Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

vragen over de T4
Plaats reactie
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door FastFWD »

Brandende vraag, mag een T4 syncro/4x4 meer trekken als een normale t4 2.5 TDI? Dus meer als 2000kg?

En wat is het verbruik en zwakke punten van zo'n Syncro, ten opzichte van een normale T4?

Kan niks vinden met Google, en heb geen kenteken om bij RDW te checken
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door robertTREBOR »

ik heb 1x een sijncro gehad maar niet langer dan 2 mnd. werd gek van het verbruik

het was een t4 2500 benz./ lpg sijncro

haalde nog geen 250 km op een gastank van 50 ltr.

en de topsnelheid was ook veel lager, wat een miskoop , nooit meer.

als je daar ook nog eens een caravan achter had gehangen haal je net van pomp naar pomp denk.

rij nu 2500 tdi netjes 1000 km vaak met 70 ltr. diesel , wel die duurdere diesel, ben ff naam kwijt.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door Pascal-141 »

FastFWD schreef:Brandende vraag, mag een T4 syncro/4x4 meer trekken als een normale t4 2.5 TDI? Dus meer als 2000kg?
Neen .
Eerder nog iets minder door het hogere eigen gewicht ...
Alleen in Duitsland kun je hem laten "keuren" om 2500kg te trekken (ook met niet-synchro's natuurlijk)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door FastFWD »

Als ie niet meer mag trekken, dan heeft het geen zin, 2 weken terug een schamelwagen achter de t4 gehad, iets te zwaar (3400kg), maar ging prima vanuit Londen :yes Zal eens alles op een rijtje zetten voor de volgende auto..
Gebruikersavatar
schaapT4
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:14
Locatie: het friesche land

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door schaapT4 »

hoi,
ik rij nu bijna 3 jaar een ACV syncro pick-up.
verbruik is 1 op 8 met aanhanger (2 ton) , maar 1 op 14 heb ook wel gescoord.(solo).
top op teller; 165km.
laat wel elke beurt de aandrijflijn en olie in de bakken controleren.
nog geen gekke dingen mee gehad. bj 2000, nu 103dkm.
heeft een "kortere versnellingsbak" dan een gewone ACV .
in 5 bij 80 2000 rpm, bij 120 3000 rpm.
Ex T4 pick-up syncro DC 102pk, ex T5 DC TDI 2004, nu T5 GP TDI 4 motion 2013
Toyota Aygo 2012
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

Pascal-141 schreef: Alleen in Duitsland kun je hem laten "keuren" om 2500kg te trekken (ook met niet-synchro's natuurlijk)

heb je daar meer info over?? mijn autoambu weegt 700 kg en dus vrij snal aan de 2 ton terwijl ie wel 2700 mag wegen...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef:
Pascal-141 schreef: Alleen in Duitsland kun je hem laten "keuren" om 2500kg te trekken (ook met niet-synchro's natuurlijk)

heb je daar meer info over?? mijn autoambu weegt 700 kg en dus vrij snal aan de 2 ton terwijl ie wel 2700 mag wegen...
Even op het Duitse T4 forum rondneuzen Roger , daar heb ik er al enkele berichten van gelezen (verhoging trekgewicht)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door rick_k »

Daarom is het ook zo'n onzin dat mijn bus maar 1700 kilo mag trekken. De knobbel inclusief bevestiging aan het chassis is goedgekeurd tot 2500 kilo.

Dus ach, mijn ambulance is ook 690 kilo leeg en heeft een max. massa van 2700 kilo.

mvg Rick
FastFWD
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 mar 2008, 23:52

Re: T4 Syncro 2.5 TDI, info gezocht

Bericht door FastFWD »

Roger B. (11)61 schreef:
Pascal-141 schreef: Alleen in Duitsland kun je hem laten "keuren" om 2500kg te trekken (ook met niet-synchro's natuurlijk)

heb je daar meer info over?? mijn autoambu weegt 700 kg en dus vrij snal aan de 2 ton terwijl ie wel 2700 mag wegen...
Daar wil ik ook wel eens wat meer over weten, mijn kar is nl 800kg, en onderstaande foto is gemaakt nabij London, deze kar weegt 1500kg leeg en die auto's samen 1900kg, you do the math ;) EN ja, ik wist wat ik deed, heb al eens een flink ongeval gehad met zware aanhanger/lichte auto, maar was niet verstandig blabla. Auto kon het wel goed trekken, heb tussen de 90 en 95 km/h GPS naar huis gereden


Afbeelding
Plaats reactie