Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Harry62 schreef:Heb je het met dat laadtstroom lampje ook al opgelost?

Dit is wat ik heb gedaan toen: De blauwe draad, volgens mij, heb ik in serie gezet met een lampje.
Deze brand dan wel constant maar de laadtstroom werkt direct en geeft geen melding af.
Ik heb een stadslicht lampje met houder gebruikt.
ga er van uit dat het wellicht ook nog weleens aan de dynamo of de aanwezigheid van een accuscheidings relais aan de D+ kan liggen. in de oude teller (al voor het laadstroomrelais er in kwam) deed het acculampje het vaak al niet eens, heel af en toe weer een paar dagen wel.... en met 400.000 km gaan de koolborstels ook een keer protesteren dat ze niet meer met de voetjes aan de collector geraken :bifun straks een 120 A dynamo er op en dan kijk ik wel weer verder of het dan weg is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door sgsdebruijn »

Weet ik maar wilde dat even weten.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Oskar 725 »

Hallo Roger,
knap werk :jumpklap en nee geen resterende brandstof hoeveelheid op een T4 teller.
Heb de mijne met niveau voor sproeier vloeistof en gordel waarschuwing uitgebreid (al lang).
Als je een sensor voor sproeier niveau met montage rubber en stekker zoekt (uiteraard VW) moet je het maar zeggen. Ik heb ze op voorraad, net als buitentemp. voelers met stekker. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Oskar 725 schreef: Als je een sensor voor sproeier niveau met montage rubber en stekker zoekt (uiteraard VW) moet je het maar zeggen. Ik heb ze op voorraad, net als buitentemp. voelers met stekker. :toppie
je hebt ze op voorraad??? klinkt als: gaat vaa kstuk, dus heb ik een voorraadje liggen :bonk :bifun :bifun :bifun

(PB)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Harry62 »

Oskar ik heb je ook een Pb gestuurd voor de RSV niveau sensor.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Peter R
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 mei 2007, 23:28
Locatie: Vianen

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Peter R »

Hoi Harry,
Jij als ervaringsdeskundige.
Ik heb ook een nieuwe teller ingebouwd maar blijf met een probleempje: als ik de handrem aantrek dan gaat er een sgnaal en brand het lampje van de remvloeistof.
Weet jij welke draad er eventueel verkeerd zit aangesloten.

bvd Peter R.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Roger B. (11)61 »

yep, bij de oude tellers was handrem en remvloeistof één signaal, bij de nieuwe tellers is dat gescheiden, je moet op de zekeringkast een draad doorknippen (de draad die van je handremschakelaar komt) en het uiteinde dat niet aan je zekeringkast blijft zitten moet je verbinden met de tellerunit.

op http://www.t4-wiki.de" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik zo ongeveer alle info gevonden die ik nodig had, samen met een PDF met de elektrische schema's van een 96-er TDI T4 voor het zekeringkastgebeuren.


http://www.t4-wiki.de" onclick="window.open(this.href);return false;
dan in het balkje bij "suchen" intikken: kombiinstrument
dan krijg je een pagina over het kombiinstrument, als je daar naar beneden scrolt staat onderaan een linkje "Umbau" als je daar op klikt kom je op een pagina die de voortgangswijze en eventuele problemen bij tellerombouw beschrijft... daar staat ook welke draad je moet hebben en de bedradingsschema's van de oude en nieuwe tellers
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Peter R
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 mei 2007, 23:28
Locatie: Vianen

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Peter R »

Hoi,

Bedankt Ik zal het vanavond proberen de draadtjes te vinden.
Ik laat je wel weten of het gelukt is.

Groet,
Peter R.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij de zekeringkast zat ie links onder (vooraan gekeken) aan de achterkant, grijs-groen als ik me niet vergis, als je wil weten of je de goede draad hebt...doorpiepen op massa.....handrem aantrekken =verbinding handrem omlaag= geen verbinding.....

die draad van de zekeringkast afhalen en naar je tellerunit leiden.... groene stekker pin 13

als je de stekker van je teller af wil hebben hoef je hem niet uit te bouwen.... onderste stuurkolomkap verwijderen (3 schroefjes) en dan met je hand achter de teller omhoog en op gevoel de stekker ontgrendelen

schema van de pinbezetting van de nieuwe teller:
http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elekt ... ht_neu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ctrl+ scrollen voor in- en uitzoomen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door pluuke »

:yes

Petje af voor zo'n lastige klus !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ach.... lastig.... ik had een kabel waarvan het meerendeel van de kabels al tussen de stekkers van de zekeringkast en van de tellerunit bedraad waren, een deel van de (extra) aansluitingen hing aan de zekeringkast-zijde los.....

langleve internet waar zo veel info te vinden is, T4 wiki is echt een van mijn favoriete documentatie sites voor de T4 hoor.....

verder zo nu en dan effe voor gaan zitten, op het gemak, meten en nadenken....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Oskar 725 »

Roger B. (11)61 schreef:
Oskar 725 schreef: Als je een sensor voor sproeier niveau met montage rubber en stekker zoekt (uiteraard VW) moet je het maar zeggen. Ik heb ze op voorraad, net als buitentemp. voelers met stekker. :toppie
je hebt ze op voorraad??? klinkt als: gaat vaa kstuk, dus heb ik een voorraadje liggen :bonk :bifun :bifun :bifun

(PB)
Vaak stuk? van VW? Nee hoor, ik kom gewoon vaak op de sloop en ben een liefhebber, ik hou van mooie dingen, en uitbreidingen en objecten en uitdagingen en verzamelen...en,....en, zolang het maar VW is :bifun :bifun :jumpklap :zwaai
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Multivan Generation »

Ik hoorde dat Oskar binnenkort groter gaat wonen,
er moet extra ruimte komen, voor alle onderdelen die hij heeft liggen :bifun :bifun

@ Roger :yes Knap gemaakt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Ron---63--- »

Heb altijd weer respect voor mensen die dit soort klussen toch weer vol elkaar krijgen :toppie
Goed gedaan Roger !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Teller ombouw 95% afgerond (zie post 21/6)

Bericht door Oskar 725 »

Multivan Generation schreef:Ik hoorde dat Oskar binnenkort groter gaat wonen,
er moet extra ruimte komen, voor alle onderdelen die hij heeft liggen :bifun :bifun

@ Roger :yes Knap gemaakt
Ja zeker Peter, in de buurt van oost Zeeland, daar ken ik iemand die straks een grote werkplaats heeft maar nog geen magazijn, laat ik nou een magazijn hebben!! :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :werkaanT4
Groet, Oskar.
Plaats reactie