die de computer niet weet" kan je niet tunen. of het nu pompspanning is of andere waarden , waarden verhogen moet je doen.

het gaat hem niet zozeer over de computer maar over het mechanische resultaat dat die verhoging teweeg brengt
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Heeft een tijd geduurd maar heb weer vergelijkbare problemen.
Eerst vorige week riem brandstofpomp kapot, deze vervangen, nog niet gechecked met vagcom. Startte en liep wel prima.
Vanmorgen lege accu, gestart met kabels, startte direct.
Had totaal geen pit, soort noodloopidee.
Opnieuw starten hielp niet.
Doortrekken tot +/- 2500 tpm, ineens kwam de pit terug, echter niet helemaal.
Opnieuw starten gaf weer hetzelfde probleem.
Thuisgekomen kanalen 3,8 en 11 gelogd en foutcodes uitgelezen.
Lijkt de LMM geeft 000 aan tot 2500 toeren en geeft dan ineens 550 aan en blijft daarop.
Ongeloofwaardige meetwaarde.

Zal de Log erbij plakken.

Misschien is er iemand die er naar kan kijken?

BVD, Marcel.

074 906 018 C,, 2.5l R5 EDC G000SG 2520,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine,Air Mass,Air Mass,EGR Valve,,Engine Speed,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,Engine Speed,Charge Air,Charge Air,Charge Air
,TIME,Speed,Calculated,Actual,Duty Cycle,TIME,,Driver Request,Torque Limitation,Smoke Limitation,TIME,,Pressure Calc.,Pressure Actual,Valve D. Cycle
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.00,1163,320.0,0.0,4.8,0.40,1204,18.8,28.8,16.2,0.81,1244,1356.6,1091.4,12.8
,1.20,1306,950.0,0.0,4.8,1.61,1346,49.8,29.8,15.6,2.03,1387,1519.8,1132.2,12.8
,2.44,1448,950.0,0.0,4.8,2.86,1489,49.6,31.4,14.8,3.26,1550,1693.2,1183.2,12.8
,3.66,1591,950.0,0.0,4.8,4.06,1632,49.4,33.2,14.2,4.46,1673,1846.2,1234.2,12.8
,4.86,1714,950.0,0.0,4.8,5.26,1754,49.4,34.8,13.6,5.66,1795,1938.0,1275.0,12.8
,6.06,1836,950.0,0.0,4.8,6.44,1877,49.2,36.4,13.0,6.84,1918,1989.0,1305.6,12.8
,7.24,1938,950.0,0.0,4.8,7.64,1979,49.0,37.8,12.0,8.04,1999,2009.4,1326.0,12.8
,8.44,2040,950.0,0.0,4.8,8.84,2060,49.0,38.4,11.6,9.24,2101,2019.6,1346.4,12.8
,9.64,2122,950.0,0.0,4.8,10.04,2142,48.8,38.8,11.4,10.44,2162,2019.6,1366.8,12.8
,10.84,2183,950.0,0.0,4.8,11.24,2203,48.6,39.2,11.2,11.64,2224,2019.6,1387.2,12.8
,12.04,2244,950.0,0.0,4.8,12.44,2264,48.6,39.4,11.0,12.82,2285,2029.8,1407.6,12.8
,13.22,2305,950.0,0.0,4.8,13.62,2326,48.4,39.6,10.6,14.02,2346,2029.8,1417.8,12.8
,14.42,2366,950.0,0.0,4.8,14.82,2366,48.4,39.8,10.4,15.22,2428,2029.8,1550.4,12.8
,15.62,2509,950.0,550.0,4.8,16.02,2591,47.8,40.0,25.8,16.42,2652,2029.8,1938.0,12.8
,16.85,2734,950.0,550.0,4.8,17.26,2815,47.2,39.8,25.8,17.66,2876,2029.8,1978.8,12.8
,18.06,2938,950.0,550.0,4.8,18.48,3019,46.6,39.4,25.8,18.88,3080,2029.8,1968.6,12.8
,19.28,3142,950.0,550.0,4.8,19.68,3203,46.0,39.0,25.8,20.08,3284,2029.8,1968.6,12.8


En een als hij al op 550 staat.

Sunday,22,February,2015,17:07:24
074 906 018 C,, 2.5l R5 EDC G000SG 2520,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
,,Engine,Air Mass,Air Mass,EGR Valve,,Engine Speed,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,Engine Speed,Charge Air,Charge Air,Charge Air
,TIME,Speed,Calculated,Actual,Duty Cycle,TIME,,Driver Request,Torque Limitation,Smoke Limitation,TIME,,Pressure Calc.,Pressure Actual,Valve D. Cycle
Marker,STAMP, /min, mg/str, mg/str, %,STAMP, /min, mg/str, mg/str, mg/str,STAMP, /min, mbar, mbar, %
,0.80,1081,310.0,550.0,4.8,0.00,1020,8.6,28.2,26.4,0.40,1061,1111.8,1050.6,12.8
,2.00,1265,950.0,550.0,4.8,1.20,1122,49.6,28.4,26.2,1.60,1183,1315.8,1091.4,12.8
,3.20,1510,950.0,550.0,4.8,2.40,1346,49.8,29.8,25.6,2.80,1428,1550.4,1193.4,12.8
,4.40,1734,950.0,550.0,4.8,3.60,1571,49.6,32.4,25.8,4.00,1652,1825.8,1356.6,12.8
,5.59,1979,950.0,550.0,4.8,4.80,1816,49.4,35.6,25.8,5.19,1897,1989.0,1530.0,12.8
,6.84,2224,950.0,550.0,4.8,5.99,2060,49.0,38.2,25.8,6.43,2122,2019.6,1683.0,12.8
,8.06,2448,950.0,550.0,4.8,7.24,2285,48.6,39.6,25.8,7.66,2366,2029.8,1825.8,12.8
,9.26,2672,950.0,550.0,4.8,8.46,2509,48.0,40.2,25.8,8.86,2591,2029.8,1948.2,12.8
,10.50,2876,950.0,550.0,4.8,9.69,2734,47.4,39.8,25.8,10.10,2795,2029.8,1999.2,12.8
,11.73,3080,950.0,550.0,4.8,10.92,2938,46.8,39.6,25.8,11.33,3019,2029.8,1989.0,12.8
,12.95,3264,950.0,550.0,4.8,12.12,3121,46.2,39.2,25.8,12.52,3182,2029.8,1989.0,12.8
,14.16,3427,950.0,550.0,4.8,13.36,3305,45.8,38.8,25.8,13.76,3366,2029.8,1958.4,12.8
,15.38,3590,950.0,550.0,4.8,14.56,3488,45.2,38.6,25.8,14.96,3529,2029.8,1958.4,12.8
,16.58,3713,950.0,550.0,4.8,15.79,3631,44.6,38.2,25.6,16.19,3672,2029.8,1938.0,12.8


En de foutcodes:

Sunday, 22 February 2015, 16:39:43.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 074 906 018 C

Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G000SG 2520

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 02743

VCID: 165F455B619F

2 Faults Found:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

16485 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0101 - 35-00 - Please Register/Activate

---------------------------------------------------------------------------





Sunday, 22 February 2015, 17:13:58.

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Control Module Part Number: 074 906 018 C

Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G000SG 2520

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 02743

VCID: 165F455B619F

2 Faults Found:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-00 - -

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Heb wel de sensor, tenminste deel wat je ziet, enigszins schoon te maken.
Zat iets van aanslag op, geen effect.

Is er voor dit type ok een Pierburg vervanger?
F 00C 2G2 027
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Zag er niet echt vuil uit.

Waar kan ik een vervanger kopen voor een redelijke prijs. Er wordt zo ontzettend veel aan geboden.
Lees dat ze er al zijn vanaf zo'n 65 euro. Die heb ik nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Multivan Generation »

Je knalt iets op het forum,
maar wellicht kunnen mensen er niets mee.
Kun je niet even een plaatje/foto plaatsen van de huidige LMM?

Pierburg zijn er namelijk in 2 versies :zwaai
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

20150226_012008_resized.jpg
20150226_012002_resized.jpg
20150223_112906_resized.jpg
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

20150226_012015_resized.jpg
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Geert G »

Heb je toevallig een K&N filter gemonteerd?
Die olie in zo'n filter vinden Bosch Lucht Massa Meters niet zo fijn.
Deze olie slaat neer op het meet-element en overlijd daardoor langzaam.
Oeverings....... een Bosch LMM reageert beter op het gaspedaal als een Pierburg LMM. :werkaanT4
Bosch genereert meer trekkracht dan een Pierburg. (praktijktest)

Ik heb nog een gebruikte Bosch LMM liggen.
Mag voor een zacht prijsje weg..... :toppie
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Nee, geen K&N filter.

Ik ben geïnteresseerd, wat is zacht? Ga er vanuit dat deze in orde bevonden is?

Nou ben ik weer in de war, overal lees ik dat de Pierburg beter zou zijn?

Iig ongevoeliger voor vuil en voor de rest geen nadelen?
Marcel Slufter
Berichten: 138
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
Locatie: Rockanje

Re: ?!?power weg?!? help

Bericht door Marcel Slufter »

Pierburg 70 euries geplaatst.
Rijdt als nooit tevoren.
LMM geeft meer aan dan de oude ooit deed.
Plaats reactie