Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

camper bouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Vandaag een dealer in de buurt van gevonden die reimo extreme verkocht (boranka in de weerde, 7.50 per vierkant meter, 10 mm).
Vanmiddag naar toegereden en gelijk de benodigheden aangeschaft. Daarna gelijk begonnen. Ik heb de houten vloer als mal gebruikt om het daarna voorlopig even met ducktape vast te zetten aan de houten vloer. later lijm ik hem vast aan de houten vloer. Dat leek me handig als er eventueel ooit nog wat roest behandeld moest worden, dan hoeft ik alleen de vloer er uit te halen vanplaats het isolatie van de grond te trekken(laten we hopen van niet).
Van het rest materiaal ben ik alvast aan de zijkanten begonnen en zo de rest nog even intact gehouden, scheelt toch weer in de kosten. Deze heb ik vast gezet met een beetje bizon kit zodat als het echt goed zit er weer af kan en definitief vast gezet kon worden.
Afbeelding
Afbeelding

daarnaast wordt mijn inrichting gesponsord door de gemeente, er was een verkiezingsbord opgewaaid waar niks meer mee gedaan werd. mooie stukjes hout er uit gehaald en zodoende toch weer wat centjes uitgespaard.
Afbeelding

van het weekend hopen dat ik de rest ook af krijg, maar eerst het keukentje ophalen bij peter!
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

isolatie is klaar en van het weekend de nieuwe platen op hun plek zetten. Bij het er uit halen zijn nogal wat van die plasticschroefjes gesneuveld. Dan bedoel ik die gene die je door de wand prikt en dan aandraait. Weet iemand waar je deze kan kopen? ik heb ze nog nooit bij de gamma ofzo gezien, maar ik moet zeggen hard gezocht heb ik daar nog niet.
of zijn er mischien betere manieren op de platen terug te monteren.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

Deze bedoel je?

Afbeelding

die kun je gewoon bij de dealer halen..

Of misschien hou je er wel van de dakplaten over :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

ja die bedoel ik inderdaad! uiteraard hou ik er een paar over van het dak, nooit aan gedacht hopen dat ik er genoeg overhoud.
verder had ik nog een tweede vraag, (net vergeten) ik heb dat afdicht/stoot rubber om mijn achterklep weg gehaald. kan ik een nieuwe kopen bij de dealer en wat is ongeveer de prijs?
deze is echt smerig kwam ik achter en krijg hem niet schoon.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Multivan Generation »

heb je dat schoonmaken al geprobeerd met wat siliconen-spray?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

veel geprobeerd maar dat nog niet! bedankt voor de tip, eens kijken of dat werkt.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

boven genoemde bekledingsclips hoe je alleen LOS te draaien, (bij demontage dus) bij montage druk je de kern gewoon naar binnen (eerst buitendeel in het gas van plaat en carrosserie en dan de kern doordrukken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Vandaag de houtenpanelen op maat gezaagd en morgen plaatsen. Gelukkig had ik de oude stukken bewaard en als mal kunnen gebruiken dat maakten vandaag een zeer productieve dag. Morgen alles er in plaatsen, de schuifdeur en de achterklep zet ik vast met imbusschroeven de rest zet ik vast met een paar schroeven en constructie kit. Zo hoop ik trillingen tussen de auto en het plaat te voorkomen maar kan ik wel makkelijk bij de slotmechanisme komen bij beide deuren.
morgen hoop ik foto's te hebben. ik heb er zin in want dan wordt het van een kale bus in 1 keer een mooie bus :jumpklap

ik had nog wel het vraag over deze foto, hij is gemaakt bij de achterkant waar de lichten zitten. Voor mijn gevoel mist hier een afdekklepje of dergelijke. Ik wil het in ieder geval afdichten. Hebben jullie een goede oplossing?

Afbeelding
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

zo vandaag allebei vrij geweest en de dag eens nuttig besteeds. Omdat het dakje deze week warschijnlijk nog niet gaat lukken zijn we met karton een indeling gaan bouwen. Zo dat we ten eerste eens een beeld kregen bij de ideen in ons hoofd, maar ook eens te kijken waar je tegen aanloopt. Voor ons is het belangrijk dat we onder het bed veel ruimte hebben voor onze surfboards. We zijn tot het volgende resultaat gekomen:

Afbeelding

achter zit een soort hoedenplank over de hele breedte en 80 cm lang, deze is net zo hoog als het zit gedeelte. ongeveer 45 cm hoog.
dat is de minimale hoogte die we nodig hbben om 4 surfboards mee te kunnen nemen.

Afbeelding

bankje en leuning zijn 120 breed, het wordt geen breed bed, maar zo krijgen we aan de bovenkant nog wat opberg ruimte die we onder verliezen omdat daar de boards liggen.

Afbeelding
door de zitting naar voren te trekken wordt het bed 180, en komt zo precies tegen het keukentje aan. De linker strook zo breed als het keukentje kunnen we laten dus bbakjes enkastjes bouwen. Maar hoe we dat gaan doen zien we dan wel weer.
Een tafeltje zijn we in deze indeling nog niet helemaal uit. We denken aan een constructie die we aan het keukentje kunnen zetten. waarschijnlijk moet het keukentje wel iets meer naar het midden anders is het voor de zitbank niet te doen om aan de tafel te eten (of een andere construstie te bedenken).

hoe we het gaan monteren moeten we nog even goed naar kijken, we gaan het waarschijnlijk helemaal van hout maken omdat als het niet bevalt makkelijk de zaag er in kan en aangepast kan worden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening op onze eerste poging. Het lijkt ons een praktishce indeling en zijn er achtr gekomen dat het goed pas maken een hele klus gaat worden.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: camper bouwen

Bericht door chv »

Hoi Eric,

Hou er rekening mee dat die bekledingsclips niet gek veel dikker platen op hun plek kunnen houden dat de boardplaten die er origineel mee worden vastgehouden. Toen ik het board van de achterklep wilde vervangen door 6mm MDF kon dat niet omdat de buitenmantel van die clips dan niet genoeg houvast aan het metaal van de deur.
Ik heb het opgelost door het MDF op het board te lijmen en op de plaatsen van de bevestigingsclips grote uitsparingen te maken in het MDF. Zodat de clips het board vasthouden en het board weer het MDF.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: camper bouwen

Bericht door surfingerik »

Het is inderdaad even passen en meten. Het moeilijkste vond ik toch om te beslissen op welke afstand de bank komt ten opzicht van de toekomstige draaistoel.
maar na alles is ingebouwd hou je inderdaad weinig ruimte over, het enige wat ons meeviel was de hoeveelheid ruimte naast ons bed. gemiddelde toch nog een kleine 40 cm, daar kunnen we dus mooie kastjes kwijt.

@chv
dat is inderdaad nu ook het grootste probleem, hoe ga ik een draagbare constructie bouwen. Als ik eerlijk ben snap ik niet helemaal hoe je het gedaan heb. helaas is mijn technisch inzicht een beetje beperkt (al heb ik het idee dat het aan het goed komen is door dit project).
zou je het nog eens willen proberen uit te leggen?? :bonk
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: camper bouwen

Bericht door Harry62 »

Misschien een raar idee maar heb je er al eens over gedacht om de surfboards, met een beugel, aan het plafond te hangen?
Dan hou je de onderkant bergruimte voor allerlei spullen. Een maal op de plek van bestemming haal je de boards er toch uit!
Wel een stevige beugel ivm opvangen bij eventuele botsingen. :ie Niet dat dat gebeurt maar toch.

Maar goed bezig jullie, zie wel dat over elke stap nagedacht wordt.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: camper bouwen

Bericht door chv »

Hoi Eric,

Ik zal dinsdag wel een of twee foto's maken en rechtstreeks aan je mailen om het te verduidelijken.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: camper bouwen

Bericht door Reny »

Vraagje, waarom kies je ervoor om je bed 1.20 meter te maken met 40 cm kastruimte ernaast? Ik denk dat ik er persoonlijk voor zou kiezen om mijn bed 1.40 te maken.

Geen idee hoor, misschien loop je vast op je keuken :knipoog
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: camper bouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Reny schreef:Vraagje, waarom kies je ervoor om je bed 1.20 meter te maken met 40 cm kastruimte ernaast? Ik denk dat ik er persoonlijk voor zou kiezen om mijn bed 1.40 te maken.
misschien heeft ie een (nog verse en) heel goede relatie en liggen ze graag dicht bij elkaar? :bifun :lach :lach :lach
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie