Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruise Control modificatie

vragen over de T4
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Cruise Control modificatie

Bericht door slopelrijder »

mijn ajt uit 2002; schuif naar stuur toe is CC eraf
schuif van stuur af, naast CC vast / aan zetten bij langdurig opzij duwen ( van stuur af dus) dan vermeerderd hij snelheid en houdt die daarna vast.
op het knopje duwen; snelheid omlaag, en houdt die daarna vast op de nieuw ingestelde snelheid ....
overigens; het duurt best wel "even" zo'n 2 seconden voor de snelheid aangepast wordt via "schuifje of knop"gebruik.
aantikken koppeling of rempedaal dan is natuurlijk wel direct CC uitgeschakeld....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Hurbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 nov 2016, 21:47

Re: Cruise Control modificatie

Bericht door Hurbie »

dennisvt4 schreef: 17 jun 2017, 11:15 mijn acv 1996 doet ook vertragen met het schuifje, echter wel op bepaalde manier bewegen

ik mis alleen het genoemde knopje waar over gesproken wordt om hem ff aan te tikken zodat ie uit gaat en terug kan naar de restore modus, tik nu de rem maar ff in :nuts
Op een bepaalde manier bewegen? Vertel! :-)
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Re: Cruise Control modificatie

Bericht door Roffel »

Je kan ook een (normaal) gesloten drukschakelaartje in serie monteren met je koppelingspedaal drukschakelaar en deze ergens plaatsen waar je tijdens het rijden goed bij kan b.v. in de bovenkant van je deurpaneel.
Bijlagen
Schalter.jpg
Schalter.jpg (3.12 KiB) 504 keer bekeken
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
Plaats reactie