Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verhogen vooraan...

vragen over de T4
Plaats reactie
Strow
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007, 17:35

Verhogen vooraan...

Bericht door Strow »

Hoi.

Zou graag mijn T4 verhogen vooraan aangezien mijn banden haperen aan de buitenkant van de wielkasten bij het rijden in een put en dergelijke... Heb mij laten wijsmaken dat dit met de standaard veerpoten mogelijk is.
Kan iemand mij helpen?

Greets

Strow 1011

Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Een T4 heeft geen veerpoten vooraan , wel torsiestangen .
En deze kun je inderdaad heel makkelijk naar boven en beneden draaien .
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een degelijke (rol)krik en een sleutel van 27mm.
Aan de achterzijde van de brandstoftank (onderaan) , zie je 2 dikke draadstangen zitten , met elk een moer erop . Daar deze moer naar boven te draaien , zal je T4 ook naar boven gaan vooraan.
Wel erop letten dat je altijd links en rechts precies evenveel verdraaid.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Strow,
ja hoor ik kan je helpen, kom van het weekend effe langs, dan doen we het samen :knipoog

Zeeland dus voor jou niet al te ver weg.. :knipoog
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 feb 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

veerpoten steken er vooraan niet onder. het zijn torsi-assen. heel simpel om te verhogen ,krik de bus omhoog vooraan en net achter de benzine of mazout tank steken er 2 dikke draad stangen naar beneden met er een moer op als je met behulp van een dop of sleutel 27 de moer meer naar boven draait gaat de bus omhoog en als je ze losser draait zakt ze . (let wel links en rechts evenveel vast of los draaien zodat hij niet scheef komt te hangen) best daarna laten uitlijnen denk ik groetjes jurgen :toppie
Strow
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 mar 2007, 17:35

Bericht door Strow »

Okido,

ga dat dit morgen eens proberen!

Merci hé
Plaats reactie